مرتضی نیرومند، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی در شهرک صنعتی شهید سلیمی افزود: هم اکنون ۱۳ واحد تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در سطح استان وجود دارد که برای تامین مواد ضدعفونی کننده استان و سایر استان ها با ظرفیت کامل و به صورت ۳ نوبته کار می کنند.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ابلاغی وزیر صنعت معدن و تجارت هر روز واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در شهرک های صنعتی استان پایش می شوند و در صورت وجود مشکل در روند تولید آن ها با پیگیری های لازم مشکل آنان رفع می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شرایط ویژه برخی از واحدهای تولیدی نیز که خطوط تولید آن ها در زمینه دیگری فعالیت داشت برای تامین مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری ویروس کرونا تغییر خطوط دادند.

نیرومند، با اشاره به اینکه اگر واحدهای تولیدی استان در تامین الکل مورد نیاز خود مشکل داشته باشند پیگیری لازم برای رفع مشکل آنان انجام می شود، ادامه داد: با افزایش ۲ تا ۳ برابری ظرفیت واحدهای تولیدی نه تنها مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده استان بلکه نیازهای سایر استان ها نیز تامین می شود.

وی اظهار امیدواری کرد در روزهای بعد میزان تولید مواد ضدعفونی کننده در سطح استان افزایش یابد و در روزهای اخیر ۳ واحد تولیدی از سازمان غذا و دارو مجوز تولید بگیرند تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را برای مقابله با ویروس بیماری کرونا تامین کنند.

مدیرعامل یک واحد شرکت تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی در شهرک صنعتی سلیمی آذربایجان شرقی نیز گفت: این واحد تولیدی سالانه ۵۰۰ میلیون عدد انواع محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده مانند پدهای استریل، اسپری و مایع ضدعفونی کننده، دستمال مرطوب و فوم آنتی باکتریال را تولید و در بازار عرضه می کند.

احمد جوادپور، با بیان اینکه این واحد تولیدی با ظرفیت کامل  و به صورت ۳ نوبته فعالیت می کند، افزود: ۲۴۰ هزار عدد به صورت شبانه روز پدهای ضدعفونی کننده، ۲۴۰ هزار عدد نیز آنتی باکتریال و ۵۰ هزار عدد اسپری ضدعفونی کننده متناسب برای مقابله با ویروس کرونا در این تولید می شود. 

وی اظهار داشت: در تولید مواد ضدعفونی کننده در این واحد تولیدی از یک ماده قوی استفاده می شود که میزان میکروب کشی آن بالا بوده و ماندگاری آن نیز در دست زیاد است. 

جوادپور، یادآوری کرد: میزان مورد نیاز الکل در این واحد تولیدی برای یک هفته بیش از ۳۰ تن است که از این میزان تنها ۲ تن تامین شده است.

بر اساس این گزارش، شهرک صنعتی شهید سلیمی بزرگ ترین شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۶۷ عملیات آماده سازی با احداث زیربناها شروع و در پاییز ۱۳۶۸ به بهره برداری رسید.این شهرک ۵ هزار و ۵۸۵  هکتـار وسعت دارد که تمام قطعات زمین صنعتی ایجاد شده به متقاضیان واگذار شده است.

48

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 30

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها