به گزارش “ورزش سه”، این مقررات، سندی پایه ای برای کنفدراسیون ها و فدراسیون های عضو فیفا است تا مطابق آن، مقرراتی داخلی برای صدور مجوز باشگاه ها ایجاد نمایند. اگرچه فدراسیون ها ملزم به اجرای خط به خط این مقررات نیستند، اما باید شرایط ابتدایی و حداقلی تعریف شده در آن را اجرایی کنند.

 

شرایط تعریف شده برای صدور مجوز باشگاه ها در این مقررات، به 3 بخش تقسیم شده است که در ادامه به شرح بعضی از قسمت های آن می پردازیم:

– بخش A (الزامی): اگر درخواست کننده مجوز (باشگاه) ، هر کدام از شرایط تعریف شده در قسمت A را نداشته باشد، در این صورت مجوز حضور در مسابقات کنفدراسیون یا فدراسیون مربوطه صادر نخواهد شد.

در بخش A، شرایط مختلفی برای وضعیت ورزشی، اداری، حقوقی و مالی باشگاه مشخص شده است. در این یادداشت مسئله مدنظر ما بخش ساختار حقوقی است و در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
– بخش B (الزامی): اگر درخواست کننده مجوز (باشگاه) ، هر کدام از شرایط تعریف شده در قسمت B را نداشته باشد، ممکن است مجازات هایی مطابق آنچه که در مقررات مشخص شده برای آن در نظر گرفته شود، اما در این حالت همچنان امکان صدور مجوز حضور در مسابقات کنفدراسیون یا فدراسیون مربوطه وجود دارد.

یکی از این شرایط این بخش، این است که ورزشگاه و امکانات تمرینی باید در مالکیت باشگاه باشد.

– بخش C (شرایط مطلوب): این دسته معیارهایی هستند که اجرای آن ها باعث اعمال هرچه بهتر مقررات میشود. عدم انجام هر کدام از شرایط این بخش، هیچ مجازاتی نخواهد داشت و باعث عدم صدور مجوز نخواهد شد.

یکی از این شرایط این بخش این است که صندلی های ورزشگاه آن باشگاه دارای شماره بوده و راحت باشند. همچنین، فضای حداقل 30 سانتی متری مقابل آن ها برای استراحت وجود داشته باشد.
اما مسئله مهم این است که یکی از شرایط تعریف شده در ماده 9 این مقررات (شرایط حقوقی) و از شرایطی که در بخش A قرار گرفته است، بدین صورت است که باشگاه درخواست کننده باید یک  اظهاریه معتبر به لحاظ حقوقی، ارائه نماید که طی آن ساختار مالکیتی و اداری باشگاه مشخص شده و تایید نماید که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی در ساختار مدیریتی، اداری و یا عملکرد ورزشی باشگاه وجود ندارد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم سهام دار باشگاه دیگری از همان مسابقات بوده، و یا بر باشگاه دیگر کنترلی داشته باشد که بتواند به گونه ای ساختار مدیریتی، اداری و یا عملکرد ورزشی آن را تحت تاثیر قرار دهد.(شرایط دقیق این ماده در بخش L.03 مقررات کاملا توضیح داده شده و قابل رجوع است.)

با در نظر داشتن این مورد، به نظر میرسد تعداد زیادی از باشگاه های حاضر در لیگ برتر و سایر لیگ های سطح پایین تر، به لحاظ رعایت این بند از مقررات که در بخش A قرار گرفته و حالت الزام آور دارد، چالش های جدی داشته و در صورت اجرای صحیح و کامل مقررات از سوی کمیته داخلی صدور مجوز، با موانعی جدی روبرو باشند.

* امیر ارسلان اسکندری، گروه حقوقی اسکا

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 51



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها