سند علمی لازم و کافی جهت اثبات اینکه آیا مصرف رازیانه در دوران بارداری مجاز است یا نه؟ وجود ندارد. اگر شما شرایط مصرف رازیانه را دارید و مصرف این گیاه به جنین شما وخودتان صدمه نمی زند، می توانید آن را مصرف کنید.

یک مطالعه انجام شده در این زمینه:

در تعدادی از موارد، خوردن رازیانه باعث لخته شدن خون میشود. اگر شما مستعد اختلالات خونی هستید، مصرف رازیانه در این دوران باعث خونریزی بیشتر و کوفتگی می شود. یک مطالعه در ایتالیا، اثرات عمومی گیاهان مصرفی در بارداری از جمله رازیانه را بررسی کرده است. این مطالعه بالای ۱۵ ماه طول کشید و بیشتر از ۷۰۰ زن مصاحبه شدند و آزمایشات مربوط ۳ روز بعد از تولد نوزاد انجام شد. آنها مشاهده کردند، استفاده از گیاهان از جمله رازیانه، مدت زمان زایمان را طولانی تر کرده است. اما اثرات دراز مدت آن قابل استخراج نبود.

مصرف رازیانه در دوران بارداری:

در طول بارداری، دانه های رازیانه در مقادیر بسیار کم توصیه می شود، زیرا آنها طبیعی هستند و اساسا باعث ایجاد یا افزایش جریان قاعدگی می شوند. می توانید مقدار کمی از این دانه ها را مصرف کنید، به عنوان مثال، ۱ قاشق چای خوری دانه رازیانه. اگر شما به گیاهانی مانند هویج، آلرژی دارید، شما باید از مصرف رازیانه پرهیز کنید، بویژه وقتی شما حامله هستید، همچنین اگر شما پوست حساس دارید، از خوردن رازیانه در دوران بارداری پرهیز کنید.

آیا رازیانه باعث سقط جنین می شود؟

آیا رازیانه باعث سقط جنین می شود؟

این بسیار مشکل است که بگوئیم رازیانه یک گیاهان مستعد کننده سقط جنین است. اما این باور وجود دارد که مصرف رازیانه ممکن است اثرات جبران ناپذیری را بر روی جنین داشته باشد، زیرا این گیاه جز گیاهان قاعده آور است. خوردن رازیانه باعث پریود شدن شما می شود که خونریزی در بارداری تهدیدی برای سقط جنین است، اگرچه واقعا سند علمی برای این قضیه وجود ندارد، اما بهتر است از مصرف رازیانه در دوران بارداری پرهیز کنید. بسیاری از مردم دانه های رازیانه را پس از وعده غذایی می خورند، زیرا به هضم غذا کمک می کند. اما به یاد داشته باشید که رازیانه طبیعی است و می تواند منجر به چرخه قاعدگی و خونریزی واژینال و در نهایت سقط جنین شود. بهتر است این ماده را در حد اعتدال مصرف کنید و اگر پزشک شما مصرف آن را توصیه نمی کند، از مصرف آن کاملا اجتناب کنید.

اگر از بیماری صبحگاهی و سوء هاضمه رنج می برید، می توانید به این درمان خانگی به منظور تسکین روی آورید. با این حال، قبل از این که این ماده را در رژیم غذایی خود جای دهید، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی مصرف دانه های رازیانه در بارداری

–  دانه های رازیانه روی توانایی خون برای انعقاد تاثیر می گذارد، و روند لخته شدن را تشدید می کند. بنابراین، اگر از اختلال خونریزی رنج می برید، بهتر است از مصرف رازیانه اجتناب کنید، به ویژه اگر شما در معرض کبودی و خونریزی هستید

–  مصرف دانه های رازیانه می تواند پوست شما را خشک و بسیار حساس کند. اگر پوست حساس دارید، از مصرف دانه های رازیانه در دوران بارداری اجتناب کنید.

– خواص ضد اسپاسم، فیتواستروژن و ضد التهابی در دانه های رازیانه باعث تحریک رحم و انقباضات زودرس می شود.

به یاد داشته باشید ممکن است یک ماده غذایی برای یک زن باردار مناسب باشد اما برای دیگری مناسب نباشد. بنابراین، لازم است قبل از اضافه کردن موادغذایی جدید به رژیم غذایی خود، با دکتر خود مشورت کنید.

بجای رازیانه چی میتونم بخورم؟

برخی خانم ها وابستگی به مصرف رازیانه دارند . احساس می کنند که دانه های رازیانه به آنها آرامش میدهد، پس شما باید بدنبال یک جایگزین سالم تر در دوران بارداری باشید. اگر چه همه چای های گیاهی اثرات مخرب بر روی بدن شما و جنین ندارد، اما در واقع خطرات مصرف آنها هم اثبات نشده است. بنابراین جهت احتیاط توصیه می شود در دوران بارداری از مصرف چای رازیانه و سایر چاه های گیاهی خودداری کنید.

چگونه در خانه چای رازیانه درست کنیم؟

طرز تهیه چای رازیانه در بارداری

هنگامی که شما باردار هستید، این بسیار اهمیت دارد که هر ماده غذایی را خواستید مصرف کنید، با دکتر خود مشورت کنید. دکتر شما بهترین قاضی برای مصرف این گیاهان است. اگر دکتر شما با مصرف چای رازیانه موافقت کرد، می بایست با دستور اینجا چای رازیانه را در خانه خود درست کنید:

مواد مورد نیاز:

  • دانه های رازیانه
  • آب
  • عسل یا شربت ( البته باتوجه به نظر پزشک)

طرز تهیه:

۱-ابتدا دانه های رازیانه را خوب شسته، خرد کرده و آسیاب کنید.

۲-آب را داخل کتری ریخته، بزارید بجوشد.

۳-سپس پودر دانه های رازیانه آماده شده را به آب جوش اضافه کنید.

۴-در کتری را بگذارید و شعله را خاموش کنید و بزارید ۵ دقیقه به همین صورت باقی بماند.

۵-بعد از ۵ دقیقه، عسل و یا شربت را به آن اضافه کنید.

۶-چای آماده مصرف است، مواظب باشید که آن را ولرم مصرف کنید.

براساس دستورات پزشک خود، مقدار مصرف روزانه مشخص خواهد شد.

www.mumjunction.com

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 193



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها