زهرا صدراعظم نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر تشریح آخرین اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا در پایتخت ضمن اشاره به جلسه مشترکی که صبح امروز با مدیران شهرداری در اینباره داشته است، گفت: مسوولیت و مدیریت کرونا ویروس طبق ابلاغ رئیس جمهور با وزارت بهداشت و وزیر بهداشت است. بنابراین همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مکلف هستند با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هماهنگ کرده و کاملا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادره از جانب وزارت بهداشت را رعایت کنند و از اقدامات فردی و موضوعاتی که می تواند مشکل آفرین باشد، بپرهیزند.

وی ادامه داد: موضوعی که اهمیت دارد این است که اقدامات باید در جهت پیشگیری باشد و در این راستا مدیریت شهری و شهرداری تهران سازوکارهایی را فراهم کرده تا بتواند به مخاطبین‌اش در فضاهای عمومی و نقاطی که مردم بیشترین حضور را دارند اطلاع رسانی کند، آموزش دهد و کار پیشگیرانه را انجام دهد.

نوری با اشاره به اقدامات شهرداری تهران اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل « تاکسی‌رانی اتوبوس‌رانی و مترو » علاوه بر تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی، طی دستورالعملی در چند شیفت کاری، کار ضدعفونی محل‌هایی که مردم با آنها تماس دارند انجام می‌گیرد. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بنا است مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در دست شهرداری که شرایط اجتماع مردم در آن‌ها وجود دارد نیز تعطیل شود و فعالیت به زمان دیگری که شرایط عادی حاکم است، منتقل گردد.

نوری اضافه کرد: در رابطه با سراهای محله هم به همین صورت است ولی تعطیل نیستند و خدماتی ارائه می دهند که بیشتر در جهت آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری است. همچنین گرمخانه‌های شهرداری کاملا تحت کنترل است که ضدعفونی شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید موضوع شیوع کرونا ویروس جدی تلقی شود، با اشاره به ضرورت انجام اقداماتی از سوی دولت و نهادهای حاکمیتی، اضافه کرد: از جمله آنکه سازوکارهایی برای کنترل مبادی ورودی تهران از جمله فرودگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوسرانی و غیره در نظر گرفته شود تا بتوان  ورود بخشی از افراد مبتلا را کنترل کرد. 

نوری همچنین درباره وضعیت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر نیز گفت: سرویس بهداشتی‌ها طی یک دستورالعمل کاملا ضدعفونی خواهد شد و تلاش می‌شود در آنجاها اصول بهداشتی رعایت شود. همچنین نمایشگاه‌هایی که شهرداری در سطح شهر برگزار می‌کرده در راستای پروتکل‌های مراقبتی وزارت بهداشت تعطیل و برگزاری آن به زمان دیگری موکول خواهد شد.  

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکارانی که در شهرداری فعالیت دارند ملزم هستند اصول بهداشتی را در ارتباط با کارگران خود رعایت کنند، اضافه کرد: به ویژه آنهایی که در حوزه پسماند و خدمات شهری فعالیت می‌کنند و در محل های کارگری تجمع دارند باید حتما اصول بهداشتی را رعایت کنند و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند. 

وی ادامه داد: همچنین اصول بهداشتی در ارتباط با کارگران بازارهای میادین میوه و تره بار که امکان تعطیلی وجود ندارد نیز در حال انجام است. امروز در جلسه‌ای که با سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری تهران داشتم، گزارش‌هایی ارائه شد و خوشبختانه همه آمادگی خوبی در این ارتباط دارند. 

نوری همچنین درباره آخرین وضعیت بهداشت اسکان‌های کارگری نیز اظهار کرد: با توجه به سطح فرهنگی آنها بعضا از بهداشت لازم و کافی برخوردار نیستند، در نتیجه پیمانکاران مکلف شدند که این فضاها را به طور کامل ضدعفونی کنند. 

این عضو شورا با بیان اینکه پسماندهای مربوط به بیمارستان های قرنطینه به صورت مجزا جمع آوری و دفن می‌شوند، در پاسخ به این اظهار نظر که شهرداری باید خدمات خود را در شهر تعطیل کند، گفت:  این که شهرداری بخواهد خدمات شهری مثل حمل و نقل عمومی را تعطیل کند در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست وتعطیلی شهر موضوعی است که باید شورای عالی امنیت ملی و متولیانی که مسئولیت امنیت کشور را بر عهده دارند تصمیم بگیرند.

نوری گفت: اگر تصمیم گرفته شد شهر قرنطینه و یا بعضی خدمات تعطیل شود حتما شهرداری و شورا در این جهت همکاری خواهند کرد و اقدامات لازم را انجام می دهند. اما خود مدیریت شهری رأسا اقدام نمی‌کند مگر فضاهایی که در اختیار شهرداری است مثل مکان های ورزشی و فرهنگی که تعطیل شدن آن‌ها مشکلی ایجاد نمی کند و ضرورت هم دارد.

۲۳۵۲۳۱

hotnewsخبر, سلامت4 سال پیش • dahio.com • 53



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها