علت اصلی کمر درد بارداری کشش و آسیب به ماهیچه های کمر است. همان طور که بارداری پیش می رود، رحم شما سنگین تر می شود. از آن جایی که این افزایش وزن در بخش جلوی بدن شما است، شما به طور طبیعی به جلو خم می شوید. برای حفظ تعادل، وضعیت بدنی شما تغییر می کند. در نتیجه شما به سمت عقب تکیه می دهید و این سبب می شود که ماهیچه های کمر شما سخت تر کار کند. این کشیدگی بیش از حد می تواند منجر به درد، کوفتگی و سفتی شود. با همراه شوید.

علت کمردرد در بارداری

کمر درد بارداری

برخی از تغییرات زیر در طول دوران بارداری می تواند منجر به کمر درد بارداری شود که این تغییرات، علت اصلی کمر درد بارداری هستند:

  • کشیدگی عضلات کمر می تواند، باعث کمر درد بارداری شود.
  • ضعف ماهیچه های شکمی یکی دیگر از عوامل مهم در کمر درد بارداری است.
  • هورمون های بارداری هم در کمر درد بارداری نقش دارند.

عضلات کمر در حین بارداری چگونه آسیب می بیند؟

علت اصلی کمر درد بارداری، کشش و آسیب به ماهیچه های کمر است. همان طور که بارداری پیش می رود، رحم شما سنگین تر می شود. از آن جایی که این افزایش وزن در بخش جلوی بدن شما است، شما به طور طبیعی به جلو خم می شوید. برای حفظ تعادل، وضعیت بدنی شما تغییر می کند. در نتیجه شما به سمت عقب تکیه می دهید و این سبب می شود که ماهیچه های کمر شما سخت تر کار کند. این کشیدگی بیش از حد می تواند منجر به درد، کوفتگی و سفتی شود.

چطور ضعف عضلات شکمی در بارداری، بر کمر تاثیر می گذارد؟

ماهیچه های شکمی شما از ستون مهره ها محافظت می کنند و نقش مهمی در سلامت کمر شما ایفا می کنند. در طول بارداری، ماهیچه های شکمی کشیده شده و تضعیف می شوند. این تغییرات می تواند ریسک آسیب به ستون مهره های شما را در حین ورزش افزایش دهد.

نقش هورمون های بارداری در کمر درد بارداری چیست؟

جهت آمادگی برای زایمان، هورمونی آزاد می شود که رباط مفاصل را در ناحیه لگن، ریلکس می کند، این امر سبب می شود مفاصل منعطف تر از قبل شود، اما می تواند در صورت تحرک بیش از حد مفاصل منجر به کمر درد شود.

راه های جلوگیری از کمر درد بارداری

کمر درد در بارداری

برای کمک به پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری باید نسبت به وضعیت نشستن، ایستادن و حرکت خود آگاه باشید. موارد زیر می تواند به شما کمک کند:

  1. کفشی با قوس مناسب بپوشید: کفش های تخت چندان مناسب نیستند، مگر آن که قوس مناسبی در آن ها ایجاد شود. کفش هایی با پاشته خیلی بلند تعادل شما را بیشتر به جلو تغییر می دهد و احتمال افتادن شما نیز افزایش می یابد.
  2. از تشک محکم استفاده کنید: این تشک شما را از کمر درد بارداری محافظت خواهد کرد.
  3. برای برداشتن وسایل، سعی کنید از ناحیه کمر دولا نشوید: به روی زانو خم شوید و کمرتان را صاف نگه دارید.
  4. روی صندلی با پشتی مناسب بنشینید یا این که از متکا کوچکی در بخش پایینی کمرتان استفاده کنید: دستگاه های مخصوصی به نام محافظ کمری در بازار وجود دارند که می توانید آن را تهیه و استفاده نمائید.
  5. سعی کنید به هنگام خواب به پهلو بخوابید: یک یا دو بالش بین پاها و زیر شکم خود قرار دهید.

راه های کاهش کمر درد بارداری چیست؟

با ورزش منظم می توان کمر درد را کاهش داد. برای تقویت و قدرت ماهیچه هایی که از کمر و پاهای شما محافظت می کنند، ورزش های خاصی وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید. همچنین موقعیت مناسب بدن تان را حفظ کنید. این ورزش ها نه تنها به کاهش کمردرد کمک می کند، بلکه شما را برای زایمان نیز آماده می کند.

  • همچنین می توانید برای کاهش کمر درد از گرم کردن و یا سرد کردن ناحیه دردناک نیز استفاده نمائید.

چه وقت باید در مورد کمر درد بارداری با پزشک صحبت کرد؟

اگر کمر درد شما بسیار شدید باشد و یا بیش از ۲ هفته ادامه داشته باشد، باید با پزشک تان صحبت کنید. کمردرد می تواند علامتی از زایمان زودرس باشد همچنین می تواند نشانه ای از عفونت در مسیر ادراری باشد.

  • اگر علاوه بر کمر درد، تب داشتید و یا به هنگام ادرار دچار سوزش شدید و یا این که دچار خونریزی واژینال شدید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

واژه نامه:

  • هورمون ها: موادی که در بدن توسط سلول ها و یا ارگان هایی تولید می شوند که عملکرد سلول ها و یا ارگان را کنترل می کنند، برای مثال استروژن، هورمونی است که عملکرد ارگان جنسی زنانه را کنترل می کند.
  • رباط: بافتی که استخوان ها را بهم متصل کرده و یا ارگان های درونی بزرگ را محافظت می کند.
  • رحم: ارگانی ماهیچه ای که در لگن زنان قرار دارد و در طول بارداری جنین در آن رشد کرده و تغذیه می شود.

منبع

نوشته علت کمر درد بارداری چیست و چطور از آن جلوگیری کنیم؟ اولین بار در آموزش ، سلامت، مطالب سینما و فناوری. پدیدار شد.

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 855



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها