به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گونه های درختی از میمون ها و لمورها در حال سپری کردن زمان فزاینده ای در کف جنگل هستند و به دنبال پناه بردن از افزایش دما هستند.

بیشتر بخوانید:

عکس | این میمون تنها 15 گرم وزن دارد

عکس | آپولو وارد میدان رقابت خودروهای برقی شد

دانشمندان می گویند تغییر سبک زندگی درختی نشانه ای «نگران کننده» است که نشان می دهد حیوانات در جنگل هایی که توسط فعالیت های انسانی و تغییرات آب و هوایی آسیب دیده اند برای بقا تلاش می کنند.

این هشدار به دنبال مطالعه ای بر اساس بیش از ۱۵۰۰۰۰ ساعت از ۴۷ گونه پستانداران درختی ساکن در تقریبا ۷۰ مکان در ماداگاسکار و قاره آمریکا صادر شد.

برخی از حیوانات، از جمله میمون‌های زوزه‌کش (جنس Alouatta) و لمورهای بامبو (جنس Hapalemur)، در مناطقی که جنگل‌هایشان تخریب و تکه‌تکه شده است، زمان بیشتری را روی زمین می‌گذرانند.

عکس | میمون‌ها و لمورها دیگر بالای درخت نمی‌مانند!

در بیشتر کشورهای گرمسیری که این گونه‌ها زندگی می‌کنند، انسان‌ها جنگل را ضبط کرده‌اند. این اتفاق شکافی ایجاد می کند و سایه بان جنگل را از میان می‌برد که باعث افزایش دما می شود.

طبق بررسی‌های به عمل آمده لمورهای بامبو در ماداگاسکار حدود نیمی از ساعات بیداری خود را در سطح زمین سپری می کنند. لمورهای بامبو معمولاً در جنگل زندگی می‌کنند و لمورهای درختی هستند. اما در جنوب ماداگاسکار، یک منطقه بسیار تکه تکه، آن لمورهای بامبو از جنگل بیرون می‌آیند و علف‌ها را می‌چرند و کمی شبیه گاوهای کوچک شده‌اند.

این مطالعه نتیجه گرفت که گونه‌هایی که در گروه‌های بزرگ زندگی می‌کنند و آن‌هایی که غذاهایی غیر از میوه می‌خورند، احتمالاً زمان بیشتری را در کف جنگل می‌گذرانند.

این نشان می‌دهد که این گونه‌های انعطاف‌پذیرتر ممکن است بتوانند تا حدودی سبک زندگی خود را در واکنش به تغییرات آب و هوا و از دست دادن زیستگاه، حداقل در کوتاه‌مدت، تطبیق دهند.

اما تیموتی اپلی در اتحاد حیات وحش باغ وحش سن دیگو، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در کالیفرنیا، هشدار می‌دهد که پستانداران درخت‌زی نمی‌توانند به اندازه کافی سریع خود را با تغییرات آب و هوایی وفق دهند تا با جنگل‌زدایی و تغییرات آب و هوایی همگام شوند و باید به طور مداوم از زیستگاه این حیوانات حفاظت شود.

منبع: نیوزساینتیست

۲۲۷۲۲۷

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 1

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها