به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه سینمایی «هفت» از ابتدای پخش تا به امروز فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده و است و در هر مقطعی سکان اجرای آن به دست یک چهره سینمایی سپرده شده که با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری نیز همراه بوده است؛ از فریدون جیرانی و محمود گبرلو گرفته تا بهروز افخمی و حتی رضا رشیدپور.

این برنامه همچون سال‌های گذشته تا نزدیکی ایام جشنواره فجر وضعیت مشخصی نداشت اما در نهایت محمدحسین لطیفی، کارگردان باسابقه سینما به عنوان مجری آن انتخاب شد و مسعود فراستی نیز اجرای بخش نقد فیلم آن را برعهده گرفت. اما آنچه بیش از گذشته در برنامه «هفت» جلب توجه می‌کند، نقش کم‌تاثیر و خنثی لطیفی در مقام مجری این برنامه است که باعث شده تا فراستی از آن استفاده کرده و خود را به عنوان مرد شماره یک این برنامه عرضه کند.

همین مسئله عاملی شد تا خبرآنلاین در نظرخواهی از کاربرانش بخواهد نظراتشان را درباره سری جدید برنامه «هفت» و نقش فراستی و لطیفی در آن اعلام کنند.

انتقاد از نقدهای سوگیرانه فراستی

براساس آرای کاربران، تعداد زیادی به رویه نقد فراستی انتقاد داشتند و معتقد بودند که او در نظراتی که درباره فیلم‌ها می‌دهد سوگیری داشته و با اهداف سیاسی مشخص فیلمی را نقد می‌کند. مانند کاربری به نام مجتبی که نوشت: «فراستی جرات و جسارت داره اونم فقط زمانی که اون فیلم به نهادهای خاص مرتبط نباشه, متاسفانه ایشون نگاهی بشدت سیاسی داره نسبت به سینما و اگر فیلمی مربوط به یک جریان سیاسی خاص رو دوست نداشته باشه یا درموردش حرف نمیزنه و اگر هم حرف بزنه فیلم رو تحقیر نمیکنه, یا اینکه با تعجب عاشق اون فیلم میشه که البته این مورد خیلی نادر هست.»

کاربر دیگری مانند مهرداد نیز نوشت: «برای آقای فراستی بعنوان منتقد، احترام قائلم ولی نگاه سلیقه‌ای، رادیکال و سیاست‌زده می‌تونه راه انحرافی که در سینما وجود داره را بیشتر منحرف کنه به‌جای رسالت برنامه‌ سینمایی که بایستی بیشتر کمک کنه تا سینما به سمت ذات هنری‌اش نزدیک بشود.»

سواد و دانش سینمایی فراستی 

بخشی دیگر از افراد نیز معتقد بودند که حضور فراستی در این برنامه سینمایی لازم و ضروری است زیرا که سواد و دانش سینمایی او به همراه نقدهایش درباره فیلم‌ها بسیار ارزشمند است. مانند کاربری به نام لیلا که در این باره نوشت: «بهترین فرد برای اجرای برنامه هفت آقای فراستی. چون نقدهایی که میکنند نقد درست و بدون ملاحظه کاریه. ما واقعا فیلم خوب و سناریو خوب تو ایران نداریم. همه حرف‌های آقای فراستی هم بدون کم و کاست درست هستند. کسانی هم که از حرف‌های ایشون ناراحت میشوند قطعا به یا مستقیم یا غیرمستقیم به فیلم ساز وصل میشن.»

کاربری به نام مهراب نیز در این باره نوشت: «فراستی …. یه مشت حرفای پیش پا افتاده در نقد رو با ژست و ادا می‌گه. تلویزیون فقط برای این که سینما رو تضعیف کنه و بکوبه می‌یارش؛ وگرنه این همه منتقد خوب، با سواد و جسور. نه این کاریکاتور منتقدان . بی ادبی‌اش که بماند. آن را اصلاً محاسبه نکردم.»

گلایه از رویه اجرای محمدحسین لطیفی

نظر تعدادی از کاربران درباره محمدحسین لطیفی نیز جالب توجه بود، آن‌ها با انتقاد از رویه اجرای او، از کیفیت سوالات و مطالبی که مطرح می‌کند گلایه مند بودند، همچون کاربری به نام رضا که اینطور نوشت: «اکنون آقای لطیفی با تیپ و شال و حلقه و….‌ جز هندوانه زیر بغل دوستان گذاشتن کاری نمیکند چرا که خود جزیی از بدنه فعلی سینمای بیمار و مبتذل ایران است. فیلمنامه‌های ضعیف، بازی‌های تکراری و تیپ سازی شده و …. در سیما موج میزند.»

کاربری هم لطیفی را با بهروز افخمی و فریدون جیرانی مجریان سابق این برنامه مقایسه کرد و نوشت: «لطیفی در قیاس با افخمی و جیرانی گزینه خوبی نیست و سطح اجرای پائین‌تری داره. ترکیب فراستی و منتقدی با سطح سوادش ولی هم سو نبودن با او ترکیب بهتریه.»

با این حال تعداد اندکی از کاربران هم نظر خاصی درباره حضور این دو در برنامه «هفت» و سبک و سیاقی که دنبال می‌کنند، نداشتند.

آنچه که از جمع‌بندی نظرات کاربران می‌توان نتیجه گرفت این است که انتخاب لطیفی به عنوان مجری برنامه سینمایی «هفت» آنچنان تصمیم درستی نبوده است و حضور او نتوانسته در موفقیت این برنامه و جذب مخاطب نقش داشته باشد در حالیکه حضور فراستی در چنین شرایطی با وجود آنکه به چشم آمده اما نقدهای او که از نظر برخی سوگیری سیاسی دارد باعث شده تا برای مخاطبان علاقه‌مند به سینما جذاب نباشد و نتواند نظراتشان را جلب کند.

۵۷۲۴۳

منبع

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 42



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها