به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰، صبح امروز (۶ اسفند) در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

علی قربانی، دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ درباره این رویداد سینمایی توضیح داد:  «هدف ما تنها برگزاری جشنواره نیست. از همین رو به افزایش تولید و پخش فکر می‌کنیم تا بتوانیم مفاهیم را انتقال دهیم. فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای به خودی خود در سینما دارای پیام اخلاقی هستند و به راحتی و درستی به مخاطب ارایه می‌شوند و کارکرد خود را دارند.»

او ادامه داد: «شعار این جشنواره «سینمای اخلاق» است و هرگاه درباره اخلاق صحبت می‌کنیم، می‌گوییم جامعه ما در اخلاق دچار مشکل است. کدام یک از ما می‌تواند انکار کند که در بسیاری موارد مثل رانندگی، محیط زیست و … دچار بی اخلاقی هستیم؟ بنابراین نیاز داریم لحظه به لحظه تلنگر بزنیم. ما پشتوانه غنی فرهنگی داریم از سوی دیگر دین ما دینی است که در آن فراوان پیام اخلاقی وجود دارد.»

سپس محمد زرویی‌نصرآباد، مدیرعامل سپهر سوره هنر بیان کرد: «علاوه‌بر اینکه نگاه جشنواره تولیدمحور است، بیشتر می‌خواهد به هنرمندان جوان کمک کند و دوست داریم یک درگاه ورودی برای کشف استعدادها باشیم. نگاه‌مان به این است که اگر هنرمندی در این جشنواره‌ها برگزیده می‌شود، در ادامه حمایت‌های حوزه هنری را به همراه داشته باشد.»

او ضمن بیان تعداد فیلم‌های رسیده و راه یافته به بخش‌های مختلف این جشنواره توضیح داد: «حاصل کل این فیلم‌ها ۹ سانس است که فیلم‌ها در بخش‌های مختلف روی پرده می‌روند.»

قربانی هم درباره نحوه پذیرش آثار گفت: «ما با وسواس آثار مختلف را دیدیم و ترجیح ما این بود که در بخش بین‌الملل یک سانس بیشتر نداشته باشیم. به شخصه اعتقاد دارم جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای مقدمه‌ای برای سینمای حرفه‌ای نیست چراکه دیده‌ایم برخی از اساتید می‌گویند فیلم‌های کوتاه یک تمرین است، اما فیلم‌های صد ثانیه‌ای یک تخصص است. برای مثال اگر به بسیاری از فیلمسازان خوب بگویید فیلمی صد ثانیه‌ای بسازند، نمی‌توانند.»

او در ارتباط با فروش آثار هم گفت: «تدابیری اندیشیده شده تا بتوانیم فیلم‌های تولید شده را در وی‌اودی‌ها به نمایش بگذاریم و همه درآمد حاصل از آن را به فیلمساز و صاحبان فیلم‌ها بدهیم. ضمن اینکه باشگاه فیلم سوره آثار را رصد می‌کند و به آثار برتر جایزه حمایت از تولید را می‌دهد.»

علی قربانی درباره بخش «حمایت از کالای ایرانی» توضیح داد: «این بخش واقعاً دغدغه ماست و آثار خوبی به دست‌مان رسیده که به صورت جداگانه داوری می‌شوند. از داوران هم تشکر می‌کنم برای مثال آقای رضا میرکریمی که خودش درگیر جشنواره جهانی فیلم است با یک تماس به ما پیوست بقیه داوران هم که هرکدام یک ژنرال هستند با وجود گرفتاری‌ها بسیار به ما کمک کردند.»

۵۷۵۷

منبع

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 32



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها