در حالی که با به وجود آمدن سینما، هیجان و دلهره نیز به وجود آمد، اما اکشن به عنوان یک ژانر مجزا در اواخر قرن بیستم شناخته شد. فیلم‌های اکشن خیلی زود با استفاده از ستارگان بزرگ سینما و بودجه‌های عظیم به یکی از محبوب‌ترین و پول سازترین ژانرهای هالیوود تبدیل شد.

تاثیری که این ژانر روی سینما گذاشته است باعث شده که یکی از رشته‌های اصلی برای تحصیل همه سینما دوستان باشد. لیستی که در زیر معرفی می‌کنیم ۵ فیلم از هیجان انگیزترین و تاثیر گذارترین آنهاست که در بخش‌های مختلف ژانر اکشن است.

ماموریت:غیر ممکن

تام کروز در این فیلم نقش ماموری مخفی به نام اتان هانت را دارد که به خیانت به همکارانش در یک ماموریت دشوار متهم می‌شود. حالا او قصد دارد به تنهایی و بدون کمک سازمانش، این توطئه را کشف کند و بی گناهی اش را ثابت کند. هر چقدر که به عمق ماجرا می‌رود با خطرهای بیشتری روبرو می‌شود

این فیلم بر اساس یک برنامه تلویزیونی در سال ۱۹۶۰ به همین نام ساخته شد و بازیگران دیگری مثل جان ویت، امانوئل بئار و ژان رنو در آن ایفای نقش می‌کنند.

رها شده

این فیلم که به نام دنی سگ نیز شناخته می‌شود، در ژانر اکشن سیاه و کونگ فو است که جت لی ستاره فیلم‌های اکشن در آن ایفای نقش می‌کند. او نقش دنی را در فیلم دارد که یک مبارز آموزش دیده توسط گروه‌های مخوف گانگستری است. اما زندگی او پس از آنکه به کما می‌رود تغییر می کند.

او پس از انکه به هوش می‌آید زندگی جدیدی را شروع می‌کند و می‌خواهد انسان باشد. اما گروهی مافیایی که قبلا برای آن‌ها کار می‌کرده است به سراغش می‌آیند و او می‌خواهد با آن‌ها مقابله کند.

داستان پلیس

هر جا که صحبت از فیلم‌های اکشن می‌شود، نام جکی چان بین اولین کسانی است که به ذهن ما می‌آید. او در این فیلم نقش یک افسر پلیس شریف را ایفا می‌کند که به جرم کشتن همکارش متهم می‌شود و توسط دلال‌های مواد مخدر کشته شده است.

داستان پلیسی از محبوب‌ترین فیلم‌های ژانر کونگ فو است که فیلم‌های زیادی از آن الهام گرفته شده است. مانند دیگر فیلم‌های چان، داستان پلیسی، یک فیلم هیجان انگیز و سرگرم کننده است.

لئون:حرفه‌ای

این فیلم که شاهکار لوک بسون است، بر روی یک قاتل حرفه‌ای و تنها به نام لئون متمرکز است که ژان رنو آن را بازی می‌کند. در خانه کناری وی، خانواده یکی از همسایگانش توسط یک گروه قتل عام می‌شوند و تنها بازمانده این خانواده به نام ماتیلدا با بازی ناتالی پورتمن به لئون پناه می‌آورد. او از لئون می‌خواهد که او را به یک قاتل حرفه‌ای برای انتقام تبدیل کند.

این فیلم از لحاظ عافطی از فیلم‌های دیگر این لیست عمیق‌تر است و زمان زیادی را برای شخصیت و ویژگی‌های آن صرف می‌کند. لئون یک فیلم اکشن است، اما ترکیب آن با عناصر دراماتیک آن را به یک فیلم مورد پسند تبدیل کرده است.

بیگانه

این فیلم به کارگردانی جیمز کامرون از روی فیلم علمی تخیلی ریدلی اسکات اقتباس شده، اما کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. این فیلم در واقع در ژآنر ترسناک و بقا است که حضور فضایی آن را به ژانر اکشن متمایل می‌کند. شخصیت رپیلی به همراه خدمه جدید به همان سیاره‌ای باز می‌گردند تا روی سیگنال‌های گمشده تحقیقات انجام دهند.

اگرچه ژانر این فیلم تغییر کرده است، و تهدید بیگانه‌ها و سکانس‌هایی استرس زا و عصبی ایجاد می‌کنند، اما نبردهای بین فضایی‌ها و نیروهای انسانی ژانر اکشن را به این فیلم باز می‌گرداند.

۲۴۱۲۴۱

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 38



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها