با گزارش (سینما فارس)، درباره لاتاری از ابتدا تا پخش موفق در شبکه نمایش خانگی

این فیلم که ساخته محمد حسین مهدویان کارگردان جوانی که در تجربه های اول سینمایی اش موفقیت زیادی را توانست کسب کند و اثر جدیدش مورد استقبال تعداد زیادی از مخاطبان قرار گرفت، باز هم با فیلم لاتاری توانست مانند سابق عمل کند.

دو تا از فیلم‌های موفق سینمای ایران که ساخته محمد حسین مهدویان است یکی فیلم ماجرای نیمروز با کسب جایزه در جشنواره فیلم فجر و فیلم ایستاده در غبار که در بسیاری از بخش‌ها توانسته بود بسیار عالی عمل کند، بود که بعد از آن هم فیلم سینمایی “لاتاری” توانست به فروش بسیار خوبی دست یابد. این فیلم از تاریخ ۳۰ مرداد در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. با ما باشید با ادامه گزارش‌های کامل پیرامون این فیلم سینمایی

این فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی اسفندماه سال ۹۶ در سینماهای کشور اکران شد و توانست عنوان دومین فیلم پرفروش غیرکمدی ایران در این سال را از آن خود کند.

این فیلم در سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد که اولین نمایش این فیلم نیز محسوب می‌شد.

  • با تخمین‌های احتمالی پیرامون پر جایزه بودن این فیلم در جشنواره فیلم فجر، شرانجام ناکام و دست خالی از این دوره از جشنواره فجر بازگشت و فقط به عنوانپرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره فیلم فجر دست یافت.

این فیلم در بخش بهترین جلوه ویژه بصری که توسط سینا قویدل انجام شده بود در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شده بود اما در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر توانست خوش بدرخشد که جوایز و دستاوردها به شرح زیر بوده است:

برنده تندیس حافظ در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر برای بخش جایزه ویژه هیئت داوران برای محمدحسین مهدویان

نامزد تندیس حافظ در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر برای بخش بهترین فیلم برای
سید محمود رضوی

نامزد تندیس حافظ در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر برای بخش بهترین کارگردانی برای محمدحسین مهدویان

نامزد تندیس حافظ در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر برای بخش بهترین بازیگر مرد برای ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر و جواد عزتی که در نهایت هادی حجازی‌فر توانست برنده تندیس حافظ شود.

برنده تندیس حافظ در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر برای بخش بهترین تدوین برای حسین جمشیدی گوهری و سجاد پهلوان زاده

نامزد تندیس حافظ در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر برای بخش بهترین موسیقی متن برای حبیب خزایی فر

نامزد تندیس حافظ در هجدهمین دوره جشن دنیای تصویر برای بخش بهترین قطعه موسیقی برای روزبه بمانی برای قطعه کجا باید برم

در خلاصه این فیلم این طور آمده است:

امیر علی و نوشین دو جوان بیست و یک دو ساله قصد ازدواج با یکدیگر دارند. خانواده ها چندان موافق نیستند. آنها صبر پیشه کرده اند تا مرور زمان رضایت خانواده هایشان را جلب کنند. آن دو یکسری رویای مشترک دارند. برنده شدن در لاتاری و گرفتن گرین کارت….

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند عبارت اند از:

ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر، حمید فرخ نژاد ، نادر سلیمانی و جواد عزتیبازیگران اصلی فیلم لاتاری را تشکیل میدهند.

از دیگر عوامل نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه کننده:سیدمحمود رضوی، نویسنده و بازیگردان:ابراهیم امینی، مدیر تولید:کامران حجازی، مجری طرح:امیر بنان، مدیر فیلمبرداری:هادی بهروز، طراح صحنه و لباس:بهزاد جعفری طادی، مدیر صدابرداری:هادی ساعد محکم، طراح گریم:شهرام خلج، برنامه ریز:محمدرضا کشمیری، دستیار اول کارگردان:عبدالرحیم صاحب الفصول،دستیار اول فیلمبردار:مهران ممدوح، جلوه های ویژه میدانی:ایمان کرمیان، جانشین تولید:مسعود زمانی، مدیرتدارکات:محمداسماعیل کلبی آبادی، جلوه های ویژه کامپیوتری:سینا قویدل.

پخش سکانس‌هایی از این این فیلم باعث ایجاد سوتفاهم‌های بسیاری در رابطه با این فیلم شده بود و شایعات بسیاری به مبان آمد و در صفحه‌های مجازی منتشر گردید.

اما در این میان محمد حسین مهدویان بعد از ایجاد این حواشی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش درخصوص این ماجرا توضیح داد. او این طور نوشت:

خش نسخه ی ناقص و غیرآماده ی سکانسی از فیلم سینمایی «لاتاری» باعث سوءتفاهم در جمعی از شهروندان شهر مقاوم و قهرمان سوسنگرد شد و این تلقی پیش آمد که خدای ناکرده گروه سازنده قصد بی احترامی داشته اند. فیلم «لاتاری» درباره ی غیرت ایرانی است. غیرت همه ی ایرانی ها. غیرت و ناموس پرستی مردان عرب چنان آشکار و پیداست که کسی نمی تواند منکر آن باشد. شما برادران عرب همواره مثال مردانگی و غیرت بوده و هستید. در مقاومت هشت ساله ی ملت ایران مردان شجاع عرب در پیشانی مبارزه با دشمن بوده اند. مادران صبور و پاک سرشت شما و همه ایرانیان مایه ی افتخار این سرزمین هستند.

اگر غیرت، شجاعت و مقاومت دلیرانه ی شما نبود، امروز ما در پناه کدام امنیت به فیلم سازی و فعالیت هنری می پرداختیم. ما خوزستان را همیشه خانه ی خود دانسته ایم و به خاک و مردم اش عشق ورزیده ایم. در گروه سازنده ی فیلم چندین خوزستانی از عوامل اصلی بوده اند. از جمله ابرهیم امینی نویسنده، حمید فرخ نژاد و نادر سلیمانی بازیگران فیلم. چطور ممکن است چنین گروهی حتا فکر توهین به برادران و خواهران عرب را در سر بپرورانند. یقین بدانید حساسیت و نگرانی شما از نگاه گروه سازنده ی لاتاری پنهان نبوده است و به حتم تماشای نسخه نهایی فیلم نگرانی شما را برطرف خواهد کرد.

محمد حسین مهدویان درباره حضور محسن چاوشی و نقش او در این سریال این طور نوشته بود:

جرقه اولیه ساخت فیلم لاتاری بعد از شنیدن ترانه مسلخ محسن چاوشی در ذهنم زده شد و داستان هم از این قراره که دوست مشترکی داریم که بهار امسال به من پیشنهاد کرد یک ویدیو برای این آهنگ بسازم ولی من بعد از این که موسیقی رو گوش دادم به سرم زد یک فیلم سینمایی با همون موضوع بسازم. در یک قرار مشترک با آقای چاوشی این مساله رو مطرح کردم و طرح اولیه فیلم نامه لاتاری رو براشون بردم. ولی برنامه هامون خیلی با هم منطبق نشد. البته گویا تمام این ماجرا حکمت اش این بود که من و دوستانم هوایی بشیم و سفت وایستادیم که این فیلم رو بسازیم.

اما در ادامه جنجال،های زیادی در برنامه رضا رشیدپور درباره فیلم لاتاری اتفاق افتاد. در شبی که نوبت به فیلم لاتاری رسید محمدحسین مهدویان کارگردان این فیلم مهمان رضا رشیدپور شد و گفتگوی پرحاشیه ای در آن شب رقم خورد. ماجرایی که باعث حواشی زیادی برای رضا رشیدپور و عوامل لاتاری شد ماجرای لو دادن داستان فیلم توسط رضا رشیدپور بود که باعث عصبانیت محمدحسین مهدویان و هادی حجازی فر بازیگر این فیلم شد که هادی حجازی‌فر بازیگر این فیلم درباره لو رفتن داستان فیلم لاتاری که هنوز اکران نشده است در برنامه هفت توسط رضا رشیدپور با لحن بسیار تندی در صفحه اینستاگرامش پیتی را مبنی بر اینکه چرا محمد حسین مهدویان با پشت دست توی دهن این مجری نزده است انتشار داد اما مدتی بعد رضا رشیدپور هم در واکنش به پست اینستاگرامی هادی حجازی فر نوشت:آقای هادی حجازی فر عزیز را هرگز ملاقات نکرده ام و افتخار دوستی نداشته ام . اما بازی های متفاوت و زیبای ایشان را تحسین کرده ام. حتی در همین برنامه دیشب. حالا ایشان من را ابله،در قهقرا، بی سواد و پرت خطاب کرده و از جناب مهدویان پرسیده که چرا با پشت دست به دهان من نکوبیده است !

و در ادامه چندین دلیل هم برای کامل کردن توضیحات خود آورد. این اتفاقات سبب شد تا هادی حجازی فر با انتشار کامنتی در اینستاگرام رضا رشیدپور و یک ارتباط تلفنی در تلویزیون از او معذرت خواهی کند .

پس از آن لاتاری به اکران موفق نوروزی و اکران بعد از آن توانست به فروشی بیش از ۱۵ میلیارد تومان در گیشه سینماهای کشور دست یابد و در ۳۰ مرداد ۹۷ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

با گذشت نزدیک به سه ماه از توزیع فیلم مهدویان در شبکه نمایش خانگی، به تازگی سعید خندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره، در برنامه کیوسک اعلام کرد «لاتاری» پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۷ در شبکه نمایش خانگی شده است.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت :را هم دوست داشته باشید

نوشته فیلم سینمایی لاتاری پرفروش ترین فیلم شبکه نمایش خانگی شد اولین بار در آموزش ، سلامت، مطالب سینما و فناوری. پدیدار شد.

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 55



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها