به نوشته  «ان‌بی‌سی نیوز»،  این فیلم که دوربین داشبورد خودروی پلیس آن را ضبط کرده نشان می‌دهد خودروی یک شهروند سیاه‌پوست ۲۸ ساله به نام «مائوریس گوردون» توسط یکی از مأموران پلیس ایالتی به نام «رندال وتزل» متوقف شده است.

این اتفاق در روز ۲۳ ماه می (۳ خرداد) رخ داده  اما فیلم آن به تازگی و در بحبوحه شدت گرفتن احساسات ضدنژادپرستی به دلیل قتل «جورج فلوید»، مرد سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس منتشر شده است. 

در این ویدئو که روز دوشنبه منتشر شده وتزل از گوردون می‌خواهد خودروی خود را به شانه جاده منتقل کند اما گوردون می‌گوید خودرو خاموش شده و نمی‌تواند آن را جابه‌جا کند. گوردون در پاسخ به این سوال که به کجا می‌رود پاسخ می‌دهد قرار است به یک مرکز خرید و فروش خودرو برود.

سپس وتزل او را روی صندلی خودروی پلیس می‌نشاند و دقایقی بعد بازگشته و از او می‌خواهد ماسک به صورت بزند اما گوردون دوبار تلاش می‌کند خود را به صندلی راننده خودرو پلیس برساند.

وتزل در جلسه استماع دادگاه گفته است ابتدا تلاش کرده با اسپری فلفل گوردون را متوقف کند اما او مقاومت کرده و با بین آن‌ها درگیری فیزیکی رخ داده است.

در نهایت وتزل ۶ گلوله به گوردون شلیک کرده و سپس به او دستبند می‌زند. دقایقی بعد یک مأمور پلیس ایالتی دیگر با ورود صحنه تلاش می‌کند گوردون را از مرگ نجات دهد اما متوجه می‌شود وی فاقد نبض حیاتی است.

به گفته دفتر دادستان کل نیوجرسی پزشکی قانونی هنوز کالبدشکافی گوردون را به اتمام نرسانده است.گزارش اولیه تحقیقات نشان می‌دهد این شهروند سیاه‌پوست هنگام دستگیری غیرمسلح بوده است. در این گزارش این ادعا مطرح شده که گوردون قصد داشته سلاح کمری وتزل را گرفته و با خودرو پلیس متواری شود.

روز سه‌شنبه سخنگوی پلیس نیوجرسی به ان‌بی‌سی نیوز گفت طیق پروتکل‌های ایالتی، وتزل در حال حاضر به قید وثیقه آزاد شده است.

به گفته این شبکه تلویزیونی، گوردون پیش از توقف در بزرگراه توسط وتزل، چند بار به‌خاطر تمام شدن بنزین خودرو در جاده متوقف شده بود و با کمک مأموران پلیس توانسته بود بنزین تهیه کند.

او دقایقی پیش از متوقف شدن توسط وتزل از سوی یک مأمور پلیس، مجوز رانندگی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را دریافت کرده بود

انتشار ویدئوی این حادثه در حالی صورت می‌گیرد که شهرهای مختلف آمریکا طی دو هفته اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده است.

310311

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 8



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها