قیمت لوله پلی اتیلن نسبت به نوع گرید مواد و خلوص مواد اولیه، متفاوت می‌باشد. منظور از خلوص مواد میزان ترکیب مواد اولیه تولید لوله پلی‌اتیلن با مواد ضایعاتی می‌باشد و پارس اتیلن کیش در تولید لوله‌های پلی اتیلن خود از هیچگونه مواد ضایعاتی استفاده نمی‌کند و به کیفیت عالی و تولید لوله پلی اتیلن بینظیر متعهد می‌باشد و افتخار دارد که لوله و اتصالات پلی اتیلن در تمامی آزمایش‌ها مورد تائید بوده و کیفیت بالای محصولات پارس اتیلن کیش به اثبات رسیده است.

کنترل کیفیت لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن PE۱۰۰ 

لوله پلی اتیلن از چندین گرید مواد اولیه تولید میشود. PE۱۰۰، PE۸۰ و PE۶۳ این سه گرید از عمومی‌ترین گریدهای مواد اولیه پلی اتیلن است که گرید PE۶۳ بسیار قدیمی بوده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. مواد PE۸۰ برای لوله‌های پلی اتیلن با کاربری‌های حساس و پر فشار به هیچ عنوان توصیه نمیشود و از این مواد تنها برای تولید لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن فشار پائین (کمتر از ۶ بار) و جهت مصارف آبیاری باغات، سیستم آبیاری قطره‌ای و برای تولید لوله دوجداره کاروگیت استفاده می‌شود.

مواد پلی اتیلن PE۱۰۰ از جدیدترین گریدهای پلی اتیلن است که لوله و اتصالات پلی اتیلن تولید شده از این مواد بسیار با کیفیت و سبک هستند. قیمت لوله پلی اتیلن PE۱۰۰ نسبت به دیگر محصولات تولید شده با مواد گرید PE۸۰ پائینتر است، و این به دلیل وزن کمتر این لوله‌ و اتصالات می‌باشد.

لوله پلی اتیلن تولید شده با مواد PE۱۰۰ وزن کمتر، مقاومت بالاتر و از تکنولوژی بروزتری در پیوند مولکولی برخوردار است و طول عمر لوله و اتصالات تولید شده با این ممواد ۵۰ تا ۱۰۰ سال (بنا بر شرایط نگهداری و استفاده) برآورد می‌شود. با توجه به مزایای مواد گرید PE۱۰۰، محصولات تولید شده با این گرید مواد اولیه قیمت بسیار کمتری خواهند داشت و هزینه نگهداری و بهره‌برداری از آنها نیز تقریبا به صفر خواهد رسید. قیمت لوله‌های PE۱۰۰ نسبت به دیگر لوله‌هایی که در فشار کاری مشابه تولید می‌شوند پایین تر یا برابر است زیرا مواد کمتری باید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از مواد PE۸۰ با توجه به پیشرفت در تکنولوژی مواد و تولید مواد PE۱۰۰ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

لوله و اتصالات پلی اتیلن حتما باید بر اساس استاندارد صنعتی آلمان DIN۸۰۷۴ و DIN۸۰۷۵  و استاندارد ملی ایران باشد و در آزمایشگاه‌های مجهز کنترل کیفیت، آزمایشهاو تست‌های مورد نیاز بر روی لوله‌ و اتصالات انجام گردد. این آزمایشگاه‌ها باید مورد تائید اداره استاندارد و عنوان آزمایشگاه مرجع را داشته باشند.  

بارگیری لوله پلی اتیلن

لیست قیمت لوله پلی اتیلن 

لیست قیمت لوله پلی اتیلن باید دارای ضوابطی باشد تا شما به صورت کاملا شفاف کلیه اطلاعات را در مورد نوع لوله پلی اتیلن بگیرید؛ این اطلاعات باید شامل نوع لوله، اندازه و میزان تحمل فشار کاری، نوع مواد اولیه، مواد اولیه برای کدام پتروشیمی است، شماره استاندارد تولید لوله، متعلقات احتمالی مانند رینگ و فلنج، نوع و مدل ماشین آلات خط تولید، نام و برند تولید کننده، تاریخ تولید لوله مدنظر، محل و زمان تحویل لوله پلی اتیلن در لیست قیمت و پیش فاکتور ذکر شده باشد.
لیست قیمت لوله پلی اتیلن PE۱۰۰، لوله تک جداره گازرسانی و لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و همچنین قیمت لوله اسپیرال پلی اتیلن براساس قیمت فروش مواد اولیه در بورس کالا با احتساب هزینه تولید، حمل و تحویل درب کارخانه و بر اساس گریدهای مواد اولیه به صورت کیلوگرم و یا بر اساس متر محاسبه و اعلام می‌گردد. جدول قیمت لوله پلی اتیلن نیز از فرمول بالا که گفته شد پیروی می‌کند.
لازم به ذکر است که جهت کاربردهای حساس و تحت فشار و یا پروژه‌ای که جوش پلی اتیلن در آن نیاز می‌باشد، باید از لوله‌های با کیفیت بالا استفاده کرد ولی متاسفانه برخی سودجویان از ضایعات در لوله‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند. جهت آبرسانی به تاسیسات مجتمع‌های حساس صنعتی و پالایشگاه‌ها از لوله‌های پلی اتیلن با کیفیت بسیار بالا باید استفاده نمود (مواد PE۱۰۰ مشکی) و طبق استاندارد به هیچ وجه از مواد بازیافتی نباید استفاده گردد و تماما باید از مواد نو بوده و به همین جهت قیمت لوله پلی اتیلن نباید از قیمت مواد پلی اتیلن پائینتر باشد و اگر در لیست قیمت که تهییه کردید و قیمت لوله از مواد اولیه پتروشیمی ارزانتر بود! مطمئن باشید که در تولید لوله‌ها از مواد ضایعاتی به صورت گسترده استفاده می‌کنند و اینگونه لوله‌ها به هیچ وجه مناسب برای هیچگونه مصرف نمی باشند.

لوله‌های پلی اتیلن تشکیل شده از مواد پلی اتیلن می‌باشند که قیمت این مواد در بورس همواره در حال تغییر و نوسان می‌باشد و ثبات نسبی در قیمت لوله‌های پلی اتیلن وجود ندارد همچنین فاکتورهای متعدد دیگری اعم از نرخ ارز (مواد وارداتی)، هزینه حمل و نقل، هزینه‌های برق و هزینه‌های پرسنلی و بسیاری موارد دیگر ممکن است در قیمت نهایی لوله پلی اتیلن و تهییه لیست قیمت (جدول قیمت لوله پلی اتیلن) تاثیر گذار باشد.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن دستخوش کلیه نوسانات بازار و تحت تاثیر رفتار پتروشیمی‌ها در بازار است و این امر باعث می‌شود که قیمت لوله و اتصالات ارائه شده در لیست دارای نوسان باشد. اکثر تولید کنندگان لوله پلی اتیلن لیست قیمت ارائه نمی‌کنند و به صورت موردی و طبق درخواست مشتریان اعلام قیمت می‌کنند. نکته مهمی که در نامه درخواست قیمت لوله پلی اتیلن مهم است و باید ذکر کنید، کاربرد لوله پلی اتیلن می‌باشد.

۲۱۲۱

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 20

برچسب‌ها

, , , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها