به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ بازار پر التهاب گوشت قرمز، هر روز قیمت های جدیدی را تجربه می کند، این در حالی است که اقشار با حقوق ثابت و کم درآمد، دیگر توان خرید حتی یک کیلوگرم گوشت گرم را نیز ندارند.

این در حالی است که رئیس اتحادیه قصابان همدان، در نشست جامعه اسلامی بازاریان گفت: از اردیبهشت ماه امسال طی نامه‌ای کتبا اعلام کردم که دام استان در حال خروج است اما هیچ مسئولی به این موضوع اهمیت نداد و گوش نکرد تا اینکه امروز پس از گذشت چند ماه همین مسئله (قاچاق دام) مشکل‌آفرین شده است.

علی‌اکبر سپهری‌ وفا، افزود: همه عوامل دست به دست هم داد که شرایط بازار به این شکل درآید!؟ به طوری که با وجود توزیع گوشت منجمد بسیار زیاد، باز هم کمبود آن در این بازار جبران نمی‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۸۰ تن گوشت وارد استان و توزیع شده است ولی با توجه به نبود انسجام لازم، همچنان این شرایط در بازار حاکم و قیمت ها در حال افزایش است.

لازم به یادآوری است، از خردادماه سالجاری برای تنظیم بازار گوشت قرمز و تنظیم بازار در کنار واردات شرکت پشتیبانی امور دام کشور، واردات گوشت گوسفندی گرم از کشورهای استرالیا، ارمنستان، گرجستان، داغستان، مغولستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان آغاز شده است.

همچنین براساس آمار منتشره، ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از تولیدات داخلی تامین و سالانه نیاز به واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز به ایران وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اعلام اینکه روزانه ۲۸ تن گوشت قرمز در استان همدان مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: روزانه ۱۱ تن گوشت قرمز منجمد در بین ۱۵۰ هزار خانوار بهزیستی و دارالایتام توزیع می‌شود.

حمیدرضا متین، افزود: قیمت گوشت قرمز افزایش دارد اما باید به این موضوع توجه کرد که قیمت دام زنده نیز رشد داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت، قدرت خرید مردم را کاهش داده است، اظهار داشت: اگر جهاد کشاورزی روزانه ۲۵۰ گوسفند را در بازار عرضه کند قیمت ها، متعادل خواهد شد.

متین با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی تعهد کرده این تعداد دام زنده را با قیمت مصوب در بازار عرضه کند، یادآور شد: جهاد کشاورزی، در روز نخست ۷۳ راس و در روز دوم ۸۰ راس عرضه کرد که این موجب ۲ نرخی شدن قیمت گوشت در بازار همدان شده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد تعادل در قیمت گوشت، باید قاچاق دام در مرزها کنترل شود.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 57



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها