خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفرش به لرستان گفت: به مردم خسارات زیادی در زمینه خانه، دام و کشاورزی وارد شده که باید کاری کنیم نگرانی نداشته باشند.

علی لاریجانی در نشست ستاد بحران استان لرستان اظهار کرد: اکنون شرایط مردم لرستان به دلیل سیل اخیر بسیار ویژه است و ارزش دارد مسئولان از جمله معاونان وزرا که اینجا هستند، برنامه‌های ملی خود را چند روز لغو کرده و در استان مستقر شوند.

وی افزود: اولین مسأله استان، راه و ارتباطات است که همچنان در برخی مناطق حل نشده و تا این مسأله برطرف نشود، نمی‌توان آب، برق و گاز را وصل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی می‌شود که منابعی در اختیار استاندارها قرار گیرد تا برای هزینه‌های فوری صرف شود.

لاریجانی بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها به خصوص در خرم‎آباد و پلدختر مسأله‌ای جدی است که با توجه به بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت باید فوری در دستور کار قرار گیرد تا آورده‌های سیل در بستر رودخانه دوباره مشکل ایجاد نکند.

وی اضافه کرد: اگر لازم است، از شهرداری‌های دیگر شهرهای کشور نیرو اعزام شود و باید تقسیم کار صورت گیرد و خدمات هر نهاد و دستگاه مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید توزیع لباس، غذا و چادر نظم پیدا کند؛ چرا که در تأمین آنها مشکل نداریم اما توزیع چندان منسجم نیست.

لاریجانی افزود: برخی مثل وزیر خارجه بی‎مغز آمریکا حرفی گستاخانه گفته‌اند که «ببینید چقدر مسئولین استانی در این حادثه ناکارآمد بوده‎اند»؛ در حالی ‎که خودشان چند سال درگیر این واقعه بودند.

وی با اشاره به ضرورت سدسازی، بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان خرم‎آباد همچنان درگیر گل و لای است که باید به سرعت تمیز شود تا خاطره بد در ذهن مردم نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر شهرداری خرم‎آباد مشکل مالی دارد، اعلام کنند تا شهر را از بهم ریختگی خارج کنیم؛ چرا که اکنون پس از چند روز هنوز شهر تمیز و شرایط عادی نشده است.

لاریجانی اضافه کرد: در مورد بازسازی، به مردم خسارات زیادی در زمینه خانه، دام و کشاورزی وارد شده که باید کاری کنیم نگرانی نداشته باشند و مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید داشتند.

وی گفت: مردم نگران بعد و جبران خسارت نباشند. اگر لازم باشد در مجلس مصوب می‌کنیم امکان مالی برای بنیاد مسکن و سایر بخش‌ها در نظر گرفته شود چون مردم زندگی خود را از دست داده‎اند و نگران هستند و رهبر انقلاب فرموده‎اند که مردم نباید نگرانی داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: ارائه بسته‌های ۲۴ ساعته به مردم تعداد ترابری را زیاد و کار را سخت می‌کند که بهتر است بسته‌های یک ماهه بدهند.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 23



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها