aventador

لامبورگینی اونتادور SVJ رودستر

 

aventador

لامبورگینی اونتادور SVJ  در سال ۲۰۱۸ توانست سریع ترین رکورد پیست Nurburgring را در مدت ۶:۴۴:۹۷ ثانیه کمتر از ۷ دقیقه  که از ان Porsche 911 GT2 RS بود بشکند و به سریعترین خودروی تولیدی در دنیا تبدیل شود این رکورد از ان زمان تا حالا پا برجاست.

در نمایشگاه ژنو امسال لامبورگینی از مدلی جدید از اونتادور SVJ رونمایی کرد که در ان سقف خودرو برداشته شده بود و و خودرو ظاهری زیباتر پیدا کرده بود. این خودرو به عنوان قوی‌ترین نسخه لامبورگینی اونتادور رودستر برای اولین بار در دنیا در این نمایشگاه به نمایش در امد.

aventadorپیشرانه

با پیشرانه این خودرو شرع می کنیم یک موتور ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل که قادر است ۷۵۹ اسب بخار قدرت و ۵۳۱ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

این پیشرانه با داشتن گیربکس اتوماتیک تک کلاچ هفت سرعته و یک سیستم چهارچرخ متحرک Haldex از نوع چهارم این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا  بتوانید در مدت زمان ۲٫۹ ثانیه به سرعته ۶۲ مایل در ساعت دست پیدا کنید با این شتاب سریع این خودرو SVJ رودستر در رده سریع ترین خودروهای دنیا قرار می گیرد همچنین شتاب ۰ تا ۲۰۰ این خودرو نیز عدد متحیر کننده ۸.۸ ثانیه است .

aventador

حداکثر سرعتی که می توانید با این خودرو به ان  دست پیدا کنید ۲۱۷ مایل درساعت ( ۳۴۵ کیلومتر در ساعت ) است و نکته جالب درباره این خودرو آن است که تنها ۸۰۰ عدد از آن تولید خواهد شد و قیمت مشخص شده توسط لامبورگینی هم ۵۷۴۰۰۰ دلار است. با ترمز گرفتن از سرعت ۱۰۰ تا ۰ کیلومتر در ساعت تنها در ۳۱ متر خودرو متوقف خواهد شد. کاپوت ، گلگیرهای جلو و درها نیز از مواد فوق سبک ساخته شده اند و باعث کاهش چشمگیر وزن خودرو می شوند.

aventador

سقف در نظر گرفته شده برای این خودروی رودستر از نوع فیبر کربن بوده و قابلیت جدا شدن دارد این سقف جدید و تجهیزات بکار رفته در این خودرو برای پایداری بیشتر وزنی در حدود ۵۰ کیلوگرم را بر وزن خودرو کاهش یابد . این مقدار کاهش وزن اگرچه ناچیز بشمارمی رود ولی تاثیراتی در روند حرکت ، شتاب و … این خودرو می گذارد.

سیستم های پایداری

 

aventador

همانند SVJ کوپه و Huracán آخرین سیستم آیرودینامیکی لامبورگینی در این خودرو قرار گرفته است تا با کاهش نیروی وارد شده به خودرو از طرف جریان های هوایی ، خودرو عملکرد بهتری داشته باشد .

این سیستم از فلپ های محرک موتور در جلو و عقب خودرو استفاده می کند تا جریان هوا را به صورت استراتژیک بر روی شکاف جلویی و بال عقب به گونه‌ای هدایت می کند که نیروی مخالف باد تاثیر کمتری بر روی حرکت خودرو بگذارد. همچنین با کاهش این نیرو بر چرخ های خودرو سیستم پایداری خودرو بهبود پیدا کرده و خودرو استحکام و پایداری بیشتری در سرعت های بالا دارد.

SVJ Roadster نیز مانند سایر مدل های Aventador در حال حاضر  دارای چهار حالت درایو قابل انتخاب است: Strada ، Sport ، Corsa و Ego که حالت دوم این امکان را برای شما فراهم می کند تا تنظیمات مورد نظر خود را از هر سه حالت دیگر ترکیب کنید.

در حالت ارام این خودرو سیستم های تعلیق قابل تنظیم به خوبی خود را با شرایط مختلف جاده وفق می دهند و هیچ گونه سرو صدایی به داخل خودرو راه نمی دهند.

aventador

Rear wheel

Aventador SVJ Roadster تمام بهترین فن آوری هایی را که تاکنون توسط این شرکت ایجاد شده است ، در خود جای داده است.

Aventador SVJ Roadster جدید ترکیبی منحصر به فرد از سیستم فرمان فعال (فرمان Lamborghini Dynamic) و سیستم فرمان عقب (فرمان لامبورگینی Rear wheel) را ارائه می دهد که از عملکرد بهتری برخوردار است.

aventador

به کمک این سیستم در سرعت های پایین ، محور عقب در جهت مخالف محور جلو هدایت می شود و باعث کاهش شعاع چرخش خودرو می شود که به چابکی بیشتر و عملکرد بی نظیر در این خودرو تبدیل می شود. در سرعت های بالا دو محور به طور موازی می چرخند و در نتیجه زاویه چرخش فرمان کمتر شده و یک اطمینان از کنترل کامل وسیله نقلیه و پایداری عالی فراهم می شود.

برنامه Ad Personam چنین امکانی را برای خریداران فراهم می کند که هرگونه شخصی سازی برای قسمت های مختلف خودرو را انجام دهند از رنگ و چرم گرفته تا دوخت و وسایل بکار رفته در خودرو تا ماشین به معنای واقعی کلمه بی نظیر باشد

منبع: motor1

نوشته لامبورگینی اونتادور SVJ رودستر : بررسی و مشخصات اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 174



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها