به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،جواد کارگران، ضمن اعلام این خبر افزود: این جشنواره با حضور شاهنامه خوانان و نقالان استان های فلات زاگرس، ١٣ و ١۴ اسفندماه جاری در لردگان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره شاهنامه خوانی در دو بخش زیر ٢۵ سال و بالای ۲۵ سال، افزود: شرکت کنندگان در مسابقه باید در مدت زمان ۱۰ دقیقه اثر هنری خود را نمایش دهند. 

وی در ادامه گفت: بخش نقالی این جشنواره در پنج رده سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۶ سال، ۱۷ تا ۲۴ سال، ۲۵ تا ۳۵ سال و بالای ۳۵ سال برگزار می شود.

کارگران ادامه داد: پس از انتشار فراخوان جشنواره در تیرماه سال جاری، ١٨٠ اثر از ١۵ استان از سراسر کشور، به دبیرخانه این جشنواره، واقع در لردگان ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از استان های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، هرمزگان، یزد، کرمان و تهران به عنوان استان های شرکت کننده در جشنواره یاد کرد.

وی در ادامه گفت: آثار رسیده به دبیرخانه یازدهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی زاگرس نشینان، روز سه شنبه مورخ بیست و هفتم بهمن ماه با حضور سیده معصومه موسوی؛ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان و دبیر اجرایی جشنواره، البرز اسدپور، هوشنگ شاهین پور، و امیر سیاوش فرهادی بازبینی شد و پنجاه اثر به مرحله رقابت نهایی راه یافتند.

کارگران خاطر نشان کرد: افراد انتخاب شده در مرحله بازبینی، روزهای ١٣ و ١۴ اسفند ماه (زمان برگزاری جشنواره)، برای داوری نهایی به رقابت می پردازند و از بین آن ها نفرات برتر انتخاب می شوند. 

شایان ذکر است دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی استان های زاگرس نشین کشور در سال گذشته نیز به میزبانی لردگان برگزار شد.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 90



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها