به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری، سلمان رئوفی پور اظهار کرد: در روز شنبه ۲۲ دی ماه در پی انتشار کلیپ تصویری ناخوشایندی در فضای مجازی و برخی از رسانه ها، که در آن دو کودک کار در کرمان مجبور به خوردن گل های نرگس همراه با ساقه و پلاستیک آن ها می شوند که این اقدام خشم افکار عمومی را برانگیخت.

وی ادامه داد: در اولین روز انتشار این ویدئو، بنا بر اخبار برخی رسانه ها رییس شورای شهر و دو نفر از اعضای شورای شهر کرمان از موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و احتمال جعلی بودن ویدئو را مطرح می کنند.همچنین شهردار منطقه ۲ کرمان (که فرد خاطی از اجرائیات این منطقه بوده)نیز از این اتفاق اظهار بی اطلاعی کرده و درخواست در اختیار قراردادن ویدئو را می کند.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به اینکه مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان به عنوان اولین نفر این اتفاق را از سوی یکی از کارکنان شهرداری تایید می کند،گفت:روابط عمومی این شهرداری اعلام می کند که فرد خاطی عضو شرکت پیمانکاری شهرداری بوده و بلافاصله اخراج شده است.

وی افزود:شهردار کرمان دومین نفری است که این موضوع را تایید می کند و فرد خاطی را از کارکنان یک شرکت پیمانکاری خدماتی سازمان همیاری شهرداری منطقه ۲ اعلام کرده و خبر از اخراج وی را می دهد و با ابراز تاسف شدید از بینندگان و سایر مردم ایران عذرخواهی می کند.

رئوفی پور ادامه داد:پس از آن خبری با عنوان دلجویی شهردار کرمان از کودک کار پخش و عکس شهردار با یکی از کودکان با دسته گلی در کنار شهردار منتشر می شود.

وی با بیان اینکه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به عنوان مدعی العموم اعلام می کند که به این موضوع ورود می کند و اظهار داشته:متهم اصلی بلافاصله بازداشت و سایر متهمان تحت تعقیب قرار می گیرند.

وکیل پرونده آزار دو کودک کرمانی خاطرنشان کرد:برخی دیگر از مسئولان از جمله وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،معاون امور اجتماعی بهزیستی و رییس اورژانس اجتماعی خواستار پیگیری موضوع می شوند.

وی گفت: انجمن حمایت از حقوق کودکان بر اساس وظیفه ذاتی خود بر پایه پیمان نامه حقوق کودک و بر اساس اختیارات حاصل از ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری به عنوان سازمان مردم نهاد در امور کودکان در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷ نسبت به موضوع اعلام جرم و درخواست پیگیری و اطلاع رسانی سریع و عمومی از مراجع قضایی می کند.

رئوفی پور تاکید کرد:به همین جهت بنده به عنوان نماینده انجمن حمایت از حقوق کودکان برای رسیدگی و دفاع از کودکان و جنبه عمومی جرم به کرمان مراجعه و پس از پیگیری متوجه شدم پرونده ای در همین راستا در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده با دستور بازپرس  جهت تحقیقات به پلیس فتای شهرستان کرمان ارجاع شده که دستور مراجعه و اخذ اظهارات اینجانب به عنوان شاکی پرونده و مطالعه و ثبت مشخصات صادر شد.با مراجعه به پلیس فتای استان اظهارات اینجانب اخذ شد ولی متاسفانه پرونده موجود نبوده و با چند نوبت مراجعه به دادسرا و پلیس فتا پرونده یافت نشد!اما حسب اظهارات گویا خاطی شناسایی و دستگیر شده و مدتی  با قرار بازداشت موقت در زندان بوده اما در حال حاضر با اعتراض به قرار صادره با قرار وثیقه آزاد شده است.

وکیل پرونده آزار دو کودک کرمانی ادامه داد:از شهرداری تحقیقاتی شده است و یک نفر از کودکان شناسایی و اظهارات وی اخذ شد اما کودک دیگر پیدا نشده و از شهردار منطقه ۲ کرمان و پیمانکار به عنوان عوامل خاطی و مقصر به عنوان متهم تحقیقی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: لذا با مراجعه به شعبه رسیدگی کننده و ارائه لایحه مبسوط تقاضای تحقیقات و اخذ اظهارات اینجانب شده و نسبت به فرد خاطی،پیمان کار (در صورت وجود)،شهرداری و شهردار نسبت به رسیدگی به جرایم کودک آزاری جسمی و روانی از طریق خوراندن اجباری گل و گرفتن فیلم آن،تهدید از طریق سلب آزادی و ارسال به اردوگاه و همچنین انتشار فیلم بدون مجوز به طریق مباشرت و عدم نظارت بر وظایف شکایت و تقاضای اشد مجازات شده است.

رئوفی پور خاطرنشان کرد:با توجه به خسارات مادی و معنوی فراوانی که به اطفال با توجه به انتشار گسترده فیلم و اقدام متهمان وارد شده است تقاضای جبران خسارات مادی و معنوی براساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی،قانون مسئولیت مدنی و ماده ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مقتضی شده ایم.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 118



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها