به گزارش خبرآنلاین، آخرین مهلت ایران برای تصمیم‌گیری در مورد لوایح چهارگانه‌ی FATF رو به پایان است. پروسه‌ی قانون‌گذاری دو لایحه‌ اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، تکمیل شده است.

دو لایحه‌ الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) اما پس از رفت و برگشت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، همچنان برای بررسی در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد. مجمع تشخیص  پس از صرف دو جلسه برای بررسی آن، نهایتا تعیین تکلیف را به جلسه‌ سوم موکول کرد.

روز گذشته ، خبرآنلاین با طرح این پرسش که «آیا موضوعFATF آنقدر اهمیت ندارد که مجمع طی هفته جاری جلسه فوق‌العاده بگذارد؟» از مخاطبان خواست تا این بار آن‌ها نظر دهند.

نظر مخاطبان را می‌توان در سه دسته‌ کلی بررسی کرد:

دسته اول که اکثریت نظردهندگان را تشکیل میداد، با انتقادهایی نسبت به عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار پیوستن هرچه سریعتر ایران به لوایح چهارگانه شدند.

نظر برخی کابران در این خصوص به شرح زیر است:

«اگر مبنا نظر مردم بود که خیلی کارهای دیگر هم باید مجمع انجام می داد.» ، «حتما باید جلسه بگذارد البته اگر منافع ملی را مدنظر قرار دهند.» ، «انکه را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.»

دسته دوم که در اقلیت بودند بطور قطع مخالف این لوایح بوده و از مجمع خواستند تا با توجه به صلاح مردم عمل کرده و به رد آن بپردازند. از مردم نیز خواستند تا در کار مجمع دخالت نکرده و بگذارند تا آن ها خودشان تصمیم صحیحی اتخاذ کنند.

نظر چند کابر را در ادامه بخوانید:

«همه اینها پروژه است که ایران را محدود کنند نباید مجمع زیر بار بره.» ، «متأسفم که این همه ما دلواپسان میگیم نکنید. شما مصر هستید بکنید تو کار مجمع دخالت نکنید.»

دسته سوم، نظرات ممتنعی هستند که نه به آینده‌ تصویب لوایح امید دارند، نه به رد آن.

نظرات بدین شرح است:

«یعنی فکر می کنید اگه مجمع تصویب کرد همه چی گل و بلبل میشه؟؟؟ زهی خیال باطل.» ، «جلسه بگذارد و نگذارد دیگه فایده ای ندارد.»

حال با توجه به نظر مردم مبنی بر تسریع تعیین تکلیف دولایحه باقی مانده پالرمو و ‌CFT، باید منتظر ماند و دید تا نهاد تشخیص مصلحت کشور، چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌کند.

۲۹۲۱۲

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 49



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها