، ماجرای ادامه دار تقلب و مشکلات حاشیه ای آزمون سراسری ۱۴۰۱ باعث شد تا افکار عمومی دست به قضاوت در این باره بزند. گوشه ای از قضاوت افکار عمومی را می توان در کامنتهایی که کاربران در ذیل نظرخواهی از مردم درباره حواشی کنکور ۱۴۰۱ ثبت کرده اند، دریافت.

یکی از مخاطبان در این باره نوشته:«کنکور به اون عظمت رو که فقط یکبار در سال انجام میشه رو نتونستن درست مدیریت کنند. چطور میخوان سالانه چندین امتحان نهایی برگزار کنن و تاثیرش رو قطعی کنن. التماس تفکر.»

کاربر دیگری در پاسخ عنوان کرده:«متاسفانه در کامنت ها شاهد هنر نمایی مزدوران و ذی نفعان مصوبه ناعادلانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم که از این فرصت دارن استفاده میکنند برای بد جلوه دادن کنکور و رسیدن به اهداف اقتصادی شومشان …. حالا ۱۰۰ درصد مطمئن شدم که آقای پور عباس ذی نفع مصوبه شوراست و تمام اقدامات انجام شده در سازمان سنجش از پیش برنامه ریزی شده و ناشی از فساد است.»

سعید یکی از کاربران است که درباره این موضوع این چنین اظهارنظر کرده: «آقا قبل از شروع آزمون رو نمیدونم اما بعد شروع آزمون شدید تقلب بوده مثلا میشد دو سه روز قبل کنکور رفت حوزه داخل جایی یه گوشی چیزی گذاشت وبعد سر جلسه رفت برداشت و راحت با بیرون در تماس بود و اصلا گروه کانال تلگرامی هم نیاز نبود عضو بود چهار تا نفر زرنگ گذاشت و برا هر کدوم سوال ها رو فرستاد و هر کدومه در مدت حدوده ۱ و نیم ساعت وقت داشتن حل کنن و بعد بفرستن … مراقب ها هم که اکثرا خوابن و میشینن و دور نمیزنن….. خیلی ها این روشو عمل کردن حالا هی بیان بگن کلید تقلب داریم ینی چی این نفرها فقط کلید خاص خودشونو دارن… ظرفیت روزانه پزشکی شاید ۳-۴ هزار نفر باشه و کافیه فقط ۱۰۰۰ نفر این کارو بکنن انصافا فاجعه هست.»

زهرا نوشته: «حوزه ما کاملا تقلب آزاد حتا اون وسایل آشکار ساز یا سیگنال یاب که میگن نداشت به‌صورت دستی بچه هارو میگشتن.»

ایمان ولی معتقد است: «سلام امنیت کنکور امسال فاجعه بود . خود ما و خیلی از دوستان که حوزه هامون تهران بود به هیچ عنوان به خوبی نمیگشتن ما که هیچ دستگاه ردیاب ندیدیم و بشدت ضعیف میگشتن داوطلبین رو به راحتی میشد گوشی رو به طرق مختلف برد سرجلسه .گفته های اقای پورعباس دروغی بیش نیست . با این وضعیت میخوان تاثیر معدلم اثر بدن جالبه.»

کاربر دیگری معتقد است: «تقلبی فاحش تر از تقلب های ۱۰ حداقل سال اخیر آقای پور عباس به جای بیان طرح های بی پایه و اساس مثل کنکور الکترونیکی نتونست بدیهی ترین انتظار رو برای کنکور امسال برآورده کنه و حالا برای حفظ سمت خودش دست به قسم خوردن و.. زده، این آقا اصلا نمیدونه در چه جایگاهی قراره داره و چقدر حساسیت موقعیت و جایگاهشون بالاست که کوچکترین اتفاق میتونه هزاران جوان و خانواده هارو دلواپس و آشفته حال کنه چه برسه به همچین کوتاهی و اتفاق ناخوشایند بزرگی لطفا به جای مصاحبه های پی در پی و بیان طرح هایی که نه تنها زیر ساخت هاش فراهم نیست بلکه غیر عقلانیه اندکی هم به فکر اون سازمان و وظایفتون باشید که باید عملی شن.»

کاربری که نامش را ناشناس گذاشته، نوشته: «حوزه خرم اباد ‌دانشگاه علوم پایه که اصلا نه پروتکل های بهداشتی رعایت شده بود نه نظم و آرامش سر جلسه یه آزمون سالانه ۴ ساعته رو درست و حسابی نمیتونین برگزار کنین نه امنیت داره نه صحت و سلامت آنوقت ۱۰ تا ۱۲ ماه امتحان نهایی رو تو ۳ نوبت شهریور دی خرداد میخواین برگزار کنین؟نه به تاثیر قطعی معدل نه.»

سما هم معتقد است تقلب شده و با تعجب از سخنان رییس سازمان سنجش یاد می کند: «تقلب نشده؟قسم هم می‌خورن؟اگه اینجوریه منم قسم می‌خورم فیل‌ها پرواز می‌کنن…این یعنی نپذیرفتن اشتباه،قبول نکردن کاستی‌ها و به دنبالش پیگیری نکردن و رها کردن متقلب‌ها خیلی بده که بجای عذرخواهی و اینکه به‌فکر یه راه‌حل اساسی حداقل برای سال‌های بعد باشن مصرانه میگن که تقلب نشده.»

به نظر می رسد حواشی این کنکور همچنان ادامه دارد و دولت و مجلس به دنبال واقعیت حواشی هستند. انتظار می رود مسولان هر چه سریعتر درباره این مشکلات اظهارنظر رسمی کنند.

بیشتر بخوانید:

وسایل عجیب برای تقلب در کنکور؛ از هندزفری نامرئی تا پاکن‌کن موبایل!

حواشی‌کنکور سراسری؛پای وزیرعلوم و سازمان سنجش به مجلس باز می‌شود؟

۴۷۲۳۱

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 3

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها