چند روز طول می کشد تا تخمک بارور کاشته شود؟

لانه گزینی. هنگامی که جنین به مرحله بلستوسیستی برسد، تقریبا شش تا ۷  روز پس از بارور شدن، از زون پالوسیده خارج می شود و روند لانه گزینی را آغاز می کند.  در سیکل ۲۸ روزه حدودا روز ۲۲ سیکل روز احتمالی تخمک گذاری است (چند روز بعد از لانه گزینی تست بارداری مثبت میشود).

چه مدت پس از تخمک گذاری، بارداری اتفاق می افتد؟

پس از آزاد شدن، تخمک وارد لوله فالوپی می شود. تخمک حدود ۲۴ ساعت در آنجا می ماند و در انتظار تکثیر اسپرم می نشیند. به طور متوسط ۲ هفته پس از آخرین پریودی این اتفاق می افتد. در طول مراحل فولیکولی و تخمک گذاری، سطوح استروژن به منظور کمک به ایجاد پوشش اندومتری، تحریک ترشح هورمون لوتئینیزه و تسهیل تولید مخاط دهانه رحم افزایش می یابد. مخاط دهانه رحم در داخل دهانه رحم تولید می شود، و به محض رسیدن تخمک گذاری، مقدار مایعات دهانه رحم به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

علاوه بر این، تغییرات در ظاهر و احساس این مایعات دهانه رحم خواهید دید. چرا این تغییرات رخ می دهد؟

از آنجایی که مخاط دهانه رحم نقش مهمی در تولید مثل دارد، باعث می شود اسپرم به طور موثر از طریق واژن و کانال دهانه رحم به رحم شنا کند. مخاط دهانه رحم به محافظت از اسپرم می پردازد و به اسپرم کمک می کند تا بیشتر زنده بماند (تا پنج روز در داخل بدن یک زن). بنابراین، حضور مخاط دهانه رحم قبل از تخمک گذاری و در طی آن، شانس بارداری را افزایش می دهد.

به عنوان یک نشانه باروری، رعایت تغییرات در میزان و کیفیت مخاط دهانه رحم یک روش پیش بینی بسیار مناسب برای تخمک گذاری است. همانطور که به تخمک گذاری نزدیک می شوید، میزان مایعات دهانه رحم افزایش می یابد و بافت از چسبنده به لغزنده، از خشک و سفت تا کششی و رقیق تغییر می کند.

همچنین ظاهر مایع دهانه رحم از سفید یا زرد به ظاهر روشن تر، شفاف و یا “سفیده تخم مرغ” تغییر خواهد کرد. “مخاط دهانه رحم سفیده تخم مرغ”  با کیفیت و بارور محیطی کامل است که در آن اسپرم میتواند به طور منظم مسیر خود را به تخمک ادامه دهد. و هنگامی که آن را ببینید، می دانید که تخمک گذاری در حال انجام است. در بخش اول، پیشنهاد کردیم یک نمودار باروری یا تقویم تخمک گذاری داشته باشید. مشاهده تغییرات در مایعات دهانه رحم و سپس نوشتن مشاهدات روزانه خود بر روی تقویم، یک جنبه مرکزی از نمودار باروری است. یک محصول مانند FertileCM در ارتقای تولید مخاط دهانه رحم موثر است.

یکی دیگر از نشانه های باروری مرتبط با استروژن، کریستالی شدن نمونه های بزاق خشک است که می تواند با میکروسکوپ خاصی مشاهده شود. همانطور که استروژن افزایش می یابد مقدار الکترولیت ها در بزاق شما نیز افزایش می یابد. با مشاهده نمونه های بزاق با استفاده از میکروسکوپ تخمک گذاری، می توانید تخمک گذاری را پیش بینی کنید. 

بنابراین در اینجا ما روز ۱۴ چرخه هستیم. استروژن که در طول هفته های اول چرخه شما غالب است، شروع به کاهش می کند و LH به طور ناگهانی افزایش می یابد! همانطور که در بالا ذکر شد،LH  یک سوراخ در سطح فولیکول تخمدان را پوشانده است. 

این پارگی در سطح فولیکول اجازه می دهد که تخمک خود را بیرون بکشد و به لوله فالوپی نفوذ کند و به رحم برسد. Cilia یا شکلی مو مانند، تخمک را به داخل لوله فالوپی منتقل می کند. تشخیص افزایش LH در پیش بینی باروری بسیار موثر است. نتیجه مثبت آزمایش نشان می دهد که شما در دوازده تا سی و شش ساعت بعد تخمک گذاری می کنید و نشان می دهد باید در طول سه روز بعد رابطه جنسی داشته باشید.

تخمک گذاری به طور مستقیم باعث افزایش LH می شود. تخمک آزاد می شود و می تواند برای مدت ۲۴ ساعت زندگی کند، بنابراین زمان رابطه جنسی بسیار مهم است. تخمک گذاری می تواند به علت بیماری، بی خوابی، سفر، استرس، یا عدم تعادل هورمونی به تأخیر بیفتد یا متوقف شود. به طور معمول، اکثر زنان در هر ماه تخمک گذاری می کنند (بسته به طول چرخه). در مورد علائم فیزیکی تخمک گذاری، تنها چند مورد وجود دارد. درد در یک طرف شکم و گرفتگی. افزایش میل جنسی نیز ممکن است شاخص باروری باشد. افزایش میل جنسی منجر به افزایش فعالیت جنسی می شود.

لکه بینی تخمک گذاری

لانه گزینی

از لحاظ نظری، “لکه بینی تخمک گذاری” نیز امکان پذیر است. لکه بینی تخمک گذاری یک خونریزی بسیار سبک ناشی از پارگی فولیکول تخمدان است. همه زنان این علامت را تجربه نمی کنند.

بعضی از زنان ممکن است بعد از تخمک گذاری حساسیت سینه داشته باشند. این می تواند گیج کننده باشد، زیرا حساسیت سینه و حساسیت نوک سینه یکی از اولین علائم حاملگی است. اگر تقویم تخمک گذاری را بدانید، هر گونه حساسیت به سینه یا نوک پستان، درست بعد از تخمک گذاری، علامت بارداری نیست، بلکه تایید تخمک گذاری است. قابل اطمینان ترین شاخص تخمک گذاری اندازه گیری دمای پایه و نمودار BBT  است (علت لکه بینی در زمان تخمک گذاری چیست؟).

پس از تخمک گذاری، استروژن به آرامی کاهش می یابد و LH نیز کاهش می یابد. در حال حاضر پروژسترون در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی، فاز لوتئال، هورمون غالب می شود. در یک رویداد جالب، آنچه قبلا به عنوان فولیکول تخمدان بود به جسم زرد تبدیل می شود. جسم زرد پروژسترون را ترشح می کند. پروژسترون بدن را برای بارداری گرم می کند. به همین دلیل است که ثبت روزانه دمای بدن می تواند به تعیین زمان تخمک گذاری در هر ماه کمک کند.

هفته ۳: بارداری و لانه گزینی

پس از تخمک گذاری، تخمک به داخل لوله ی فالوپی جابجا می شود و با امواج مو مانند به سمت رحم حرکت می کند. اگر این رویداد ماهیانه را به طور موثر پیش بینی کرده باشید- و مقاربت را به موقع انجام داده باشید- بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون اسپرم منتظر تخمک هستند. بعضی از اسپرمها احتمالا از بین می روند، در جهت اشتباه یا لوله فالوپ اشتباه حرکت می کنند، و دیگر اسپرم ها با عملکرد ایمنی گلبول های سفید خنثی می شوند. در حقیقت، از میلیون ها اسپرم که از طریق واژن به لوله فالوپی راه می یابند، فقط چندصد اسپرم تخمک را ملاقات می کنند.

باروری: در اینجا سوال پیش می آید: آیا تخمک بارور می شود؟

بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد …. اسپرم به طور معمول تخمک را در ربع پایینی لوله فالوپ مشاهده می کند و شروع به حرکت در اطراف تخمک می کند. تخمک توسط یک میدان محافظ شناخته شده به نام منطقه پلاسیکودا پوشانده شده است و برای اتفاق افتادن باروری لازم است سلول های اسپرم یک سوراخ کلید (یا گیرنده) برای باز کردن منطقه پلاسیکودا پیدا کنند، به ورودی برسند و راه خود را به تخمک باز کنند. فقط یک اسپرم با تخمک ارتباط برقرار می کند و ترکیب ژنتیکی را به وجود می آورد که نشان می دهد که بارور شدن انجام شده است. با لقاح، تخمک به زگوت یا جنین تبدیل می شود. شما در حال حاضر باردار هستید!

لانه گزینی:

اغلب فکر می شود باروری و لانه گزینی یکی است. با این حال، در این مرحله، زیگوت در رحم به صورت آزاد شناور است. در مرحله “شنای آزاد” قبل از لانه گزینی، تمایز سلولی اتفاق می افتد. در اینجا برخی از سلولها به جنین تبدیل می شوند و سلول های دیگر به تروفوبلاست تبدیل می شوند که حاوی جفت، بند ناف و کیسه آمنیوتیک است. برای بارداری، جنین باید در اندومتر وارد شود. لانه گزینی به طور معمول چند روز و تا یک هفته بعد از تخمک گذاری اتفاق می افتد و سیگنال اتصال بین مادر و جنین را نشان می دهد.

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 26,190



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها