به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی : ولی الله حیاتی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت بانوان و خانواده خراسان شمالی اظهار داشت: مسائل اجتماعی مسائل بسیار مهم و حساسی است که می‌بایست در حوزه اجتماعی برطرف شود و به مراحل قضایی و نظامی نرسد.

وی با اشاره به دو آسیب جدی استان در حوزه طلاق و خودکشی و با تاکید بر ریشه یابی این دو آسیب اجتماعی افزود: هنر مدیران در حوزه آسیب‌های اجتماعی این است که علت‌های این دو آسیب را شناسایی کرده و در همان حوزه اجتماعی آن را برطرف کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه طرح بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند مشکل طلاق را در خراسان شمالی حل کند٬ خاطرنشان کرد: برای حل مشکل طلاق در خراسان شمالی طرح عملیاتی و اجرایی با هدف گذاری ویژه برنامه‌ریزی شود و بعد از آن باید جز به جز نقاط استان و سپس سنین افراد مبتلا به این آسیب شناسایی و مورد تحلیل قرار بگیرد.

حیاتی در ادامه با تاکید بر این که مدیران برای دریافت اعتبارات جهت اجرای طرح آسیب‌های اجتماعی باید از مرکز پیگیر باشند گفت: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات فرهنگی در سطح ملی توزیع می‌شود که این مهم نیاز به چانه زنی مدیران دارد چراکه سبد اعتبار استان سبد محدودی است و اکثر اعتبارات اجتماعی و فرهنگی در حوزه ملی است که نیازمند پیگیری است.

وی مهمترین ضعف زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی را عدم آگاهی عنوان کرد و بیان داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی مقابله با آسیب‌های اجتماعی هیچ بیسوادی در حد خواندن و نوشتن در استان نباید وجود داشته باشد که برای این مهم هدف‌گذاری ویژه‌ای داریم چراکه معتقد هستیم هرچه افراد باسواد در استان بیشتر داشته باشیم آسیب‌های اجتماعی کمتر رخ می‌دهد.

معاون استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه خانه‌های عالم در روستاها تبدیل کننده فعالیت اجتماعی و مذهبی است اذعان داشت: حضور خانه های عالم در روستاها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و باید این موضوع جدی گرفته شود لذا فرمانداران اهتمام خاصی نسبت به ایجاد خانه‌های عالم و تقویت آن داشته باشند.

حیاتی در ادامه با تاکید بر این مطلب که عرضه شیر خام تنها باید در مکان‌های دارای مجوز انجام شود اضافه کرد: متاسفانه علی رغم تصویب مصوبات جلسات گذشته مبنی بر توزیع شیر خام تنها در مکان های دارای مجوز اما متاسفانه در این جهت اقدامی صورت نگرفته و فقط بازدید صورت گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی در پایان گفت: عرضه شیر خام تنها باید در فروشگاه‌هایی صورت بگیرد که بر اساس صنف خود مجاز به ارائه این خدمات هستند و آن هم باید با رعایت الزامات بهداشتی صورت بگیرد.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 7



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها