زهرا همتی در گفتگویی اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه تخصصی یکی از اهداف عمده آن پیشگیری اعم از پیشگیری از ایجاد معلولیت ها و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در این حوزه چندین فعالیت عمده را داریم که جزو استان های موفق در حوزه پیشگیرانه هستیم، بحث پیشگیری از معلولیت ها یکی از برنامه هایی است که عموم مردم با آن آشنا هستند.

همتی تصریح کرد: پیشگیری از اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله است، تلاش بر این است که با تشخیص به هنگام و به موقع از نابینایی کودکان پیشگیری شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام ادامه داد: برآورد ما این است که ۱۸ هزار کودک در این مقطع سنی در استان را داریم که طی ۹ ماهه امسال ۱۴ هزار کودک موردمعاینه قرار گرفتند و تا پایان سال هم چهار هزار نفر باقیمانده نیز مورد معاینه قرار می گیرند.

همتی عنوان کرد: در حوزه بحث پیشگیری از ناشنوایی یکی دیگر از برنامه های بسیار خوب غربالگری کودکان است، کودکانی که در همان ساعت اولیه تولد از لحاظ شنوایی توسط کارشناسان در این حوزه چک می شوند اگر دچار مشکلی باشد از همان ابتدا تشخیص  و راه های درمان آن به خانواده گفته می شود که از معلولیت کودک در حوزه ناشنوایی پیشگیری شود.

پیشگیری از اختلالات ژنتیکی به ویژه برای استان ایلام

وی تصریح کرد: همچنین پیشگیری از اختلالات ژنتیکی به ویژه برای استان ایلام که بنا به دلایلی بسیاری از ازدواج ها در استان فامیلی بودند، یکی از دلایل عمده اختلالات و مشکلاتی که در حوزه معلولیت ها ما داشتیم ناشی از ازدواج های فامیلی بود، ضرورت این موضوع مهم به نظر می رسید.

مدیرکل بهزیستی ایلام بیان داشت: یکی از برنامه های پیشگیرانه ما در این حوزه انجام و پرداخت هزینه های آزمایشات ژنتیکی است که افراد مراجعه می کنند و قصد فرزند دارشدن را دارند.

وی بیان داشت: افرادی که یک فرزند دارای معلولیت را دارند و برای اینکه از معلولیت فرزند دوم پیشگیری شود، اگر خانواده تمکن مالی این موضوع را نداشته باشد هزینه های مشاوره و آزمایشات در این خصوص که عمدتا هزینه های سنگینی هستند توسط سازمان پرداخت می شود که از این موضوع پیشگیری شود.

وی افزود: در بحث پیشگیری از معلولیت های ناشی از مین در مناطق جنگی مانند دهلران، مهران و مناطقی از بخش چوار در شهرستان ایلام آموزش به کشاورزان و دامداران برای نیز توسط بهزیستی استان ارائه می شود.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 61



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها