به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ پژمان پروین، مدیرکل زندانهای استان که در همایش کاهش جمعیت کیفری در دادگستری همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: سرقت، محکومیت های مالی، جرائم منافی عفت و اخلاق عمومی و جرائم علیه اموال و مالکیت در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی اظهار داشت: تزلزل و سستی والدین در محیط خانواده و وضعیت زندگی، عامل موثری در ایجاد جرم بوده و خانواده را در معرض خطر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه، ۵ درصد زندانیان همدان، تحصیلات دانشگاهی دارند، خاطرنشان کرد: ۷۸درصد زندانیان این استان مدرک زیردیپلم و ۱۷ درصد دیپلمه هستند.

پروین، جنسیت ۹۷ درصد زندانیان همدان را مرد و مابقی را زن اعلام کرد و گفت: سه دهم درصد زندانیان همدان، افراد زیر ۱۸ سال، هفت درصد بین ۱۸ تا ۲۵ سال، ۹۱ درصد بین ۲۵ تا ۶۵ سال و ۲ درصد افراد نیز بالای ۶۵ سال سن، تشکیل می دهند.

وی استفاده از ظرفیت های آزادی مشروط، تعلیق و تعویق مجازات و مجازات های جایگزین حبس را راهگشا دانست و تصریح کرد: برنامه های اصلاحی و تربیتی، زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را فراهم می کند.

پروین ادامه داد: با زندانی شدن یک متهم، یک یا چند خانواده دچار بحران، ‌ناراحتی، فقر و آسیب های اجتماعی می‌شوند و این آسیب‌ها به‌صورت زنجیروار گریبانگیر دیگر افراد جامعه نیز می شود.

وی افزود: خانواده های زندانی در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند چرا که از طرفی خانواده تحت فشار است و از سوی دیگر قانون باید اعمال شود.

مدیرکل زندان های همدان گفت: بخشی از عوارض زندانی شدن فرد متوجه همسر و بخشی دیگر متوجه فرزندان است.

پروین مشکلات خانواده زندانیان را بسیار دانست و گفت: حمایت از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت، ضروری است.

وی در آخر خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تکرار جرم بعد از آزادی زندانی، خانواده و اطرافیان وی باید مورد حمایت قرار گیرند، تا بتوانند معیشت خانواده خود را تامین کنند.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 39



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها