آلودگی هوا نه‌تنها بر سلامت ریه‌ها و به‌طورکلی بدن انسان اثر منفی می‌گذارد، بلکه به طور مستقیم با سلامت پوست نیز در ارتباط است. از این روی ضرورت دارد که حتما از پوست خود در برابر آلودگی هوا مراقبت کرده و دراین‌خصوص اطلاعات کافی داشته باشید. رعایت یک روتین مراقبتی از پوست در برابر عامل‌های آلودگی هوا، کمک خواهد کرد تا پوست شما جوان مانده و از آسیب‌های مختلف از جمله چین‌وچروک، جوش‌های سرسیاه پوستی و … جلوگیری شود.

در این مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی به فاکتور‌های مهم در مراقبت از پوست در آلودگی هوا داشته باشیم.

چطور از پوست خود در برابر آلودگی هوا مراقبت کنیم؟

برای آن که بتوانید از پوست صورت و به‌طورکلی بدن خود در برابر آلودگی هوا مراقبت صحیحی داشته باشید، این موارد را در نظر بگیرید:

هر شب آرایش صورت خود را با محصولات مناسب پاکسازی کنید

زمانی که هر شب برای آرایش صورت خود از محصولات پاک‌سازی کننده مناسب استفاده کنید، به‌واسطه آن، آلودگی‌های روزمره که در مجاورت هوای آلوده شهری بر پوست شما نشسته است را نیز برطرف خواهید کرد. به طور نمونه با خرید آرایش پاک کن بر پایه آب، چون میسلار واتر‌ها، می‌توانید به بهترین شکل آلودگی‌های روزمره را از منافذ پوستی خود پاک‌کرده و شادابی و نشاط آن را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که یک روز به‌کاربردن این محصولات پاک‌کننده کفایت نکرده و شما باید هر روز در یک روتین منظم، پاکسازی صورت خود را انجام داده و هر شب پیش از خواب، به‌خوبی با استفاده از محصولات شستشو دهنده، تمامی آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از صورت و چشم‌های خود پاک کنید.

آلودگی هوا

این اقدام به‌صورت پایه، نخستین راهکار ساده و کم‌هزینه برای ازبین‌بردن آلودگی‌های روزمره از روی پوست بوده و باعث می‌شود تا از بروز هرگونه رسوب آلودگی‌ها در منافذ پوستی جلوگیری شود.

آبرسانی مؤثر به پوست را با محصولات متناسب انجام دهید

اگر می‌خواهید که تأثیر آلودگی هوا روی پوست شما به حداقل برسد؛ لازم است که حتما در روتین مراقبتی پوست خود، آبرسانی مؤثر به پوست را نیز انجام دهید. به این شکل اثرات خشکی پوست ناشی از آلودگی هوا، به حداقل رسیده و آبرسانی موجب بازگشت رطوبت موردنیاز پوست می‌شود. در میان محصولات برند هیدرودرم، گزینه‌هایی عالی برای آبرسانی به پوست خواهید یافت که بدون اضافه‌کردن چربی، تنها آبرسانی لازم را انجام داده و در کوتاه‌مدت به احیای پوست می‌انجامد.

در نظر داشته باشید که برای آبرسانی پوست و احیای آن، حتما لازم است که ابتدا نوع پوست خود را به‌خوبی ارزیابی کرده و سپس مطابق با نوع پوست بسته به این که چرب، خشک یا معمولی و مختلط باشد؛ کرم آبرسان و مرطوب‌کننده را از میان محصولات مختلف، انتخاب کنید.

ذختر

استفاده از محصولات ضد آلودگی هوا

خوشبختانه برخی از برند‌های برتر و مطرح حال حاضر بازار محصولات مراقبتی پوست، محصولات ضدآلودگی هوا را در سبد کالایی خود قرار داده‌اند. به طور مثال شما می‌توانید محصول آنتی پولوشن سینره را برای رفع آثار آلودگی‌های هوا روی پوست خود مورداستفاده قرار داده و به این شکل از گرفتگی پوست، ایجاد جوش‌های سرسیاه، چین‌وچروک و … جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که یکی از عوامل ابتلا به سرطان پوست، آلودگی هوا و سرب موجود در هوای آلوده است که به‌موازات تابش اشعه مضر نور خورشید، بیشترین تأثیر را در ابتلا به این سرطان کشنده خواهد داشت. از این روی استفاده از محصولات ضدآلودگی هوا که دارای آنتی‌اکسیدان‌های فعال بوده و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، می‌تواند بهترین اثرگذاری در کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست را داشته باشد.

خرید آنلاین محصولات مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا

برای آن که بتوانید در زندگی شهری امروزی و آلودگی هوای صنعتی، بهترین محصولات مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا را به‌راحتی خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که نگاهی به محصولات عرضه شده در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خانومی داشته و از این طریق، محصولات موردنظر خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید. به این شکل شما فرصت خواهید داشت تا مقایسه هوشمندانه‌ای میان این محصولات به عمل‌آورده و محصولی که درست مطابق با انتظارات و سطح بودجه شما باشد را انتخاب و خریداری کنید.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها