تمرینات یوگا

تمرینات منظم یوگا می تواند سلامت جسمی و روحی شما را تضمین کند.

یوگا، پاسخی به تمایل طبیعی بدن شما به سلامتی و خود درمانی است.

هدف یوگا، قوی کردن بدن، آگاهی و ایجاد هارمونی در ذهن و بدن است. امروزه بیش از ۱۰۰ نوع یوگا وجود دارد که در کلاس های یوگا کار می شود. که اغلب شامل تمرین تنفس، مدیتیشن و حرکاتی که به کشش و انعطاف پذیری بدن کمک می کند، می شود.

مزایای یوگا

متخصصان ارتوپدی معتقدند: اگر هدف شما، جلوگیری از مصرف مقدار زیادی از داروهای شیمیایی و افزایش قابلیت خود درمانی بدن باشد، یوگا، بهترین روش برای افزایش ایمنی و مقاومت بدن است.

مزایای جسمانی شرکت در کلاس های یوگا

تکنیک های ریلکس کردن بدن که در کلاس های یوگا استفاده می شود می تواند دردهای مزمن، نظیر دردهای کمری، آرتروز، سردرد و سندرم توکنل کارپ را کاهش دهد.

یوگا در کاهش فشار خون و درمان بیخوابی نیز موثر است.

سایر مزایای جسمانی یوگا

  • افزایش انعطاف پذیری بدن
  • افزایش قدرت و بهبود بافت ماهیچه ها
  • بهبود قدرت تنفس ، انرژی و نشاط فردی
  • افزایش تعادل در متابولیسم بدن
  • کاهش وزن
  • سلامت قلب و گردش خون
  • افزایش عملکرد ورزشی افراد
  • محافظت از بدن در برابر صدمات

تمرینات یوگا برای لاغری شکم

مزایای روانی

علاوه بر مزایای جسمانی ورزش یوگا، یکی از بهترین مزایای شرکت در کلاس های یوگا، کنترل استرس در افراد است. همانطور که میدانید، استرس، اثرات مخربی بر ذهن و بدن دارد. اثرات مخرب استرس می تواند در موارد متعددی، نظیر درد پشت، اختلالات خواب، سر درد، سوء مصرف مواد و از دست دادن قابلیت تمرکز، بروز کند.

یوگا می تواند در بهبود مهارت های کنترل ذهن و رسیدن به اهداف بلند در زندگی بسیار مؤثر باشد.

ترکیب مدیتیشن و تمرین تنفس می تواند سلامت ذهنی را در فرد افزایش دهد.

شرکت منظم در تمرینات یوگا، باعث افزایش آرامش ذهنی، سطح آگاهی بدن، کاهش استرس و افزایش تمرکز و توجه در افراد می شود.

افزایش سطح آگاهی بدن از این لحاظ اهمیت دارد که در صورت بروز مشکلات جسمانی، بدن به سرعت علائم مربوطه را در فرد نشان می دهد و باعث می شود تا با رسیدگی زودهنگام به مشکل، از تشدید آن جلوگیری شود.

کلاس یوگا

آموزش یوگا برای مبتدیان

فرقی نمی کند شما تا به حال اصلا ورزش نکرده اید یا یک ورزشکار حرفه ای هستید، چاق هستید یا لاغر، سطح آمادگی بدن شما چقدر است و حتی چند سال سن دارید.

باشگاه ورزشی بانوان مدرن ، دوره های یوگا را برای تمام افراد با سطح آمادگی بدن مختلف برگزار می کند و شما می توانید شاهد نتایج شگفت انگیز جسمانی و روحی خود بعد از چند مدت باشید.

شماره تماس جهت اطلاع از دوره ها: ۲۲۷۵۹۶۸۱-۰۲۱

با ورزش یوگا، شما می توانید ضمن داشتن فعالیت های روتین خود، بدنی سالم تر، قوی تر و منعطف تر داشته باشید و حتی اصرات افسردگی و نگرانی را نیز از خود دور کنید.

اگر فکر می کنید شما فرصت کافی را برای تمرینات یوگا ندارید، تنها کافی است چند دقیقه در هفته را به این ورزش اختصاص دهید تا شاهد نتایج شگفت انگیز آن در وضعیت روانی و جسمانی خود باشید.

drsalamatسلامت5 سال پیش • dahio.com • 908



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها