به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه : حجت‌الاسلام محمد صالحی ، با بیان اینکه چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی استان کرمانشاه در مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای و در ۶ منطقه برگزار می‌شود اظهار داشت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان کرمانشاه از هفتم تا ۲۰ تیر امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به شرایط برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد: مسابقات قرآنی اسلام‌آبادغرب و دالاهو هفت تیرماه، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب نهم تیرماه، سنقر ۱۱ تیرماه، کنگاور، صحنه و هرسین ۱۴ تیرماه، پاوه و اورامانات ۱۶ تیرماه و کرمانشاه ۱۹ و ۲۰ تیرماه برگزار می‌شود.

صالحی گفت: ۱۶ خرداد مهلت ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به پایان رسید و این زمان طبق اعلام قبلی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تمدید نخواهد شد.

وی عنوان کرد: استقبال جامعه قرآنی استان از ثبت نام در مسابقات خوب بوده و مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف یکی از تخصصی‌ترین و در عین حال جامع‌ترین مسابقات قرآن کشور است که از مرحله شهرستانی آغاز شده و تا مرحله بین‌المللی ادامه دارد.

صالحی افزود: چهل‌ و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان (بخش آقایان)، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن‌کریم (بخش آقایان) و تفسیر عمومی قرآن‌کریم برگزار می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن، حفظ و معارف حدیث و تفسیر قرآن در این دوره در قالب تفسیر موضوعی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در رابطه با استفاده از فناوری جدید در بقاع گفت: بقاع متبرکه استان کرمانشاه مجهز به پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی برق می‌شود.

وی عنوان کرد : در این راستا نصب ۱۰ سایت انرژی خورشیدی در بقاع متبرکه استان، مقدمات تولید برق در دو بقعه فراهم شده است.

صالحی افزود: از مجموع ۱۰ سایت انرژی خورشیدی ۲۰ کیلو واتی در سطح استان، تاکنون حفر چاه ارت و استراکچر، پنل‌ها و تابلوهای برق AC و DC و اینورترهای دو سایت مجتمع آل آقای شهرستان کرمانشاه و امامزاده باقر (ع) بیستون انجام شده است.

وی با بیان اینکه از نصب تجهیزات دو سایت امامزادگان محمود آگاه و احمد (ع) شهرستان سنقر آغاز خواهد شد اظهار کرد: این طرح در بقاع متبرکه احمد ابن اسحاق (ره) سرپل‌ذهاب، امامزاده حسن(ع) اسلام آبادغرب، امامزاده قاسم (ع) کرمانشاه، بقعه سید صالح وزمله، بقعه ویس القرن و در محل ساختمان اداره کل اوقاف استان به اجرا درآمد.

46

hotnewsمذهب4 سال پیش • dahio.com • 11



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها