معمولا انسان ها در طول تاریخ از زیورآلات مختلفی برای نمایش زیبایی استفاده کرده اند و در هر دوره با استفاده از ابزارهای متفاوت به ساخت جواهرات در شکل های مختلف پرداخته اند. البته در طی زمان سنگ های قیمتی و زیبایی توسط گوهر شناسان کشف شد که جایگاه ویژه ‌ای در این حرفه پیدا کرد. از قدیم اشراف زاده ها و پادشاهان برای زیورآلات خود از انواع سنگ های با ارزش استفاده می ‌کرده اند زیرا این سنگ ها نمادی از ثروت و قدرت بوده اند.

استفاده از یاقوت در جواهرات کلاسیک و جواهرات سلطنتی از زمان های قدیم تا به امروز مورد توجه جواهرسازان بوده است و حتی آثاری نفیس در موزه ها از این سنگ قیمتی به چشم می خورد. امروزه نیز سنگ یاقوت به عنوان یکی از زیباترین سنگ ها شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد و افراد شاخص از آن استفاده می کنند. با توجه به این که یاقوت سنگی مقاوم است و درجه سختی آن ۹ می باشد، انتخابی مناسب برای زیورآلاتی مانند دستبند و انگشتر که روی دست قرار می گیرند می باشد. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد انگشتر یاقوت در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

 انگشتر یاقوت

طرح انگشتر یاقوت: 

بهتر است بدانید که سنگ یاقوت در قسمت های مختلف دنیا وجود خواهد داشت. اما بهترین معادنی که سنگ های یاقوت از آن استخراج شده است در کشور میانمار، سیلان و برمه وجود دارند. البته بهتر است بدانید که سنگ یاقوت، به خصوص یاقوت کبود، به سنگ عشق نیز معروف است و نمادی از عشق و وفاداری به شمار می رود. سنگ مورد استفاده در انگشتر نامزدی بسیاری از سلبریتی ها و اشخاص معروف، سنگ یاقوت است. رنگ این سنگ معمولاً سرخ است اما انگشتر یاقوت به رنگ های دیگر همچون یاقوت قرمز، زرد، بنفش،‌ سفید و حتی بی رنگ،‌که مانند شیشه نمود پیدا می کند نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر آن نوعی دیگر از این سنگ وجود دارد که به یاقوت کبود شناخته می‌ شود و معمولاً تیره رنگ و آبی می باشد. دلیل اصلی ایجاد چنین رنگ های را می توان وجود مواد مختلف دانست. مثلا وجود تیتانیوم باعث ایجاد یاقوت آبی و کروم باعث ایجاد یاقوت سرخ خواهد شد. البته یکی از کمیاب ترین رنگ های سنگ یاقوت را می ‌توان سرخ شبیه خون کبوتر دانست که قیمت بسیار زیادی خواهد داشت.

رکاب مناسب برای انگشتر یاقوت: 

انگشترها را می توان یکی از محبوب ترین زیورآلات برای خانم ها و آقایان در سنین مختلف دانست. به همین دلیل است که آن ها را در طرح ها، شکل ها و مدل های مختلفی تولید می‌ کنند. انگشتر یکی از محبوب ترین ها میان انواع زیورآلات است و آقایان و خانم ها از آن بسیار استفاده می کنند. چه به عنوان نماد تعهد و ازدواج و چه به عنوان نماد فرهنگی و مذهبی. رکاب انگشتر جواهر از مهم ترین اجزای یک انگشتر است چرا که سنگ یا نگین بر روی آن قرار خواهد گرفت. از جمله عواملی که در انتخاب انگشتر اهمیت دارد زیبایی ظاهری، شکل طراحی و همچنین جنس آن خواهد بود. به همین دلیل است که امروزه طراحان زیادی به طراحی و همچنین ساخت رکاب انگشتر روی آورده اند. برای انتخاب انگشتر یاقوت نیز باید با رکاب های مناسب برای آن آشنا شوید. در زیر رکاب های مناسب یاقوت برای خانم ها و آقایان را به صورت جداگانه توضیح داده ایم. انگشتر یاقوت جزو انگشترهایی است که هم مورد استفاده آقایان و هم مورد استفاده خانم ها است اما با توجه به پایه های جواهر و همچنین رکاب انگشتر می توان آن را در دسته انگشترهای مردانه یا انگشترهای زنانه قرار داد.

رکاب مناسب برای خانم ها: 

رکاب انگشتر یاقوت برای خانم ها در طرح های متفاوتی ایجاد می‌ شود تا افراد با توجه به سلیقه که دارند آن ها را انتخاب نمایند. معمولا رکاب هایی که برای خانم ها مناسب است را می ‌توان شامل رکاب مخروطی، رکاب صاف و ساده، رکاب پایه دار، رکاب پیچ، رکاب دو شاخه، رکاب موجدار، رکاب لبه تیز، رکاب، متقاطع، رکاب حکاکی شده، رکاب با طرح برگ و شاخه، رکاب بافت و…. دانست.

رکاب مناسب برای آقایان: 

جالب است بدانید که یکی از پرطرفدار ترین رکاب های انگشتر یاقوت برای آقایان رکاب فیلی خواهد بود. به همین دلیل است که رکاب فیلی گرد و ساده به عنوان پرفروش ‌ترین رکاب ها در نظر گرفته شده اند. اما به طور کلی می توان گفت آقایان می توانند از انگشترهای یاقوت که دارای رکاب ناودانی، رکاب شکوفه، رکاب قلمه ‌زنی،رکاب خورشیدی و… هستند استفاده نمایند.

خواص انگشتر یاقوت: 

البته بهتر است بدانید دلیل این که انگشتر یاقوت در مورد توجه قرار گرفته است علاوه بر زیبایی و ارزش بالایی که دارد خواص فوق ‌العاده آن خواهند بود. در واقع سنگ یاقوت دارای خواص مختلفی می باشد. از جمله خواص درمانی آن می ‌توان به پاکسازی خون از سموم، مبارزه با عفونت های داخلی بدن، تقویت سیستم گردش خون، درمان بیماری معده و کبد، ایجاد آرامش در افراد و همچنین درمان بیماری های عصبی و روانی اشاره کرد. علاوه بر آن زمانی که نگین یاقوت بر روی انگشتر نقره قرار می گیرد می تواند باعث افزایش بینایی، درمان فشار خون، درمان سردرد، افزایش هیجان، کاهش خشم، افزایش شجاعت، افزایش قدرت ذهن و… نیز گردد.

ویژگی های سنگ یاقوت: 

در واقع سنگ انگشتر یاقوت قرمز نوعی کریستال شش ضلعی می باشد که بررسی آن از نظر فرمول شیمیایی نشان دهنده شباهت این سنگ به یاقوت آبی خواهد بود.  به همین دلیل است که آن را از جمله جواهرات سخت به شمار می ‌آورند و به عنوان دومین سنگ سخت بعد از الماس شناخته می ‌شود.  اما بهتر است بدانید که چگونگی قرارگیری کریستال ها در این سنگ باعث شده تا آن شکننده گردد. همچنین یاقوت سنگی شفاف و کمیاب خواهد بود.

چگونگی نگهداری از انگشتر یاقوت: 

همان طور که گفته شد انگشتر یاقوت دارای خواص متفاوتی است. بنابراین برای این که خاوص آن همیشگی باشد باید با نحوه نگهداری و همچنین شارژ آن آشنا باشید. برای این کار بهتر است انگشتر را هر ماه دو مرتبه در آب جاری شستشو دهید. این کار باعث می گردد تا انرژی های منفی که جذب کرده است تخلیه شود. سپس قرار دادن این سنگ به مدت ۲ ساعت در برابر نور خورشید باعث می گردد تا سنگ سرشار از انرژی مثبت گردد. البته برای دفع انرژی منفی آن می توانید از نمک خشک دریا نیز استفاده کنید. اما شستشوی آن با آب جاری نتیجه بهتری خواهد داشت.

قیمت انگشتر یاقوت: 

سنگ یاقوت از جمله سنگ های قیمتی است که ارزش بالایی دارد. اما در تعیین قیمت انگشتر یاقوت عوامل مانند کیفیت و نوع سنگ یاقوت، رنگ سنگ، وزن و اندازه سنگ، نوع تراش سنگ، جنس رکاب انگشتر و همچنین طرح رکاب آن و… نقش خواهند داشت. اگر طرفدار انگشتر جواهر با سنگ های قیمتی مثل انگشتر یاقوت هستید، باید به دنبال یک گالری طلا و جواهر معتبر باشید تا خیال شما را بابت کیفیت و دوام محصولات و همچنین تنوع در طراحی راحت کند. گالری زمردی کالکشنی از ۱۵۰ سال تجربه را به شما ارائه می دهد. زیورآلاتی نفیس و برازنده برای تمامی استایل ها را می توانید در کالکشن های طلا و جواهر زمردی پیدا کنید.

Instagram: https://www.instagram.com/zomorodijewelry/

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

اگر در انتخاب انگشتر یاقوت رویاهایتان سردرگم هستید، زمردی می تواند بهترین راهنما برای شما باشد، کافی است با آنها تماس بگیرید:

021-55622715

09121509364

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 14

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها