معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در این مراسم با بیان اینکه در جهان تشیع کمتر الگوی جامع شهر زیارتی داریم ،  گفت: مشخصه و الگوی جامع شهر زیارتی به تمام و کمال باید در مشهد متبلور شود.

مهدی جمالی نژاد افزود: مشهد مزیتهای منحصر به فردی دارد که اگر مدیریت شهری برای آنها سرمایه گذاری کند این شهر در مسیر توسعه قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: حضور امام رضا(ع) در مشهد این منطقه را از سالهای دوربه قطب علمی تبدیل کرده و امروز برگزاری نشستهای مختلف با محوریت امام رضا (ع) و فعالیت در این حوزه می تواند مشهد را به جایگاه اولیه خود برگرداند که تحقق این مهم نیازمند نگاه و راهبرد جدید و گفتمان جدی است.

جمالی نژاد افزود:  داشته های تاریخی افتخارآفرین شهر مشهد بیانگرتلاش مهندسان و مدیران دیروز است، مشهد آینده نیز همانی است که امروز دراندیشه مدیران طراحی می شود لذا با تلاش و همت باید برای آینده ،افتخارآفرینی کنیم. .

وی با تاکید بر اینکه مشهد باید ام القرای جهان اسلام و تشیع باشد،خاطرنشان کرد: در تحقق این شهر اسلامی و دانشی نباید وارد کننده علم باشیم زیرا هیچ وارداتی بدتر از دانش نیست باید از دانش بومی خود استفاده و مشهد جدید را محقق کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد همدلی بین جریانهای دلسوز از ضروریات مدیریتی شهری به ویژه در مشهد است، در مشهد ظرفیتهای خوبی وجود دارد که باید با برنامه ریزی و اولویت بندی از آنها استفاده کرد.

معاون وزیر کشور گفت: شهرداری و شورای شهر به عنوان خط مقدم خدمت رسانی باید مشکلات مردم را درک کنند وبرای این منظور ارتباط تنگاتنگ با نخبگان، علما ،روحانیون، هنرمندان و جوانان داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم گفت: کلانشهر مشهد نیازمند هم افزایی و همگرایی کلیه نهادهای اجرایی و سیاسی است .

 محمد رضا حیدری افزود: این تجربه در ۱۳ ماه گذشته از فعالیت شورای پنجم به خوبی جواب داده شورایی که محصول مشارکتی ترین انتخابات در پنج دوره شورای اسلامی شهرها بوده است.

در این مراسم از خدمات و تلاش های تقی زاده خامسی شهردار سابق مشهد قدردانی شد و محمود کلایی به عنوان شهردار جدید مشهد معرفی شد.

 قاسم تقی زاده خامسی از شهریور پارسال تا آذر ماه امسال شهردار مشهد بود اما با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، با رای شورای شهر مشهد سکان این کلانشهر به معاونت مالی- اداری وی، محمد رضا کلایی سپرده شد.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 107



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها