به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حسن بابایی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که برای افتتاح ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران این استان به ارومیه سفر کرده بود در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرو بودن آذربایجان‌غربی در صدور سند کاداستر در کشور گفت: در آذربایجان‌غربی برای ۱۰۰درصد عرصه‌های ملی استان سند کاداستر صادر شده است.

وی افزود: هم اکنون در کشور برای ۹۰ درصد عرصه‌های ملی سند کاداستر صادر شده و تلاش می‌شود با حل تداخل و اختلاف بین منابع طبیعی و اموراراضی  برای همه عرصه‌ها سند کاداستر صادر شود و در این راستا بدنبال اصلاح قانون و حضور عضو قضایی در شورای عالی قضایی هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش‌های فرهنگی برای آشنا کردن کشاورزان برای دریافت سند کاداستر نیز از دیگر برنامه‌هاست تا آنان با اهمیت این سند بیشتر آشنا شوند.

معاون قوه قضائیه اضافه کرد: برای  دریاچه ارومیه نیز به مساحت ۱۶۰هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

بابایی افزود: یکی از سیاست های مهم ثبت اسناد، بحث برون سپاری است که در این خصوص ۲۰ خدمت ثبتی از  سال ۱۴۰۱ به دفاتر خدمات ثبتی واگذار خواهدشد و برنامه صدور سند کاداستر شهری نیز جزو برنامه‌های آتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

تلاش برای اسکن تمام دفاتر

جوان کیا رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی، هوشمندسازی مطابق سند تحول قضایی را تحولی دیجیتال در ثبت اسناد عنوان و خاطر نشان کرد: استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های با کمترین چالش در این خصوص بوده است.
وی افزود: هم اکنون از ۴۰ هزار دفتر حدود ۵ هزار دفتر بصورت کامل اسکن شده و وجود برخی مشکلات نرم افزاری که امری بدیهی است در حال رفع و تسریع در اسکن شدن دفاتر هستیم و تلاش خواهیم کرد در ۳ ماهه سال آتی به پایان برسد.

ادامه تلاش‌ها برای بازنگری قانون صدور سند خودرو و بازگرداندن به دفاتر ثبت اسناد

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور هم گفت: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن قانون واگذاری صدور سند خودرو به دفاتر اسناد رسمی انجام می‌دهیم .
وی ادامه داد: در ترکیه نیز همانند  ایران نقل و انتقال و سند خودرو به پلیس واگذار شد که بعد از یک سال بعد از بروز مشکلات به دفاتر بازگردانده شد با این حال ما همچنان بدنبال بازگرداندن به دفاتر و لغو ماده ۲۹ هستیم.

به گفته فتح اللهی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان‌غربی با حضور معاون دستگاه قضا، ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان‌غربی‌ در ۲۰۵۰ متر مربع و در ۵ طبقه افتتاح شد.

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 9

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها