به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت صنعت، سعید زرندی در جمع مدیران بانک‌ها در جلسه بررسی برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن (تبصره ۱۸) گفت: شرایط سختی برای تولید اتفاق افتاده و دستگاه‌های مختلف باید سرعت عملی بیشتری برای حمایت از تولید داشته باشند.

وی افزود: براساس همان رویه‌های سال‌های گذشته اتفاقی برای تولید نمی‌افتد، باید با توجه به شرایط کشور و در جهت حفظ اشتغال و تولید، رویه جدیدی در پیش گرفت.

معاون طرح و برنامه افزود: این وزارتخانه قصد دارد از ابزارهای نوین مالی برای تولید استفاده کند، اما این شیوه با توجه به روال‌های سخت‌گیرانه‌ای که وجود دارد، زمان‌بر است و سیستم بانکی اصلی ترین محل برای تأمین مالی بنگاه‌ها محسوب می‌شود.

زرندی تأکید کرد: امسال در پرداخت تسهیلات، به موضوع داشتن بازار مناسب و صادراتی بودن واحد تولیدی توجه می‌شود و در این ارتباط از خدمات مشاوره و کلینیکی برای این موضوع استفاده می‌شود.

معاون طرح و برنامه همچنین در جلسه گفت: پیشنهاد می‌شود همه تسهیلات نظام بانکی به تولید و حتی تسهیلاتی که از منابع داخلی بانک‌ها نیز پرداخت می‌شود، از طریق سامانه بهین‌یاب به اجرا گذاشته شود.

زرندی گفت: مشخص می‌شود هر بانک به کدام واحد تولیدی و به چه میزان تسهیلات ارائه کرده و این باعث شفافیت بیشتر در این بخش خواهد شد.

وی افزود: تسهیلات حمایتی در قالب تبصره ۱۸ از سرعت مطلوبی برخوردار نیست و باید همکاری و هماهنگی بیشتری بین بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.

در این جلسه، مدیران بانک‌ها گزارشی از روند پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ ارائه و مسایل و مشکلات این طرح را بیان کردند.

همچنین، مدیران صندوق توسعه ملی گزارشی از برنامه‌های این صندوق در سال ۹۸ برای بخش تولید ارائه دادند.

برخی از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز در زمینه موانع و مشکلات اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال مطالب خود را بیان کردند و این مسایل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۲۶۲۲۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 58



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها