2020 hyundai prophecy 10 1600x1200 - مفهوم پیشگویی هیوندای : EV رونمایی شد

مفهوم پیشگویی هیوندای EV

هیوندای موتور جزئیات بیشتری از پیشگویی مفهوم EV خود را فاش کرده است. در یک ویدئوی جدید در اطراف پیاده روی ، مدیر طراحی Hyundai Motor Group ، ( لوک دانکرلوک ) Donckerwolke  که شایعه جداییش از هیوندایی در ماه اخیر در سانه ها منتشر شده بود امروز برخی از ویژگی های اصلی داخل و خارج خودرو  مفهومی هیوندایی را توضیح می دهد.

طراحی اتومبیل کلاسیک برای دستیابی به فرم اتومبیل نهایی

پیشگویی با الهام از خودروهای پرنعمت دهه های ۱۹۲۰ و ۳۰ با طراحی صاف و کوپه شبیه است. منحنی های جارو و خطوط صاف آن را از زاویه ۴۵ جدا می کند ، یکی دیگر از اتومبیل های مفهومی هیوندای است که در IAA در سال ۲۰۱۹ آغاز شد. با این حال ، مانند ۴۵ ، زبان طراحی چراغ های پیکسل را به ارث می برد. شکل پویا و اسپویلر عقب آن ظاهری اسپرت می بخشد و چرخ های پروانه ای از مقاومت هوا می کاهند. این نگاه مبتنی بر هویت طراحی هیوندای است: Sensuous Sportiness.

در داخل خودرو ، از رنگ های تیره و مواد طبیعی که به طبیعت باز می گردند ، آرامش خود را از دست می دهد. این به معنای ایجاد یک نوع کاملاً جدید از تجربه داخل اتومبیل است.

کلمه ‘sensuous’ ارزش احساسات بیشتر را در طرح های ما ادغام می کند. “Sportiness” به معنای پویایی است ، تا نسبت به آنچه در اطراف ما اتفاق می افتد ، واکنش نشان دهد. ” وی ادامه داد: “حساسیت ورزشی به زبان یا فلسفه جدیدی مربوط نمی شود. این در مورد یک مفهوم جدید در ساخت اتومبیل های ما است. “

2020 hyundai prophecy 3 1600x1200 - مفهوم پیشگویی هیوندای : EV رونمایی شد
2020 hyundai prophecy 5 1600x1200 - مفهوم پیشگویی هیوندای : EV رونمایی شد
2020 hyundai prophecy 11 1600x1200 - مفهوم پیشگویی هیوندای : EV رونمایی شد
2020 hyundai prophecy 8 1600x1200 - مفهوم پیشگویی هیوندای : EV رونمایی شد

بدون فرمان ، اما جوی استیک

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های پیشگویی ، مکانیسم فرمان است. Prophecy به جای اینکه یک فرمان بر روی داشبورد در جلوی راننده نصب شده باشد ، توسط جوی استیک های دوتایی که در سمت چپ و راست راننده قرار دارد کنترل می شود: یکی روی کنسول وسط و دیگری در قسمت تراز درب. در ترکیب با فضای داخلی ، این امر نه تنها باعث می شود در هنگام رانندگی موقعیتی راحت تر از صندلی داشته باشید بلکه برای سایر ویژگی ها فضای بیشتری را نیز در داشبورد آزاد می کند. علاوه بر این ، ۹۰ درصد کارکردهای وسیله نقلیه را می توان از طریق دکمه های روی جوی استیک ها کنترل کرد ، بنابراین نیازی به راننده نیست که دست خود را از جوی استیک برداشته تا موسیقی را تغییر دهد. این مجموعه ارگونومیک به عنوان رابط انسانی شهودی شناخته می شود. این مزیت از افزایش ایمنی مسافر و همچنین آزادی بینایی برخوردار است.

موقعیت صندلی بهینه شده را از طریق سیستم مراقبت هوشمند پوسچر

نصب جوی استیک تنها راهی نیست که موقعیت صندلی با پیشگویی ارگونومیک تر شود. سیستم مراقبت هوشمند هوشمند وضعیت هوشمند (SPCS) به رانندگان این امکان را می دهد تا بر اساس خصوصیات بدنی فردی خود از یک موقعیت مکانی بهینه استفاده کنند. راننده یا می تواند صندلی را به صورت دستی تنظیم کند تا متناسب با ترجیحات آنها تنظیم شود ، یا به ماشین اجازه می دهد موقعیت صندلی “هوشمند” را برای آنها پیشنهاد دهد. در حالت “هوشمند” ، راننده وارد قد ، ارتفاع و وزن آنها می شود و اتومبیل به طور خودکار بر اساس وضعیت بدنی فرد راننده تنظیم می شود. SPCS صندلی ، فرمان ، آینه و صفحه نمایش هدست را کنترل می کند و بر اساس اطلاعات تأیید شده پزشکی است.

حالت آرامش: تبدیل وسیله نقلیه به یک فضای سرگرمی

سیستم سرگرمی در یک صفحه بزرگ قرار دارد که در کل قسمت جلوی داخلی خودرو کشیده شده است. در هنگام رانندگی ، با جابجایی به حالت آرامش ، می توانید به عنوان یک فضای سرگرمی استفاده کنید. در حالت آرامش ، صندلی ها مرتب می شوند و داشبورد به سمت بالا می چرخد ​​، و موقعیت مکانی مناسب را برای استفاده از محتوای نشان داده شده روی صفحه ایجاد می کند. به دلیل نداشتن فرمان ، سرنشینان تقریباً صفر موانع تصویری ندارند – آنها فقط صفحه نمایش افقی ستون به ستون و داشبورد بال شکل را می بینند. با پیشرفت فناوری رانندگی خودمختار ، پتانسیل استفاده از وسایل نقلیه به عنوان فضاهای آرامش بخش از اهمیت برخوردار می شود.

تمیز کردن هوا در داخل و خارج از وسیله نقلیه

نبوت نه تنها یک وسیله نقلیه الکتریکی با انتشار صفر است بلکه هوا را نیز تمیز می کند. این به لطف یک سیستم تصفیه هوا منحصر به فرد با سنسور گرد و غبار ریز ساخته شده به وسیله نقلیه است. هنگامی که سطح ذرات داخل وسیله نقلیه بیش از حد بالا می رود ، سیستم هوا فعال می شود ، هوای تازه را از خارج می گیرد ، آن را برای خلوص فیلتر می کند و هوای تمیز را در سراسر وسیله نقلیه گردش می کند. علاوه بر این ، این فقط هنگام رانندگی اتومبیل اتفاق نمی افتد – نبوت به تمیز کردن هوا ادامه می دهد ، حتی هنگامی که در حالت خاموش یا شارژ باشد ، و حتی اگر کسی در آن نباشد. در بیشتر اتومبیل ها ، راننده یا مسافر وقتی می خواهند هوای تازه ای از هوا بکشند ، از پنجره پایین می روند. با پیشگویی ، هوا همیشه تازه است ، بنابراین پنجره های شیشه دو جداره در جای خود قفل می شوند. هنگامی که هوای داخل وسیله نقلیه بی کس می شود ، هوای تازه از طریق دریچه های ورودی در قسمت جلوی خودرو وارد می شود. در صورت عدم نیاز به هوای تازه داخل ماشین ، هوای فیلتر شده از طریق دو پریز در پایین درهای جانبی به داخل دنیای خارج پمپ می شود. این سیستم نسبت به سیستم تهویه سنتی به طور قابل توجهی از انرژی بیشتری برخوردار است.

مفهوم پیشگویی هیوندای EV

سکو و پیشرانه

پس از ۴۵ سال ، پیشگویی دومین وسیله نقلیه هیوندایی است که با استفاده از سیستم جهانی الکتریکی مدولار یا “E-GMP” ساخته شده است – اولین پلت فرم اختصاصی EV Hyundai.

یک پلت فرم اختصاصی EV دنیایی از امکانات را برای طراحی جدید و ویژگی های راحتی باز می کند. پیشرانه های برقی بسیار کمتری نسبت به همتایان احتراق داخلی خود دارند ، به این معنی که نیازی به هود جلوی گسترده یا کنسول مرکزی بزرگ نیست. این امر به طراحان خودرو اجازه می دهد تا فضایی را برای استفاده مسافر از آن استفاده کنند و طیف وسیعی از تجارب داخل اتومبیل را مجددا تصور کنند.

نوشته مفهوم پیشگویی هیوندای : EV رونمایی شد اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو. پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 38



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها