بی ام و  در سال ۲۰۱۴ در فرانکفورت آلمان برای اولین بار رونمایی شد. این خودروی کراساور کوچک از نظر طراحی و ظاهری بسیار شبیه به میباشد و در اصل بر پایه بی ام و ساخته شده است و همین امر باعث محبوبیت بالای آن شده است و در بازارهای جهانی مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است. امکانات داخلی کابین این خودرو به گونهای طراحی شده است که راننده و سرنشینان به خوبی و راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

یکی از نکاتی که به عنوان یک امتیاز منفی در خودروهای کلاساور بی ام و به شمار میرود، یکسان بودن طرح کابین این خودروها است و خرید بی ام و  نیز از این قاعده مستثنا نمیباشد.

این خودرو از نظر فضای سرنشینان عقب و همچنین حجم صندوق عقب نسبت به نسلهای قبلی خود امتیاز بالایی دریافت نخواهد کرد چرا که دارای سقف کوتاهی است اما از لحاظ مصرف سوخت، سرعت و شتاب ، بی ام و وضعیت بسیار خوبی دارد و توانسته امتیاز بسیار خوبی دریافت کند. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سپس در سال ۲۰۱۸ وارد بازارهای جهانی شد اما هنوز راهی به بازارهای ایران پیدا نکرده است که به دلیل محدودیت واردات خودرو به ایران بر اساس قوانین وضع شده در این حوزه میباشد.

خریدوفروش بی ام و در مدلهای کارکرده در بازارهای ایران حضور دارد اما در قیمت های بسیار بالایی انجام میشود که به دلیل نوسانات ارز، واردات محدود و محبوبیت بسیار بالای آن است. در زمان واردات این خودرو به ایران دارای قیمتهای مناسبی بود اما امروزه فقط قشر خاصی توانایی خرید آن را دارند. همانگونه که اشاره کردیم بی ام و نسبت به لکسوس NX دارای هندلینگ بهتر و کیفیت سواری مناسبتری است و در بخش سرعت و شتاب نیز چربش بالایی دارد. این خودرو از یک موتور به حجم ۲۰۰۰ سیسی و توانایی تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۵۰ نیوتونمتر استفاده میکند و در حال حاضر در قیمتهای بالای ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

لکسوس NX۳۰۰

و اما لکسوس NX۳۰۰ برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ و در پکن رونمایی شد. این محصول از کمپانی ژاپنی لکسوس در کلاس کراساور و به شکلی اسپرت معرفی شد. در سال ۲۰۱۵ NX۳۰۰ توسط شرکت ایرتویا که نمایندگی رسمی شرکت تویوتا در ایران می باشد وارد بازارهای ایران شد. فروش لکسوس NX۳۰۰ با توجه به محبوبیت این برند ژاپنی در بازارهای ایران به شدت قوت گرفت و به محبوبیت بالایی در بازارهای ایران رسید. این خودرو نیز همانند بسیاری از خودروهای خارجی تحت تاثیر قوانین مختلف واردات ایران قرار گرفت و به مرور زمان حضور آن در ایران با محدودیتهایی روبه رو شد و در نهایت از ورود آن به ایران ممانعت به عمل آمد.

لکسوس NX دارای یک طراحی هجومی و جسورانه می باشد و مطابق با سلیقه جوانان ساخته شده است و همین امر باعث شد که مورد توجه زیادی از طرف ایرانیان قرار بگیرد و فروش بسیار بالایی در بازارهای ایران داشته باشد. لکسوس NX از یک جلوپنجره بزرگ استفاده کرده است که توانسته است اصالت لکسوس را به خوبی به نمایش درآورد. همچنین طراحی چراغ ها درجلو و عقب و استفاده از خطوط شکسته بر روی بدنه این خودرو توانسته ظاهری کاملا اسپرت را به وجود بیاورد و بر جذابیتهای آن بیفزاید که البته میتواند در صورت آسیب دیدن نیازمند هزینههای بالایی برای تعمیر و بازسای باشد که می تواند یک نکته منفی برای آن باشد.

کابین لکسوس NX نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی به کلیدها و امکانات آن را برای راننده بسیار آسان‌تر کرده است. کیفیت موارد به‌کاررفته شده در ساخت کابین هم بسیار عالی است. البته این کمپانی می‌توانست کلیدهای کنترلی را به شکل مدرن‌تر و به‌روزتری طراحی کند درحالی‌که طراحی فعلی هم می‌تواند کاملاً رضایت مشتریان خود را جلب کند. هرچند که لکسوس NX دارای کیفیت سواری عالی و هندلینگ بی‌نظیری می‌باشد اما قطعاً نمی‌تواند از این نظر با بی ام و  رقابت کند.

لکسوسNX   از یک موتور توربوی ۴ سیلندی به حجم ۲۰۰۰ سیسی استفاده کرده است که توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر را دارد. گیربکس این خودرو به‌صورت اتوماتیک بوده و دارای ۶ دنده می‌باشد که می‌تواند شتاب اولیه‌ای معادل ۷ ثانیه را به ثبت برساند که البته در موقعیت‌ها جغرافیایی مختلف می‌تواند متغیر باشد به‌گونه‌ای که در ایران با توجه به شرایط آب و هوایی قادر به ثبت این رکورد نخواهد بود.

۲۱۲۱

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 148



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها