منیژه حکمت که متقاضی دریافت مجوز نمایش فیلم «بندر بند» است، می گوید: در روزهای سختی که می‌گذرد امیدوارم تحمل بچه‌های اصیل سینما بالاتر رود و حتی شده با موبایل فیلم بسازند و نگذارند سینما دست نامحرمان بیفتد.

به گزارش سینماسینما این تهیه‌کننده و کارگردان سینما در توضیح فیلم جدیدی که ساخته و برای نمایش در جشنواره فیلم تورنتو هم پذیرفته شده است، گفت: با توجه به شرایط تاسف‌انگیز سینما، پول‌های کثیف، حضور آدم‌های نامربوط به سینما و تغییر کل مناسبات حرفه‌ای به پولشویی شرایط طوری شد که ما نمی‌توانستم راحت فیلم بسازیم. سینمای مستقل آسیب‌پذیرترین گروهی بود که در این ورطه غیرمنصفانه‌ی حضور ارگان‌ها و پول‌های کثیف زمین‌گیر می شد. من فکر کردم بهترین کار همان است که در اروپا و برخی کشورهای دیگر اتفاق افتاد که در بحران های خاص جریان‌سازی می‌کردند و الان بهترین زمان است که جریان ایجاد کنیم و فیلم کم‌بودجه بسازیم، چون این‌ کار به غیر از اینکه حرفه ماست، دغدغه ما نیز است و بعد از ۴۰ سال کار قرار نیست اجازه دهیم خروجی سینما آن چیزی باشد که بعضی از آن‌ها را روی پرده می بینیم.

حکمت افزود: سینماگرانی که هنوز این حرفه برایشان هنر است نباید اجازه بروز برخی اتفاق‌ها را می‌دادند ولی به هرحال فکر می‌کنم مسئولان سینمایی در این میان از همه بیشتر مقصر هستند و زمینه‌ای را ایجاد کردند که سینمای مرجع زمین گیر شود. من در این اوضاع تصمیم گرفتم با حداقل‌ها و با یک تیم حرفه‌ای درجه یک فیلم‌های کم‌بودجه بسازم که قصه‌های جذاب داشته باشند و اکران هم شوند.

او با تقدیر از همراهی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این مسیر و انتقاد از  بنیاد سینمایی فارابی که «قرار بود سینمای راستین را حمایت کند ولی پروانه‌هایی که صادر می‌شود این را نشان نمی‌دهد» گفت:  من فیلم دیگری را هم قصد دارم شروع کنم، امیدوارم تحمل بچه‌های اصیل سینما بالاتر رود و حتی شده با موبایل فیلم بسازند اما اجازه ندهند که سینما به دست نامحرمان بیفتد.

حکمت افزود: «بندر بند» یک فیلم مستقل با دغدغه‌های مستقل است که در ۱۵ روز ساخته شد و به همه گروه درجه یک آن دست‌مریزاد می‌گویم که با حداقل امکانات و در شرایط سخت همراه ما شدند. در حال حاضر هم حضور آن برای چند جشنواره خارجی برنامه‌ریزی شده و بعد به اکران داخلی می‌رسیم.

حکمت برای دریافت پروانه نمایش این فیلم متقاضی شده که البته در فهرست منتشر شده از سوی سازمان سینمایی نام آن «مسابقه» بود و تغییر نام داده است.

به گفته وی در نوروز سال قبل که در کشور سیل آمد، براساس یک طرح و قصه اولیه‌ای که داشت با همکاری دوستانش طرح اصلی را آماده کرد و چون فرصت نبود ابتدا درخواست پروانه ویدیوی داد ولی بعد درخواست سینمایی فیلم ارائه شد.

رضا کولغانی، امیرحسین طاهری، مهدیه (مهلا) موسوی و پگاه آهنگرانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم به کارگردانی منیژه حکمت و تهیه کنندگی مشترک حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی، فیلمی جاده‌ای با چشم‌اندازهایی از کشورمان و مملو از موسیقی در میانه سیل خانمان‌برافکن در ایران است که در نمایش افتتاحیه جهانی در بخش سینمای معاصر جهان در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود.

منبع: ایسنا

hotnewsسینما4 سال پیش • dahio.com • 5

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها