محمد مهاجری با بیان آنکه به نظر می رسد فضای ملتهبی که بعد از انتخابات مجلس به وجود آمده، نیاز به آرامشی دارد که نه تنها به وجود نیامده بلکه متأسفانه فضا دارد روز به روز پر تنش تر از قبل می شود. گفت:گمانه زنی درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز آن را ملتهب تر خواهد کرد.

وی افزود: انگار چاره‌ای وجود ندارد و خواسته یا ناخواسته این فضا در حال شکل گیری است. روز به روز اسامی جدیدی به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح می شوند. به نظرم قبل از اینکه موضوع به سمتی رود که چه کسانی در انتخابات شرکت می کنند، باید موانعی که تابه حال وجود داشته و باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر شده، شناسایی شوند. بنابراین ابتدا باید مشکلاتی که بر سر راه مشارکت در انتخابات وجود دارد، برطرف شود.

این فعال رسانه ای اصولگرا ادامه داد: بعید نمی دانم که بخشی از جناح های سیاسی ما بی علاقه نباشند که حضور و مشارکت مردم در انتخابات به میزان انتخابات اخیر باشد. ولی به هر حال از آنجا که رئیس جمهور نفر دوم نظام تلقی می شود، هر چه مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد و فردی که رای می آورد آرای بیشتری داشته باشد، از حیث اعتبار جهانی وضعیت کشور ما بهتر خواهد شد.

 ما اصولگرایان وقتی پیروز می شویم که رقیب جدی در مقابل‌مان وجود نداشته باشد

مهاجری گفت: با انتخابات مجلس یازدهم، بخشی از اعتبار جهانی ما مخدوش شد. بنابراین شاید تاکید بر این مساله بی فایده نباشد که قبل از اینکه بدانیم چه کسانی گزینه انتخابات ریاست جمهوری هستند، به سراغ برطرف ساختن موانع مشارکت مردم رویم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان پایگاه رای بالاتری از جریان رقیب خود دارند، گفت: این گونه نیست. ما اصولگرایان وقتی پیروز می شویم که رقیب جدی در مقابل‌مان وجود نداشته باشد. هنگامی که اصلاح طلبان انگیزه حضور پیدا نمی کنند و پایگاه اجتماعی شان هم انگیزه حضور پای صندوق ندارد، اصولگرایان با حداقلی از رای پیروز انتخابات می شوند و این گونه نیست که بگوییم پایگاه رأی آنها زیاد است، بلکه پیروزی شان منوط به عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات است.

​​

اختلاف میان اصولگرایان کم نیست

مهاجری با اشاره به اینکه آنچه اصولگرایان را آزار می دهد تعدد رهبری در جریان اصولگرایی است، گفت: مشکل اصولگرایان فقدان رهبری واحد نیست، بلکه ادعای رهبری از سوی افراد مختلف است. متأسفانه آقایان حتی همدیگر را قبول ندارند و اختلاف میان آنها کم نیست. از این رو، مشکل اصلی اصولگرایان تعدد و تنوع کسانی است که مدعی رهبری این جریان هستند.

وی افزود: در همین انتخابات مجلس فردی از حزب موتلفه فکر می کرد که می تواند رهبری مجلس را برعهده بگیرد. جبهه پایداری نیز فکر می کرد می تواند رئیس مجلس تعیین کند. جریان احمدی نژاد هم گمان می بُرد، وزرای او می توانند بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزنند. همچنین جریان سنتی اصولگرا ادعاهای دیگری داشت. اما در نهایت «قالیباف»از صندوق بیرون آمد. 

اصلاح طلبان احمدی نژاد را مثل یک «لولو» در برابر اصولگرایان عَلَم می کنند

این فعال اصولگرا گفت: آقای قالیباف به هیچ وجه شاخصی برای یک جریان متفکر اصولگرا نیست. ایشان اصلا ریشه ای در جریان اصولگرایی ندارد. ولی دیدیم که چنین فردی به راحتی توانست ریاست مجلس را تصاحب کند. به این ترتیب می خواهم بگویم مشکل جریان اصولگرا نداشتن رهبری نیست، بلکه زیاد رهبرداشتن است.

او با بیان اینکه خبر ورود احمدی نژاد به عرصه انتخابات شیطنت رسانه های اصلاح طلب است، گفت: اصلاح طلبان خوب می دانند که آقای احمدی نژاد نه پایگاه رأی دارد و نه خودش به این عرصه ورود خواهد کرد. در واقع آنها آقای احمدی نژاد را مثل یک «لولو» در برابر اصولگرایان عَلَم می کنند، برای اینکه هرچه بیشتر میان اصولگرایان اختلاف و تشتت ایجاد کنند. جریان اصلاح طلب حالا که خودش نمی خواهد حضوری جدی در انتخابات داشته باشد، قصد دارد بازی را برهم بزند. برای برهم ریختن فضا چه بهتر از این که نام احمدی نژاد را به عنوان کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کنند؟ هدف از این اقدام وارد کردن شوک به جریان اصولگرایی است. در حالی که خودشان هم می دانند که آقای احمدی نژاد عمرا تایید صلاحیت نخواهد شد!

27215

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 4

برچسب‌ها

, , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها