سید مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه گفت: در اقدام شهدای مؤتلفه به چهار شاخص دست یافتم. شاخص اول اراده تغییر است. زمانی می‌رسد که مؤمن در شرایطی قرار می‌گیرد که هیچ سازگاری با اعتقاداتش ندارد و خفقان است و مشکلات متعددی وجود دارد یا در جوّی قرار می‌گیرد که اجازه اقدام اصلاحی و بهبوددهنده ندارد. آنچه در شهدای مؤتلفه تشخیص دادم این بود که آن‌ها به‌طور جدی برای تغییر فضای حاکم بر جامعه تصمیم گرفتند و اراده کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تغییر نیاز به سازماندهی در عمل است. این سازماندهی امکانات می‌خواهد و شهدای مؤتلفه برای این امر امکانات و ابزار بسیار محدودی در اختیار داشتند که قابل مقایسه با شرایطی کنونی نیست.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی سه شاخص دیگر را این‌گونه برشمرد: با وجودی که امکانات در انحصار عده دیگری بود شهدای مؤتلفه ملتزم شدند کار را با کسب اطلاعات، تقسیم و تحلیل وظایف و دقت در اجرا سازماندهی کنند.

وی تصریح کرد: شهدای مؤتلفه با پیش‌بینی عواقب امر مستحکم و در حالی که خداوند تمام وجودشان را در بر گرفته بود بدون هیچ‌گونه ابهام و تزلزلی وارد صحنه عمل شدند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به استحکام اعتقادی شهدای مؤتلفه و امید آن‌ها به خدا در مراحل دستگیری و محاکمه در بیدادگاه شاهنشاهی و نهایتاً شهادت آن‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی سختی‌هایی که متحمل شدند ابداً کوچک‌ترین شکی در این شهدا به وجود نیامد، چون این اقدام اصولی شروع شد و برای خدا بود.

وی با نظر به شرایط کنونی جامعه ما اظهار کرد: امروز آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر کشور حاکم نیست. ما از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌بریم.

میرسلیم با بیان اینکه جامعه فعلی ما نیاز به اراده تغییر دارد، گفت: در این شرایط نباید بی‌تفاوت بود، چون وضعیت کنونی جامعه مطلوب ما نیست. باید برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم و کارهایی انجام دهیم و تغییری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم بدون اراده تغییر برای خودمان سرنوشتی را ترسیم کنیم. ما نیاز به سازماندهی و اقدام داریم و حزب برای همین امر ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: حزب مؤتلفه اسلامی برای سازماندهی مناسب به‌منظور انجام فعالیت‌هایی که منجر به تغییر اصلاحی می‌شود ایجاد شده است.ما موظفیم در این راستا تقسیم وظیفه کنیم و شانه زیر بار مسئولیت بدهیم و کوتاه نیاییم. حزب مؤتلفه اسلامی باید مدام در حال تمرین کردن برای انجام اقداماتی باشد که می‌بایست انجام بگیرد.

میرسلیم با تأکید بر دقت در اجرا مطرح کرد: کار لرزان، مردد و متزلزل با اسیر در دنیا و مقام و پست‌های متعدد شدن پیش نمی‌رود.

وی تأکید کرد: خدا توفیق تغییر را می‌رساند، اما این ما هستیم که باید تغییر را در خودمان به وجود بیاوریم و در این زمینه تمرین کنیم و دقت در عمل، صبر و استقامت در راه حق، امید به خدا و توکل بر خدا داشته باشیم و مستحکم جلو برویم.

میرسلیم در پایان گفت: باید یقین داشته باشیم به پیروزی می‌رسیم، اما نباید تاریخش را تعیین کنیم. ما باید به فکر انجام تکلیف و وظیفه باشیم. خدا خودش می‌داند چه زمانی حق را پیروز کند.

ترامپ نقطه آغاز فروپاشی آمریکاست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز گفت: پنتاگون قدرت خود را در بیرون از مرزها و درون مرزهای آمریکا از دست داده است و احتمالا ترامپ هم نقطه آغاز فروپاشی آمریکا باشد.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه در مدرسه شهدای مؤتلفه اسلامی با اشاره به سرنگونی مجسمه‌های کریستف کلمب و جرج واشنگتن و دیگر نمادهای نظم آمریکایی اظهار کرد: ترامپ و پنتاگون نمی‌توانند جلوی فروپاشی نظام آمریکا را بگیرند.

وی افزود: پنتاگون قدرت خود را در بیرون از مرزها و درون مرزهای آمریکا از دست داده است. احتمالا ترامپ نقطه آغاز فروپاشی آمریکاست. بدیهی است نخبگان و استراتژیست‌های علم سیاست در آمریکا اگر حرفی برای گفتن نداشته باشند، ضربات باتوم و شلیک گلوله به مردم بی دفاع، حلال مشکلات آنان نیست.

بادامچیان گفت: آمریکا دچار ویروس مزمن نژادپرستی است لذا حقوق بشر و آزادی‌های انسانی و دموکراسی همواره در این کشور مورد تحدید و تهدید بوده است. نژادپرستی، چون موریانه به جان ارکان نظام و نظم آمریکایی افتاده و از درون، همه چیز را ویران کرده و پوسانده است. هیچ چیز نمی‌تواند مردم خشمگین را در کف خیابان‌های ۵۰ ایالت آمریکا ساکت کند. متفکران غرب باید فکری برای چالش فروپاشی کنند.

وی تأکید کرد: تشدید خشونت‌ها حتی صدای سازمان ملل و دیگر مردم جهان در پنج قاره را درآورده است. یک منطق حکمرانی از قدیم وجود داشته و آن اینکه به «سرنیزه می‌توان تکیه کرد. اما روی آن نمی‌توان نشست». نفس حکام کاخ سفید این روزها به شماره افتاده است. آن‌ها به بحران ناشی از ویروس کرونا غلبه نکردند و نتوانستند بحران اقتصادی را با ۴۰ میلیون بیکار و اثرات ناشی از کرونا جمع کنند. حالا در بحران عدم مشروعیت سیاسی در حوزه اجتماعی گرفتار آمده اند. آمریکایی‌ها راهی ندارند جز اینکه تحولی گسترده با تجدیدنظر در استراتژی سلطه و احترام به حقوق دیگر کشورها و ملت‌ها بجویند.

بادامچیان با در ادامه افزود: طغیان دولت آمریکا علیه سازمان‌های بین المللی و حتی دیوان کیفری بین المللی نشانه آن است که آمریکا احساس می‌کند جهان و سازمان‌های بین المللی نیز علیه آمریکا شده اند و به جای چاره جویی در پی آن است که با قلدری با جهانیان روبرو شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه اظهارات خود به تحول در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: دستگیری و محاکمه طبری و باند رشوه بگیران، یک نقطه عطف در دستگاه قضایی است. دستگاه قضایی مبارزه با فساد را از درون خود آغاز کرده است. همین رویکرد در قوای دیگر باید در همه سطوح راستی آزمایی شود تا دچار پدیده‌ای مثل طبری نشویم.

بادامچیان در ادامه با اشاره به سالگرد شهدای ۲۶ خرداد حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مجازات منصور نخست وزیر شاه خائن برای آن بود که رژیم جبار پهلوی بداند هزینه اهانت به مرجعیت و مخالفت با دین و رودررویی با ولایت چیست؟

وی افزود: درس ۲۶ خرداد، دفاع از ولایت و رهبری جامعه اسلامی است. شهدای ۲۶ خرداد در بیدادگاه‌های شاه برای اولین بار تشکیل حکومت اسلامی را برای نجات ملت از دیکتاتوری مطرح کردند؛ لذا پیام شهدای حزب این بود که در راه اعتلای اسلام و نظام اسلامی در مسیر دولت سازی و جامعه سازی باید از جان مایه گذاشت. آن‌ها در برابر زورگویی آمریکا و طاغوت، در برابر کاپیتولاسیون خائنانه‌ای که می‌رفت شرف و ناموس و استقلال ایران را پایمال کند، به تبعیت از امام خمینی ایستادند که فرمود: «والله گناه کبیره کرده است هرکس فریاد نزند». بخارایی ۱۹ ساله آغازگر جهاد مسلحانه در جوانان بود که گفت: «من اولین گلوله را به سینه دشمن رها کردم. یعنی هان‌ای جوانان مسلمان به پیش».

2727

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 5

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها