نشریه “دیفنس نیوز” روز چهارشنبه نوشت: لغو سفر نتانیاهو یک هفته پیش از آغاز انتخابات سراسری در سرزمین های اشغالی انجام می شود. این سومین باری است که نتانیاهو سفر خود  را به هند  لغو کرده است.

یک مقام صهیونیستی گفت: نتانیاهو  در تماس با نارندرا مودی نخست وزیر هند، لغو شدن سفر خود به این کشور را اعلام کرد. دو طرف توافق کردند تا در تاریخ دیگری این سفر انجام شود.

نتانیاهو قرار بود در  تاریخ ۹ ماه سپتامبر(۱۸ شهریور) به هند سفر کند. پیش از این وی قرار بود در ماه فوریه (بهمن ۹۷)، درست پیش از آغاز انتخابات سراسری هند، از این کشور دیدار کند.

به گفته مقامات هندی، دهلی نو تاریخ ۲۵ اوت(۳ شهریور) را برای سفر نتانیاهو پیشنهاد داده بود،  اما به اصرار وی این دیدار در تاریخ ۹ سپتامبر برنامه ریزی شد زیرا نتانیاهو قصد داشت پیش از آغاز انتخابات، امتیاز سیاسی به دست آورد.

با این حال،  قبل از آغاز سفر نتانیاهو به هند مقامات دفاعی دو کشور در مورد قرارداد های نظامی به ارزش ۲ میلیارد دلار گفت و گو کرده بودند.

Related image

رژیم صهیونیستی یکی از بزرگ ترین منابع تجهیزات نظامی برای هند است. انتظار می رود در چند سال آینده  ارزش قرارداد های نظامی میان دو کشور به ۶ میلیارد دلار برسد. رژیم صهیونیستی سال گذشته توانست بزرگ ترین قرارداد نظامی در تاریخ خود را در هند به دست آورد. بر اساس این قرارداد شرکت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی سیستم های دفاع موشکی به ارزش ۲  میلیارد دلار به ارتش و نیروی دریایی هند خواهد فروخت.

اخیرا هند موشک های باراک ۱، فالکون و موشک های ضد تانک “اسپایک” را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است. این رژیم همچنین در حال تولید موشک های “باراک ۸” برای ارتش و نیروی دریایی هند است.

قرارداد فروش موشک های ضد تانک اسپایک در طول سفر سال گذشته بنیامین نتانیاهو به هند امضا شد. این موشک ها توسط شرکت “رافائل” وابسته به رژیم صهیونیستی تولید می شوند.

اما سال گذشته پس از آنکه پرتاب های آزمایشی این موشک با شکست روبرو شد، هند قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری موشک های اسپایک با رژیم صهیونیستی را لغو کرد. هند اعلام کرده است که قصد دارد این موشک ها را به سوی داخلی تولید کند.

بر اساس داده های وزارت دفاع رژیم صهیونیستی،  ۵۸ درصد از صادرات نظامی این رژیم در سال ۲۰۱۷ با مقصد کشور های آسیا و اقیانوسیه انجام شده است که در این میان هند یک خریدار بزرگ تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

در سال جاری  شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توانسته است  یک قرارداد فروش موشک های زمین به هوا با برد متوسط به ارزش ۹۳ میلیون دلار با هند امضا کند.

23311

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 43



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها