دکتر دندانپزشکی با پشت سر گذاشتن دوره های تحصیلی خود این توانمندی را دارد تا بیماری های مربوط به دندان ها را مدیریت نموده و از بروز آنها پیشگیری کند. در واقع می توان گفت حوزه تخصصی این دسته از پزشکان درمان نمودن مشکلات دهان و دندان است که امروزه بسیار شیوع یافته اند به گونه ای که می توان افراد بسیاری را در سراسر دنیا مشاهده نمود که با این مشکلات مواجه بوده و سعی دارند تا آن ها را درمان کنند.

دندانپزشکی به عنوان یکی از شاخه های مهم پزشکی به شمار می رود که پزشکان بسیاری در بستر آن فعالیت داشته و با دانش بالای خود خدمات قابل توجه ای را به بیماران ارائه می نمایند. این پزشکان چه ویژگی ها و وظایفی دارند؟ برای دریافت پاسخ توصیه داریم تا انتهای این نوشتار را مطالعه نمایید.

دندانپزشک کیست؟

دندانپزشک از جمله متخصصانی به شمار می رود که از دانش و تخصص بالای خود استفاده نموده و به تشخیص آسیب ها و مشکلات دهان و دندان انسان ها می پردازد. این پزشک پس از انجام معاینات لازم از رویکردهای درمانی مختلف استفاده نموده و روند درمانی بیماران خود را آغاز می نماید. امروزه با توجه به نیازمندی هایی که در حوزه دندان پزشکی وجود دارند متخصصان بسیاری را می توان شاهد بود که در این راستا فعالیت داشته و خدمات ترمیم و درمان دندان ها را ارائه می نمایند. با این وجود بیشتر افراد دغدغه انتخاب دندانپزشک را دارند زیرا هرپزشکی مجرب نبوده و ممکن است به واسطه وی خدمات باکیفیتی را دریافت نکرد. در چنین شرایطی لازم است قبل از انتخاب حتما بررسی های لازم را انجام دهید.

ویژگی های دندانپزشک خوب

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به تشریح ویژگی های یک دندانپزشک خوب و مجرب بپردازیم و به این طریق روند انتخاب این پزشکان را برای شما آسان تر نماییم. یک دندانپزشک خوب همچون هر متخصص دیگری دارای یک مجموعه ویژگی های بارز می باشد که نشان دهنده مهارت بالای وی می باشند. این ویژگی ها به شرح زیر بوده و اهمیت بسیار بالایی دارند.

  • یک دندانپزشک خوب لازم است به طور کامل به سخنان شما گوش داده سپس نوع بیماری های شما را تشخیص دهد. در واقع بسیاری بر این باورند که پزشکان وقتی برای گوش دادن به حرف های بیماران خود ندارند اما باید بدانید هر پزشک قبل از بیان تشخیصات خود باید به مشکلات شما گوش داده سپس تصمیم گیری کند.
  • یک دندانپزشک خوب اولویت اولش علت مراجعه شماست و با در نظر گرفتن نوع مشکل بهترین رویکرد را انتخاب می کند. به بیان ساده تر می توان گفت یک درمانگر است نه تاجر و یا فروشنده ای که سعی دارد خدمات گران قیمت خود را تحمیل کند.
  • ارائه مشاوره و راهنمایی لازم جهت مراقبت از دندان ها از مهم ترین وظایف دندانپزشک ها به شمار می رود بنابراین دندانپزشکی مجرب است که دانش بالایی در این زمینه داشته و بتواند راهنمایی های لازم را جهت پیشگیری از بروز خرابی ها و پوسیدگی های دندانی ارائه نماید.
  • یک دندانپزشک از ظاهری آراسته و مرتب برخوردار بوده و برای بیماران خود ارزش بسیار بالایی قائل است.
  • استفاده نمودن از تجهیزات و امکانات روز دنیا در راستای برطرف نمودن مشکلات دهان و دندان از دیگر ویژگی هایی دندانپزشکان مجرب و متخصص می باشد که نباید نادیده گرفته شوند.

دندانپزشک

بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک

به طور معمول لازم است هر 6 ماه یکبار به متخصص دندانپزشکی مراجعه نمود. این سری مراجعات نه تنها سلامت کامل دندان های شما را تضمین می نمایند بلکه به شما این امکان را می دهند تا بیماری های مربوط به دهان و دندان خود را پیش از بروز و یا حاد شدن تشخیص داده و برطرف سازید. مراقبت هایی که برای دهان و دندان ها وجود دارند اثرات قابل توجه ای در سلامت شما دارند.

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که تنها در صورتی که دندان درد داشته باشند یا فکر کنند مشکلی وجود دارد باید به دندانپزشک مراجعه کنند. ویزیت دندانپزشکی به معنای معاینه شدن توسط یک پزشک بهداشت دهان و دندان است که قادر به تشخیص و درمان مشکلات دندان شما است که با روش های مختلفی انجام می شود.

اما تا چه میزان می توان روی این مراقبت ها حساب کرد ؟ بروز برخی بیماری های مربوط به دهان و دندان با انجام این مراقبت ها قابل درمان نیست بنابراین لازم است جهت درمان حتما دندانپزشک خوب در شهر خود را پیدا کرده و به دندانپزشک مراجعه کنید. از مهم ترین دلایلی که می توانند شما را ملزم به مراجعه به این پزشکان نمایند می توان به بروز کرم خوردگی دندان ها، خشکی دهان، نفس بدبو، بیماری های لثه و تبخال، پوسیدگی دندان و درد دندان اشاره نمود.

به کدام یک از تخصص های دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

بیشتر افراد همواره با این پرسش که برای درمان و ترمیم دندان های خود به کدام یک از این تخصص های دندانپزشکی مراجعه کنیم مواجه می باشند. امروزه در راستای برطرف نمودن نیازمندی های شما تخصص های متنوعی در حوزه دندانپزشکی وجو دارند که هر کدام دامنه فعالیتی خاص خود را دارا می باشند. از مهم ترین تخصص های دندانپزشکی حال حاضر در سطح دنیا می توان موارد زیر را نام برد:

  • متخصص اندودنتیست

درمان مشکلات ریشه دندان ها

  • متخصص پریودنتیست

ارتودنسی نمودن دندان ها

  • متخصص پرستودنتیست

انجام پروتزهای دندانی

  • متخصص ترمیم و زیبایی

انجام ترمیم ها و اصلاحات دندانی

  • متخصص پاتولوژی

آسیب شناسی فک و دهان و صورت

  • متخصص جراحی لثه
  • تخصص دندانپزشکی کودکان
  • جراح فک و صورت
  • متخصص ارتودنسی

ریشه دندان

بهترین دندانپزشکان شهر خود را چگونه پیدا کنیم؟

عصری که ما در آن زندگی می کنیم را با عنوان عصر دیجیتال می شناسند و امکانات و قابلیت های موجود در این عصر موجب شده اند تا امروزه شما بتوانید از بستر اینترنت استفاده نموده و با شرایط بهتری متخصصان و دندانپزشکان مجرب شهر خود را انتخاب کنید. در حال حاضر سامانه هایی راه اندازی شده اند که ضمن ارائه خدمات نوبت دهی آنلاین این امکان را به شما می دهند تا به بررسی و مقایسه دندانپزشک های شهر خود پرداخته و بر این اساس مجرب ترین آن ها انتخاب کنید. این سامانه ها امکان دریافت نوبت در تمام ساعات شبانه روز را برای کاربران خود فراهم می سازند و شما دیگر مجبور به مراجعات حضوری برای دریافت نوبت نمی باشید. قابلیت ها و امکانات گسترده ی سامانه های نوبت دهی آنلاین مانند دکترتو(doctoreto.com) موجب شده اند تا امروزه به محبوبیت بسیار بالایی در سطح دنیا دست یابند.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 5

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها