به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سیروس پالدی روز دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگاران، افزود: این طرح مورد تایید فدراسیون فوتبال ایران و دپارتمان داوری آن قرار گرفته است و به دنبال ثبت، این اختراع در ۱۴۸ کشور جهان توانست طی ۲ سال در رقابت با نخبگان دنیا مقام اول و ۲ مدال طلای ارزشمند را تصاحب کند.
وی اظهار داشت: از مدت ها قبل به دنبال یک سرمایه‌ گذار برای تولید این محصول با نام تجاری ‘پالدی سیستم’ بودیم که با یک شرکت آلمانی به توافق تولید ۲۰ ساله دست یافتیم و چند پیشنهاد داخلی و خارجی دیگر هم داشتیم، اما مشتاق بودیم با یک شرکت ایرانی به توافق برسیم تا این فناوری در ایران تولید و تکثیر شود.
پالدی اضافه کرد: آقای زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی برای کمک جهت تولید این سیستم ابراز آمادگی کرده و چون اعتقاد به چنین کاری داشته و آن را ابتکاری منحصر به فرد تلقی می کرد، اعلام کرد: ارزش‌ مادی و معنوی این اختراع باید بنام کشور خودمان ثبت شود.
وی گفت: بعد از جلسه‌ ای که با آقای زنوزی برگزار شد به توافق رسیدیم که سیستم داوری هوشمند با مشارکت باشگاه فرهنگی – ورزشی تراکتورسازی به تولید انبوه برسد تا ضمن ارزآوری برای کشور و منبع درآمد برای باشگاه تراکتورسازی، در سطح اول فوتبال دنیا اسم ایران و برند تراکتورسازی نیز ارتقا یابد.
پالدی افزود: ما یک قرارداد بلندمدت با یک مجموعه حرفه‌ ای آلمان داشتیم، اما به دعوت مالک باشگاه تراکتورسازی لبیک گفته و امیدواریم با تحقق قول‌هایی که داده شده است، این محصول داخل کشور به تولید انبوه رسیده و در کنار ارزآوری و درآمد سالانه حدود ۲۰ میلیون یورویی برای باشگاه تراکتورسازی که رقم چشمگیری برای حفظ و پیشرفت باشگاه محبوب تبریزی است، شرایط ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور نیز فراهم ‌شود.
وی درباره اخترع سیستم فوق، گفت: بعد از بازی تراکتورسازی تبریز با نفت تهران که با اشتباهات محرز داوری قهرمانی تیم تراکتورسازی از دست رفت، انگیزه‌ای برایم ایجاد شد که سیستم هوشمند داوری مسابقات ورزشی را برای بهبودی سطح قضاوت‌ ها اختراع نمایم.
پالدی ادامه داد: این اختراع شامل بخش‌هایی است که همگی در اختیار داور است تا یک بازی خوب و بدون حاشیه را سوت بزند.
وی گفت: مچ بند، توپ، خطوط طولی و عرضی بازی و سانتی‌ متر به سانتی ‌متر زمین بازی توسط این تکنولوژی رصد می ‌شود و با استفاده از این تکنولوژی زمان از دست رفته بازی به حداقل می ‌رسد و همچنین در ضربات ایستگاهی، فاصله توپ و دیوار دفاعی به صورت خودکار اندازه گیری و مشخص می‌شود. 
پالدی اضافه کرد: لیزری که با استفاده از آن محل ضربات ایستگاهی و خطاهای حین بازی فوتبال مشخص می‌شود دو سال گارانتی و با ۲۰ سال عمر مداوم امکان از کارافتادن آن حین بازی تقریبا به صفر است.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 129



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها