به گزارش بخش اجتماعی سایت ، استاندار تهران گفت:‌ نرخ بیکاری در استان تهران ۱۲.۲ درصد است و ۸۵۰ هزار نفر در روستاهای استان مستقر هستند.

 انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که امروز (شنبه یکم دی ماه) برگزار شد، در رابطه با گزارش عملکرد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با رویکرد برنامه ششم توسعه استان اظهار کرد: خط مشی و راهبرد اصلی در استان هم افزایی، هم گرایی و انسجام است.

وی افزود: هر بخش استان تهران توانسته توسعه یابد و این به دلیل تبعیت از سند آمایش سرزمین است که در آن ظرفیت‌های نسبی و تحولات جمعیتی مشخص شده است.

محسنی‌بندپی گفت: زمان آزمون و خطا گذشته و سند توسعه استان، سندی از پایین به بالا است و با نظر کارشناسی حوزه‌های تخصصی این سند تبیین شده است.

استاندار تهران بیان کرد: باید سند توسعه استان را به عنوان سندی فرابخشی، ملاک عمل قرار دهیم و مدیران دستگاه‌های مختلف مکلف هستند برای توسعه استان، به این سند عمل کنند.

وی تصریح کرد: بودجه ۹۷ نسبت به بودجه سال ۹۶ کاهش یافته است، چرا که به دنبال آنچه باید می‌رفتیم، نرفته‌ایم و مدیران باید برای توسعه استان تهران تلاش کنند.

محسنی‌بندپی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در نوسان است و باید در این بخش قوی‌تر اقدام کنیم؛ مدیران هرچه وقت بخواهند برای امور زیرساختی استان زمان می‌گذاریم.

استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری در استان تهران ۱۲.۲ درصد است و ۸۵۰ هزار نفر در روستاهای استان تهران مستقر هستند و ۱.۵ میلیارد تومان بودجه اشتغال برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و باید از این ظرفیت برای استان بهره‌مند شویم.

محسنی‌بندپی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در اولویت برنامه‌های استانداری در حوزه راه و شهرسازی استان تهران است.

استاندار تهران افزود: استان تهران باید در حوزه صنعت، معدن و تجارت، دو استراتژی نوسازی و بازسازی صنایع موجود و کاهش صدور مجوزهای جدید را برای صنایع سبز و آلایندگی را در پیش گیرد.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی جدید در استان باید تلاش کنیم و سکونتگاه‌های غیررسمی قدیمی را نیز به سرعت ساماندهی کنیم.

محسنی‌بندپی بیان کرد: ۶۵ درصد کودکان کار در استان تهران، اتباع خارجی هستند.

استاندار تهران در ادامه افزود: کودک کار را باید پذیرش کنیم و باید مشکلات خانواده او توسط کمیته امداد و بهزیستی و با شرط عدم تمکن مالی خانواده بررسی شود و وارد عمل شویم.

وی در پایان تصریح کرد: زمانی که کودک ۳ تا ۴ مرتبه با یک مشخصات در چهارراه‌ها دیده می‌شود، آن خانواده صلاحیت لازم برای تربیت او را ندارد و باید برای سلب حضانت آن فرزند اقدام کنیم.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 37



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها