کارگردان فیلم سینمایی «کشتارگاه» ضمن گلایه ضمنی از پذیرش فیلم چهارمش در بخش «نگاه نو» از اجرای سلیقه‌ای آیین‌نامه جشنواره برای فیلمسازان مطرح، انتقاد کرد.

به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم سینمایی کشتارگاه به کارگردانی عباس امینی ظهر امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور سحر عصر آزاد، منتقد، کارگردان و عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست عباس امینی کارگردان این فیلم گفت: در کار قبلی تصمیم گرفتیم فیلم موضوع اجتماعی داشته باشد، در این میان دلار موضوع روز بود و تصمیم گرفتیم این سوژه را انتخاب کنیم.

امینی ادامه داد: البته می‌دانیم مجرای دلار در ایران دولتی است، به همین دلیل تصمیم گرفتم درباره دلارهای خرد، فیلم بسازیم و در این زمینه تحقیقات لازم انجام شد و به مسئله قاچاق گوشت رسیدیم.

جواد نوروز بیگی نیز درباره اکران فیلم بیان کرد: در مرحله  فیلمبرداری قرارداد اکران را با یکی از شرکت های پخش بستیم و برای اکران خوب برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم. درباره علت ساخت این فیلم باید بگویم قصه فیلم را دوست داشتم.

عباس امینی در ادامه این نشست گفت: در کنار بازیگران حرفه ای این فیلم از جمله باران کوثری، حسن پورشیرازی، امیرحسین فتحی و مانی حقیقی این فیلم ساخته شد. به فروش هم فکر کردم. در واقع هر کارگردانی به دنبال دیده شدن فیلم خود است و من از ابتدا تا انتها به مخاطب فکر می کنم و می خواهم در هر سنی فیلمم را دوست داشته باشند.

باران کوثری در واکنش به انتقادها از اینکه چرا از بازیگران چهره در فیلم‌های هنری استفاده می‌شود، گفت: نگاه این چنینی به بازیگر از شکل فیگور که تنها به فروش فیلم کمک می‌کند، کمی بی‌انصافی است. چراکه ممکن است نقشی در کار وجود داشته باشد که کارگردان حس کند آن را باید یک بازیگر حرفه‌ای بازی کند چون یک نابازیگر از پس آن بر نمی‌آید.

امینی در پاسخ به این پرسش که چرا در فیلم چهارم با فیلم اولی‌ها رقابت می‌کند، توضیح داد: ما در جشنواره شاهدیم که برخی اتفاقات برای فیلمسازان بزرگ کاملا متفاوت با بقیه است و آیین‌نامه برای آن‌ها رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال ما به شدت بحث داشتیم که سانس فیلم را به خاطر همزمانی با بازی دربی عوض کنیم اما به ما گفتند که بر اساس آیین‌نامه نمی‌شود. اما در مقابل شاهدیم که فیلمسازان دیگری می‌توانند فیلم خود را در سانس دلخواه به نمایش بگذارند.

وی افزود: به شخصه خودم هم نمی‌دانم که چرا اصرار داشتند که فیلم اولی باشم. در آیین‌نامه سازمان سینمایی یک قانون آمده و در آیین‌نامه ارشاد قانون دیگری آمده که به شخصه از آن سر در نمی‌آورم اما براساس آن من را فیلم اولی حساب کرده‌اند.

امیرحسین فتحی بیان کرد: وقتی فیلم شروع شد درباره نقش صحبت کردیم و من هم سعی کردم به نقش نزدیک شوم.

وی درباره احتمال همکاری دوباره با پدرش حسن فتحی هم توضیح داد: افتخار میکنم در کارهای پدرم بازی کردم و می‌خواهم آن را دوباره تجربه کنم.

منبع: مهر

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها