به گزارش خبرآنلاین لرستان، نشست دانشجویان منطقه هفت باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی در خرم آباد با حضور دکتر مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، دهقان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان و نماینده دانشجویان استان های لرستان، کردستان، ایلام، همدان و کرمانشاه در جهاد دانشگاهی خرم آباد برگزار گردید.

در این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یکی از دستگاه‌هایی که همواره در حوزه محیط زیست فعالیت‌ های خوبی دارد جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان این نهاد است.

فتحی‌بیرانوند موضوع آب، ریزگردها، خشکسالی و کاهش تنوع زیستی را از جمله چالش های زیست محیطی دانست که در اثر بی توجهی به محیط زیست در گذشته به وجود آمده اند.

وجود چالشهای زیاد در حوزه محیط زیست

ایشان با بیان اینکه امروزه با مباحث و چالش‌های زیادی در حوزه محیط زیست مواجه هستیم، اظهار داشت: دستگاه ‌ها و ارگان‌ های دولتی به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند و نیاز به حمایت مردم دارند.

فتحی بیرانوند گفت: محیط زیست مرز جغرافیایی نمی ‌شناسد و باید نگاه به محیط زیست یک نگاه جهانی  و کلی باشد و نباید در این حوزه به صورت جزیره ای عمل نمود.

فتحی‌ بیرانوند یکی از راه های حفاظت و حراست از محیط زیست را   نهادینه کردن فرهنگ زیست‌ محیطی در جامعه دانست و عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی نقش بسزایی داشته باشند.
وی اظهار داشت: برای صیانت از محیط زیست نیاز به همت جمعی و هدف مشترک داریم و باید مطالبه ‌گری در حوزه محیط زیست در جامعه تقویت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان دانشجویان را فعال و پیشرو در تمامی مسائل به خصوص محیط زیست عنوان کرد و افزود: این قشر جامعه در دهه ‌های اخیر همیشه در اطلاع ‌رسانی به حوزه‌ های مختلف موثر عمل کرده است و اکنون نیز باید با برگزاری کلاس‌ های آموزشی در مورد محیط زیست دغدغه را به سطح جامعه برسانند.

مدیرکل دفتر حیات و حش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز خوشحالی از حضور در این نشست گفت: ایران جزء ۲۰ کشوری است که دارای تنوع زیستی  قابل ملاحظه می باشند، ولی عوامل زیادی امروزه این تنوع زیستی غنی را به مخاطره انداخته است.پ

هدر رفت منابع و سو مدیریت ها

دکتر خرازیان مقدم با اشاره به چالش های زیست محیطی خصوصاً در حوزه منابع آب گفت: بیشتر این چالش ها و هدر رفت منابع در اثر سوء مدیریت به وجود آمده اند.

وی با اشاره به تهیه برنامه عمل گونه های در معرض خطر و تهدید گفت: استان لرستان یکی از استان های پیشرو در اجرای این برنامه در خصوص گونه هایی مانند پلنگ، خرس قهوه ای و سمندر لرستانی بوده است.

خرازیان مقدم با عنوان اینکه توسعه و محیط زیست باید متناسب با هم پیشرفت کنند گفت: توسعه در بسیاری از موارد می تواند به محیط زیست کمک نماید.

 مدیرکل دفتر حیات و حش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از دانشجویان خواست در بحث حیات وحش و احیاء گونه های جانوری و حفاظت از آن ها بیشتر ورود کرده و فعالتر باشند.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 111



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها