به گزارش
خبرآنلاین لرستان ، عباس شرفی در این رابطه گفت: خسارات سیل دوازدهم فروردین امسال در بخش نگهداری راه و ابنیه فنی بی‌سابقه بود تا جایی که میزان خسارات بیش از یکهزار و ۱۳۰ میلیارد تومان برآورد گردید.
وی اظهار کرد: در حال حاضر با گذشت قریب به ۱۲۰ روز از سیل ویرانگر، نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان همچنان در خط مقدم بازسازی مشغول خدمت‌رسانی هستند.
شرفی با بیان گوشه‌هایی از اقدامات راهداری لرستان در محورهای سیل‌زده گفت: پروژه بهسازی و  اجرای روکش آسفالت محور خرم‌آباد-پلدختر درصورت ابلاغ اعتبار و مبادله موافقت‌نامه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تا دو ماه آینده انجام می‌شود.
 وی با بیان اینکه در چندین نقطه از مسیر از جمله: تنگ‌تیر، چم‌حیدر، تنگ بابابهرام، گاوزرده و افرینه نیاز مبرم به احداث دیوار حائل می‌باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به تاخیر در ابلاغ اعتبارات ممکن است که پروژه در موعد مقرر انجام نگیرد و این نگرانی وجود دارد که در سیلاب‌های پاییز و زمستان مسیرهای بازسازی‌شده دوباره تخریب و قطع شوند.
رکورد راهداری استان در نصب پلها
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به موفقیت راهداری در نصب پل‌های فلزی گفت: راهداری لرستان در اقدامی جهادی تاکنون موفق شده است ۹ دستگاه پل فلزی خرپایی بزرگ را در چم‌شهران، چم‌مهر، زیودار، کلات زیودار، حیات‌الغیب، شاهیوند، دوآب ویسیان، طاق عباسعلی و بیشه نصب و به بهره‌برداری برساند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین پل‌های کیان‌آباد و برگلان‌سوخته در پلدختر و سه‌سوک در آبسرده الیگودرز در حال ساخت هستند و عملیات بهسازی پلهای چم‌دیوان، دلبر و برکه در حدفاصل ویسیان به چگنی در دست اقدام می‌باشند.
شرفی بازسازی پل بابازید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از نقاط قوت عملکرد راهداری برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت محور بابازید به عنوان راه شریانی- ترانزیتی جنوب به غرب و شمال کشور و برقراری ارتباط پلدختر با استان کرمانشاه و شهرهای کوهدشت و رومشکان بازسازی این محور از اولویت‌ها بود که با تلاش بی‌وقفه همکاران بازسازی موقت در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و تردد در آن برقرار شد.
وی با بیان اینکه در زمان مسدود بودن پل بابازید محور بروجرد – همدان به‌عنوان مسیر جایگزین برای تردد غرب و شمال غربی کشور به جنوب مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت و آمار تصادفات در این محور افزایش یافته بود، افزود: با بهره‌برداری از پل بابازید ضمن کاهش تصادفات فوتی در شهرستان پلدختر، شاهد کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک در محور بروجرد هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از بازسازی پل‌های گردنه طولکش خبر داد و گفت: این پل‌ها که در سیل به‌شدت تخریب شده بود توسط یکی از شرکت‌های پیمانکاری معتبر استان در حداقل زمان بازسازی و به بهره‌برداری رسید.
اجرای پروژه روشنایی جاده های استان
وی گفت: پروژه‌های پشتیبانی روشنایی جاده‌های استان به مناقصه رفته است که با بازگشایی پاکات مناقصه و انتخاب پیمانکار، به‌زودی عملیات نصب و ایجاد روشنایی پایدار در تمام محورهای استان آغاز می‌شود.
شرفی درخصوص فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در دیگر نقاط استان نیز گفت: در حال حاضر روکش آسفالت در محورهای مختلف نظیر الیگودرز-خمین، الیگودرز-خان‌آباد، گردنه رازان در محور خرم‌آباد-بروجرد، محور درب گنبد کوهدشت و … در حال انجام است.
وی در پایان گفت: انتظار داریم دولت و مجموعه مدیریت ارشد استان در تخصیص به‌موقع اعتبارات همکاری بیشتری داشته باشند تا پیش از آغاز فصل سرما عملیات بازسازی را به سرانجام برسانیم.
hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 71



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها