به گزارش خبرآنلاین ، شهبازی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، مدیران بانک ملی که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولان بخش خصوصی و دولتمردان استان با عزم جدی درصدد رفع موانع مسیر سرمایه گذاران و مولدان البرز هستند، افزود: در این ایام مسئولان ملی با حضور خود رد البرز منشا اثر در راستای توسعه و پیشرفت استان بوده اند.
وی ادامه داد: اکنون بیش از پیش توجه مسئولان ملی و در تعاقب آن اعتبارات و حمایت های ملی به البرز معطوف شده است.
شهبازی با تشریح تاثیر استان استراتژیک البرز در کشور، گفت: مجموعه مسئولان استان با اتحاد و انسجام در راستای ایجاد بستر مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری در البرز وارد عمل شده اند.
نقش البرز در مقاوم سازی کشور مقابل تکان های اقتصادی پررنگ است
وی افزود: جای خرسندی دارد که اکنون در البرز یک تفکر سیستمی بین مسئولان مرتبط با امر تولید برای حل مسائل و مشکلات حوزه تولید حاکم شده است.
شهبازی اضافه کرد: این استان دارای توانمندی های کم نظیری در حوزه های مختلف است که می توان در مقاوم سازی کشور در برابر تکان های اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی گفت: براساس فرامین و راهبردهای مقام معظم رهبری با برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به طور منظم و منسجم در استان با اتخاذ مصوباتی اجرایی و عملیاتی برای تحقق رونق تولید اقدام می کنیم.


در البرز بعنوان قطب علم و فناوری ۱۹۰ شرکت دانش بنیان مستقر است
استاندار البرز با بیان اینکه در حوزه های تولید دارو، قطعات خودرو و مواد غذایی حرف های بسیاری در کشور داریم، افزود: تیم اقتصادی البرز تلاش های مضاعفی دارد تا از ظرفیت ها و امکانات موجود در استان در جهت رونق هر چه بیشتر اقتصادی استان و در تعاقب آن کشور بهره برداری کند، که یکی از اهم این فرصت ها، فرودگاه کارگو پیام است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری ظرفیت های فراوانی برای بهره برداری داریم عنوان کرد: استقرار ۱۹۰ شرکت دانش بنیان و بسیاری فرصت هایی از این دست در البرز بعنوان قطب علم و فناوری فضای متفاوتی را نسبت به سایر استان ها فراهم کرده است.
روند تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ به البرز کند است
شهبازی گفت: البرز پس از تهران رتبه دوم مهاجرپذیری را در کشور دارد و به دلیل رونق تولید و اشتغال در این استان، مردم از سراسر کشور برای دستیابی به اشتغال این استان را برای سکونت انتخاب می کنند که باید تدابیر لازم با توجه و اعتبارات ملی برای پذیرایی از این جمعیت اندیشیده شود.
وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سهم البرز هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که برای ۷ بخش در نظر گرفته شده و اکنون تنها بخش کشاورزی موفق به جذب بخشی از این اعتبارات شده است.
بازگشت ۱۵۹ واحد تولیدی تحت تملک بانک ها در البرز ۹ هزار اشتغال را احیا می کند
استاندار البرز ادامه داد: اکنون ۱۵۹ واحد تولیدی البرز تحت تملک بانک ها قرار دارد که در صورت بازگشت آنها به چرخه تولید برای حدود ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی گفت: البرز با سرعت در مسیر اشتغال زایی و رونق تولید است که آغاز بکار رسمی اولین شهرک تخصصی دارویی صنعتی برکت و آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک گلخانه ای استان از جمله این اقدامات است که ظرف دو هفته اخیر رقم خورده است.
تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی در البرز برای رونق تولید، ثبات و ایجاد اشتغال صرف می شود
شهبازی افزود: با همراهی بانک ها می توانیم بستر فعالیت های بخش خصوصی را بیش از پیش در البرز فراهم کنیم چراکه بر این باور هستیم که البرز تاثیر بسزایی در خدمات رسانی در عرصه های ملی دارد.
وی اضافه کرد: امید است این حضور بارقه امیدی در جهت تسهیل و رفع موانع تولید باشد.
استاندار البرز گفت: با بررسی در حوزه کارگری و کارفرمایی البرز به این نتیجه می رسیم که تسهیلات دریافتی از سوی واحدها در امر توسعه و ایجاد و ثبات اشتغال صرف می شود.
کارگروه تسویه در شهرستان ها تشکیل شود
وی افزود: فرمانداران باید در شهرستان ها نسبت به تشکیل کارگروه تسویه اقدام کنند چراکه ضرورت دارد تسهیلات پرداخت شده به سیستم بانکی بر اساس تعهدات واحدها بازگردد تا سایر واحدها نیز از این امکان مهم بهره مند شوند.
شهبازی در پایان گفت: از فعالان بخش خصوصی قدردانی می کنم که تلاش ها را مورد عنایت قرار داده و خدمتگزار خود را مورد لطف قرار می دهند.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 81



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها