از قزوین؛ عزیزاله افضلی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در همایش اصناف استان قزوین که به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه توزیع کالا مشکلاتی به چشم می‌خورد به طوری که در بسیاری از مواقع در تولید، مسئله‌ای وجود ندارد اما در مرحله توزیع با نواقص و خلاء‌هایی روبه‌رو هستیم که موجب گران شدن کالا و دسترسی نامناسب مردم به آن می‌شود.

او با اشاره به نقش اصناف و اتحادیه‌ها در کمک به دولت برای تحقق اهداف خود در حوزه بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی، افزود: بهبود ساختار و شبکه نظام توزیع کالا یکی از مطالبات جدی مردم است و بدون شک از اجرای آن اصناف نیز سود می‌برند.

این مسئول گفت: در این شرایط نوک پیکان انتقاد به سمت واحدهای صنفی است در حالی که خیلی از اوقات کسبه نیز در ایجاد چنین شرایطی دخالت ندارند و بسیاری از آن‌ها موازین قانونی و شرعی و اخلاق کسب‌وکار را رعایت می‌کنند.

افضلی همچنین با اشاره به نیاز اصناف به سرمایه در گردش، بیان کرد: در این خصوص پیگیر هستیم تا بخشی از منابع مالی مورد نیاز اصناف را تامین کنیم.

او در ادامه با اشاره به معضل فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه، یادآورشد: ساماندهی واحدهای صنفی و پروانه‌دار کردن واحدهای بدون پروانه با جدیت در دستور کار قرار دارد و باید در این خصوص شاهد همکاری و جدیت اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در ادامه با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه، گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

همچنین محمد فرج‌زاده، رییس اتاق اصناف قزوین در این نشست با تشریح مسایل و مشکلات واحدهای صنفی گفت: میدان میوه و تره‌بار و همچنین بنکداری‌های قزوین در داخل و مرکز شهر است که این وضعیت زیبنده قزوین نیست.

او اظهار کرد: باید مسئولان استانی تدابیر لازم را به منظور ایجاد مجتمع‌های صنفی در نقاط مختلف شهری بیاندیشند.

فرج‌زاده در ادامه خواستار کمک مسئولان استانی به منظور صدور پروانه برای مشاغل سیار و دست‌فروشان و تقویت نظارت بر فعالیت آن‌ها شد و گفت: عدم توجه به این موضع موجب تضییع حقوق کسبه پروانه‌دار و همچنین فرار مالیاتی می‌شود.

رییس اتاق اصناف قزوین در ادامه با اشاره به تنگناهای اقتصادی که اصناف با آن‌ها روبه‌رو هستند، بیان کرد: در این شرایط مالیات اصناف به شکل چشم ‌گیری افزایش یافته و باید در این خصوص مراعات حال کسبه را که در همه دوران‌ها در خدمت مردم، دولت و حاکمیت بوده را داشت.

48

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 1

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها