نکاتی که مردها برای سالم ماندن باید از زن ها یاد بگیرند

مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند و میزان ابتیا به برخی بیماری ها در مردان بیشتر از زنان است، اما با رعایت برخی نکات می توان از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری کرد.

به گزارش ، معمولا گفته می شود که جمعیت زن ها بیشتر از مردهاست، اما این ادعا درست نیست. آنچه مشخص است مرگ و میر در بین مردان بیشتر از زنان است که ایم مسئله نیز دلایل مختلفی دارد و یکی از مهم ترین آنها این است که مردها کمتر اصول بهداشتی را رعایت می کنند. در ادامه نکات و اصول مهمی بیان می وشوند که لازم است مردها از زن ها یاد بگیرند.

به اندازه کافی بخوابید
زن ها معمولا بیشتر از مردها می خوابند. اکثر زن ها در طول هفته شب ها ۸ ساعت می خوابند. هم زن ها و هم مردها به ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. برای اینکه راحت تر و بیشتر بخوابید اطمینان حاصل کنید که اتاق خوابتان تاریک و خنک است و وسایلی مانند تلفن همراه، تبلت و تلویزیون را در اتاق دیگری قرار دهید.

با دوستان خود ارتباط داشته باشید
برای همراهی با دوستان خود به دنبال دلیل نباشید، سعی کنید دوستان خود را بیشتر ببینید. برقراری ارتباط با دیگران باعث افزایش طول عمر شما می شود. خانم ها معمولا تعداد دوستان بیشتری دارند. در کنار دوستان خود می توانید زمان خوبی را سپری کنید که این مسئله به حفظ سلامت شما کمک زیادی می کند.

عادت های ناسالم را کنار بگذارید
از هر ۱۰۰ مرد ۲۰ نفر آنها سیگاری هستند و این امار در بین خانم ها خیلی کمتر است. فرقی نمی کند روزی دو بسته سیگار می کشید یا هر از گاهی یک سیگار روشن می کنید، به هرحال سیگار کشیدن از عادت های ناسالم محسوب می شود و زنان آن رسیده که سیگار را ترک کنید.

به مشروبات الکلی نه بگویید
خانم ها بهتر از مردها در مقابل مشروبات الکلی مقاومت می کنند و می دانند چه زمانی نباید بنوشند. تعداد افرادی که دچار اعتیاد به الکل هستند در بین مردان دو برابر زنان است. به علاوه مردان تمایل دارند مدت طولانی تری مست بمانند.

در حفظ ایمنی خود بیشتر تلاش کنید
مطمئنا می دانید کدام جنسیت از خطرها بیشتر استقبال می کند. مردها معمولا کمربند ایمنی نمی بندند، با سرعت خیلی بالا رانندگی می کنند و تعداد درگیری ها و زد و خوردها در بین مردها بیشتر است. سرعت خود را در رانندگی را کم کنید و قبل از هر تصمیمی کمی بیشتر فکر کنید.

بیشتر مراقب پوست خود باشید
مردها زمان بیشتری را زیر نور خورشید سپری می کنند. اما کمتر از ضد آفتاب استفاده می کنند و بعضی مردان به هیچ عنوان از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. توصیه می کنیم آقایان هم حتما ضد آفتاب استفاده کنند و هر ۲ ساعت یک بار آن را تجدید کنند.

مراقب آنچه می خورید باشید
تغذیه سالم یک مسئله بسیار مهم است. مردها بیشتر گوشت می خورند، در حالیکه زن ها بیشتر سبزیجات و میوه می خورند. به علاوه مردها به خوردن غذاهای چرب تمایل بیشتری دارند و به هیچ عنوان علاقه ای به خوردن سبزیجات ندارند. این نوع تغذیه کاملا ناسالم است که بر روی بخش های مختلف بدن تاثیر می گذارد.

دست های خود را بشویید
زن ها بهتر و مرتب تر دست های خود را می شویند، به ویژه بعد از اینکه از توالت های عمومی استفاده می کنند. این کار باعث از بین رفتن تمام میکروب هایی می شود که عامل بیماری هستند. به علاوه زن ها بیشتر از مردها از صابون و مواد شوینده استفاده می کنند. بنابراین اگر نمی خواهید دچار سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی بیماری های جدی تر شوید، دست های خود را با دقت بیشتری بشویید.

به پزشک مراجعه کنید
یکی از راه های سالم ماندن مراجعه به پزشک است. زن ها در طول سال دو برابر مردها به پزشک مراجعه می کنند و تعداد مردانی که می گویند طی یک سال اخیر اصلا به پزشک مراجعه نکرده اند، دو برابر زن هاست.نیاز نیست در این مورد خیلی سخت بگیرید، با پزشک مشورت کنید و تعداد دفعات مورد نیاز برای مراجعه به پزشک و آزمایش های ضروری را از وی بپرسید.

ذهن خود را سالم نگه دارید
گرچه میزان افسردگی در زنان بیشتر از مردان است، اما زنان بیشتر از مردان به دنبال درمان هستند. بهترین راه برای رفع ناامیدی و افسردگی مراجعه به پزشک است، هر چه سریعتر برای رفع مشکل خود اقدام کنید، زودتر به نتیجه خواهید رسید.
 


مرجع : سیمرغ

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 171



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها