آفتاب سوختگی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند باعث درد و ناراحتی شود و خطرات جدی را برای سلامت پوست شما ایجاد کند. به همین دلیل، نیاز است تا از محصولاتی همچون کرم ضد آفتاب استفاده کنید و احتمال آفتاب سوختگی را به طرز چشم‌گیری کاهش دهید. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهم استفاده از کرم ضد آفتاب آشنا کرده و در مورد خرید این دسته از محصولات اطلاعات کاملی به شما ارائه دهیم.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

همانطور که مطلع هستید، افراد دارای پوست های مختلف همچون پوست خشک، نرمال، چرب، مختلط و پوست حساس می باشند. به همین دلیل، متخصصین پوست، افراد را به انواع مختلف پوست طبقه بندی کرده اند و هر پوست، ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. از این رو، برای خرید کرم ضد آفتاب شما باید محصول مناسب متناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

همچنین، موضوع دیگری که برای خرید این محصول باید در نظر بگیرید، این است که قصد دارید از کرم ضد آفتاب برای کدام قسمت بدن خود استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که SPF بالا به معنا بهتر بودن کرم ضد آفتاب است، درحالی که به این صورت نیست. اگر از مقدار کافی ضد آفتاب استفاده کنید، خرید SPF با مقادیر 15 یا 30 گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

چه میزان باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

ضد آفتاب

یکی از سوالات مهمی که افراد به منظور استفاده از ضد آفتاب مطرح می‌کنند این است که میزان استفاده درست از ضد آفتاب چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ضد آفتاب باید به قدری مورد استفاده قرار گیرد که لایه‌ای نازک روی پوست شما به وجود بیاورد. همچنین، پیشنهاد می‌شود که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرارگیری در معرض نور خورشید، از این محصول استفاده کنید؛ زیرا حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا کرم به صورت درست روی پوست جذب شود.

زمان مناسب برای تجدید ضد آفتاب

در صورتی که اقدام به شستن پوست، تعریق زیاد و یا شنا می‌کنید، نیاز است تا از کرم ضد آفتاب مجدد استفاده کنید. البته، کرم های ضد آب نسبت به بقیه محصولات در برابر عرق، دوام بیشتری دارند. با این حال، بهتر است پس از گذشت چند ساعت آن را تمدید کنید. همچنین، پیشنهاد می‌شود که اگر به صورت مداوم در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، حداقل هر 2 الی 4 ساعت اقدام به استفاده مجدد از ضد آفتاب کنید.

چه افرادی نیاز به ضد آفتاب دارند

افرادی که همواره در معرض آفتاب مستقیم هستند، نیاز است تا از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. نکته قابل توجه در این است که اگر زیاد عرق می‌کنید و در زیر نور مستقیم خورشید ورزش می‌کنید، بهتر است، محصولی را خریداری کنید که مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشد.

انواع ضد آفتاب بر اساس جنس و بافت

در کنار کرم‌های ضد آفتاب، شاهد تولید ضد آفتاب‌هایی با جنس و بافت مختلف هستیم. به منظور بررسی این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لوسیون‌های ضد آفتاب یکی از این محصولات هستند. مهم ترین مزیت این دسته از ضد آفتاب ها، قیمت مناسب و عدم خشک شدگی آن‌ها است. البته، استفاده از این محصول باعث می‌شود تا روی پوست، حس چسبندگی یا چربی برای شما به وجود بیاید.
  • محصول بعدی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند، ژل‌ ضد آفتاب است. این ژل، بر خلاف لوسیون‌های ضد آفتاب حس چسبندگی یا چربی روی پوست شما ندارد؛ زیرا در ساختار آنها از الکل استفاده شده است. بهتر است از این ژل‌ها در نواحی پر مو استفاده کنید.
  • اسپری‌های ضد آفتاب هم همانند ژل، دارای الکل بوده و به همین دلیل چرب نیستند. البته، پیشنهاد می‌شود که به هیچ عنوان این محصول را مستقیم روی صورت اسپری نکنید. بهتر است، برای استفاده آن‌ را کف دست اسپری کرده و سپس با کمک انگشتان روی بخش‌های مختلف بدن بمالید.

نکته قابل توجه در این است که شما باید برای پیشگیری از لک و جلوگیری از آفتاب سوختگی، علاوه بر ضد آفتاب از محصولات دیگر هم نیز استفاده کنید. از این رو، اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله بهترین محصولات مراقبت از پوست را مطالعه نمایید.

در چند سالگی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد

بسیاری از افراد، این سوال مهم را مطرح می‌کنند که در چند سالگی می‌توان از محصولات پوستی، مانند کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بررسی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که پس از 6 ماهگی، می‌توان از این محصول برای محافظت از پوست استفاده کرد. البته، اگر قصد دارید از کرم ضد آفتاب برای کودکان استفاده کنید، باید به سراغ محصولاتی بروید که مخصوص رده سنی کودکان هستند تا از این طریق به بهترین شکل ممکن از پوست کودک خود حفاظت کنید.

ویژگی بهترین کرم ضد آفتاب

در صورتی که قصد دارید اقدام به خرید یک کرم ضد آفتاب با کیفیت بالا کنید، نیاز است محصولی را خریداری کنید که ویژگی‌های خاصی داشته باشد. از این رو، برای خرید این محصول باید دقت کنید که کرم، علاوه بر جلوگیری از آفتاب سوختگی، در برابر اشعه‌های ماورای بنفش (B (UVB محافظت ‌کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که بهترین کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار دارند، می توان به ماندگاری بالا در برابر آب و تعریق، فرمولاسیون شیمیایی متناسب با پوست، عدم داشتن پارابن و… اشاره کرد. شما می‌توانید، محصولاتی با این ویژگی را از فوراور کالا خریداری کنید. این مجموعه محصولی را با نام کرم ضد آفتاب فوراور عرضه می‌کند و تمامی ویژگی‌های یک کرم ضد آفتاب با کیفیت را دارد. به همین دلیل، شما می‌توانید با خیال آسوده از این محصول استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فروشگاه اینترنتی، به سایت مجموعه به نشانی https://www.foreverkala.com/ مراجعه نمایید.

drsalamatسلامت1 سال پیش • dahio.com • 2

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها