این محصول آرایشی کاربردی می‌تواند تمامی عیوب و ایرادات پوستی صورت را به راحتی بپوشاند و از این جهت از محبوبیت بالایی برخوردار است. کرم پودرها کلیه علایم خستگی، چین و چروک‌های پوستی، جای جوش و زخم را می‌پوشانند و از این طریق به زیبایی هر چه بیشتر خانم‌ها و افزایش اعتماد به نفس آنها کمک می‌کنند.

همین موارد موجب شده است تا کرم پودرها بخش اعظمی از محصولات آرایشی بازار را به خود اختصاص دهند. از این رو، غالبا در بازار و در هنگام تهیه کرم پودر، با کیفیت‌های متفاوتی از این محصول مواجه می‌شوید. از سوی دیگر از آنجایی که در سراسر دنیا افراد دارای پوست‌هایی با طیف رنگ‌های بسیار متفاوت و مختلفی هستند، کرم پودرها نیز در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند و شما می‌توانید هم زمان رنگ روشن تا تیره چند کرم پودر را داشته باشید.

همان اندازه که این محصول می‌تواند عیوب پوستی را بپوشاند سطح پوست را به خوبی یکدست سازد، اگر به طور صحیح از آن استفاده نشود به همان اندازه نیز می‌تواند ایرادات صورت را پررنگ‌تر و نمایان‌تر سازد. در این مقاله قصد داریم تا با اشاره به چند نکته کلیدی، به شما در استفاده صحیح از کرم پودر کمک کنیم.

نکاتی مهم در خصوص استفاده از کرم پودر

همیشه پیش از شروع آرایش ابتدا صورت خود را با پاک کننده مخصوص پوستتان پاک کنید و سپس با کرم آبرسان مخصوص پوست خود آبرسانی کنید. زیرسازی کرم پودر از اهمیت بالایی برخوردار است و در نتیجه ی کار شما تاثیر فوق العاده‌ای دارد. ناحیه چشم خود را با استفاده از کانسیلری روشن‌تر از رنگ پوستتان تصحیح کنید تا در نهایت پوست شما کاملا آماده استفاده از کرم پودر باشد.

روش استفاده از کرم پودر

برای استفاده از کرم پودر هم می‌توانید از دست و هم از یک براش مخصوص کرم پودر کمک بگیرید. باید توجه داشته باشید که کرم پودر را در تمام سطح پوست صورت خود به میزان کافی پخش کنید. هنگام استفاده از این محصول آرایشی در ناحیه اطراف چشم‌ها و ابروها، مراقب باشید که کرم پودر وارد چشم‌ها نشود.

پس از پخش کردن کرم پودر در صورتی که احساس کردید ناحیه دور چشم‌ها هنوز هم تیره است، مجددا آن قسمت را با کانسیلر بپوشانید. برای بالا بردن ماندگاری کرم پودر می‌توانید از پنکیک استفاده کنید. استفاده از پنکیک نه تنها میزان ماندگاری کرم پودر را بیشتر می‌کند، بلکه به پوست صورت نیز ظاهری مات‌تر و مخملی‌تر می‌بخشد. از کانسیلر به جز استفاده در ناحیه چشم می‌توان برای محو ساختن جای جوش و زخم نیز کمک گرفت.

انتخاب صحیح کرم پودر یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در صورتی که رنگ کرم پودر با رنگ واقعی پوست فاصله زیادی داشته باشد، آرایش شما هیچگاه ظاهری طبیعی به خود نخواهد گرفت. به علاوه، در صورتی که کرم پودر مورد استفاده شما مخصوص پوستتان نباشد، به هیچ عنوان روی آن نمی‌نشیند. به عنوان مثال، اگر دارای پوست چربی هستید، حتما باید از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید، زیرا در غیر اینصورت نه تنها کرم پودر روی پوست صورت برق می‌زند، بلکه پوست جوش نیز خواهد زد.

در هنگام خرید کرم پودر حتما میزان اس پی اف آن را در اولویت قرار دهید، زیرا محافظت از پوست در برابر آفتاب از هر چیزی مهم‌تر است. همچنین کرم پودر شما باید دارای مرطوب کننده باشد تا پس از چند ساعت بر روی صورت، خشک و لکه لکه نشود.

توجه داشته باشید که هدف از استفاده از کرم پودر، تغییر رنگ صورت نیست بلکه از کرم پودر برای یکدست و یک رنگ ساختن سطح پوست استفاده می‌شود و نباید برای کانتور کردن از آن استفاده کنید. برای کانتورینگ محصولات کانتور وجود دارند که می‌توانید تهیه نمایید. برای از بین بردن جوش‌ها بهتر است کرم پودری خریداری کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد زیرا وجود این ماده در کرم پودر از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌کند.

استفاده از کرم پودر با براش

نحوه صحیح استفاده از کرم پودر با برس را حتما در فیلم‌های آموزشی و یا تیزرهای تبلیغاتی کرم پودرها، دیده‌اید. دلیل آنکه در این ویدیوها معمولا از برس استفاده می‌شود آن است که برس، حرفه‌ای‌ترین ابزار برای این کار است. برای استفاده از کرم پودر از برس‌هایی با سر گرد استفاده کنید. شیوه استفاده از برس همانند استفاده از اسفنج است اما این نکته را به خاطر داشته باشید که کرم پودری که با برس استفاده می‌شود، بهتر است از نوع کرم پودرهای مایع باشد.

اهمیت پوست صاف

از کرم پودر خود در ناحیه کنار خط ابرو و گوشه چشم‌ها نیز به دقت استفاده کنید و از همین روش نیز برای پوشاندن جوش‌های خود استفاده کنید. تنها کافی است چند جوش روی صورتتان داشته باشید تا آرایش شما کاملا خراب شود. جوش‌ها نه تنها صورت را زشت می‌کنند بلکه به آسانی هم پوشانده نمی‌شوند. برخی از برندها محصولاتی مخصوص پوشاندن جوش دارند اما ما پیشنهاد می‌کنیم که تنها به دنبال پوشاندن جوش‌ها نباشید بلکه بهتر است برای درمان آن اقدام کنید و به صورت منظم از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید و روتین پوستی منظم داشته باشید تا سلامت پوستتان حفظ شود و هنگام آرایش کردن دردسر پوشاندن جای جوش‌های را نداشته باشید.

در پایان باید گفت که استفاده از کرم پودر کار چندان دشواری نیست و برای آنکه با این محصول آرایشی فوق العاده بتوانید سطحی صاف و یکدست برای آرایش صورت خود فراهم کنید، تنها به اندکی دقت و ظرافت نیاز دارید.

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 6

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها