نیلوفر مولایی – « اکنون ما نیازمند یک حرکت عمومیِ منضبط، پرسرعت و همراه با پیشرفتِ محسوس و با محوریت جوان متعهد و حزب اللهی، به سمت چشم انداز و اهداف بلند انقلاب اسلامی هستیم تا حضور تأثیرگذار جوانان در نظام مدیریتی کشور تحول به‌وجود آورد.طبعاً هنگامی که جوانان متعهد و حزب اللهی به معنای حقیقی کلمه، جزو مدیران ارشد کشور شدند، حرکت عمومی شتاب و رونق بیشتری خواهد گرفت.»

این جملات بخشی از سخنان مهم رهبری در دیدار اخیر ایشان با دانشجویان بود که بار دیگر مساله کادرسازی و ورود نسل جوانتر به عرصه مدیریت کلان کشور را در فضای سیاسی مطرح کرده است.

برخی چون حسین الله کرم معتقدند سخنان رهبری درباره حضور جوانان حزب‌اللهی در سطح مدیران ارشد کشور نباید تنها به جایگاه ریاست‌جمهوری و وزرا تفسیر شود و تاکید رهبری تمامی سطوح مدیریتی کشور را در برمی‌گیرد.

عباس عبدی اما نگاهی دیگر به این تاکیدات رهبری کرده است. او معتقد است جوانگرایی مد نظر رهبری نباید به سبکی که احمدی نژاد اجرا کرد پیش برود بلکه باید تخصص و تجربه و معیارهای تایید صلاحیت افراد دقیق تر شود.

منتجب نیا هم حضور یک وزیر جوان در دولت روحانی را تجربه موفقی از جوانگرایی در سطوح مدیریتی کلان کشور می داند.

چرا مدیران مسن حاضر نیستند از عرصه مدیریتی کشور کنار بروند؟

در همین راستا احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرآنلاین می گوید: « باید سریعتر جوانان با تجربه و متخصص را وارد عرصه مدیریتی کشور کرد و نیروهای مسن از عرصه مدیریتی کنار بروند. بخشی از نارضایتی های اقتصادی امروز محصول عملکرد همان نیروهای مدیریتی مسن است که دیگر توان کار ندارند ولی حاضر هم نیستند از عرصه مدیریت کلان کشور کنار بروند.»

وی با تاکید براینکه گاهی گره ها به دست جوانان سریعتر باز می شود تا به دست افرادی در سن و سال ما، اظهار داشت: البته یک نکته مهم در این میان وجود دارد. نباید منظور از جوانگرایی را تنها به سن و سال افراد تسری دهیم، منظور بیشتر تفکر جوانی است تا سن جوانی. تفکر جوان مولد و خلاق است. نیروی انقلابی که این نوع تفکرات را داشته باشد مثلا در مورد جایگاه ریاست جمهوری نمی توان آن را محدود به سن جوانی کرد بلکه تفکرات جوانی مدنظر است.

نیروی حزب اللهی یعنی کسی که اهل تدبیر و درایت است

این چهره اصولگرا در ادامه گریزی به تاکیدات رهبری درباره نیروهای حزب اللهی و انقلابی زد و تاکید کرد: منظور از نیروهای حزب اللهی آن تفسیر عامیانه ای که برخی در سطح جامعه در این باره دارند نیست، بلکه نیروی حزب اللهی باید فارغ از گرایشات سیاسی اهل تدبیر و درایت باشد، به بیت المال دست درازی نکند، اهل رانت و فامیل بازی نباشد، خودش شایسته یک سمت باشد و افراد شایسته را هم بکار گیرد.

کنار هم قرار گرفتن نیروی جوانی و روحیه انقلابی‌گری به نفع جامعه است

محسن کوهکن دیگر عضو جبهه پیروان نیز براین اعتقاد است که روحیه انقلابی گری و جوانی هرجا کنار هم قرار گیرد به نفع جامعه خواهد بود. وی که با خبرآنلاین گفتگو کرده تاکید می‌کند: «تجربیات گذشته نشان می دهد، در هر بخش و در هر پستی روحیه انقلابی و جهادی وجود داشته موفقیت هم حاصل شده و کار جلو رفته است. به عنوان مثال، در بعضی از صنایع کاملا تاثیرگذاری این روحیه در عملکردها مشخص است، کسانی که در صنایع هوافضای کشور یا در بخش نانو فعالیت می کنند با همین روحیه توانسته اند به موفقیت های زیادی برسند.

با مدیریت سرد و منجمد کارها جلو نمی رود

این نماینده مجلس معتقد است«این بحثی که مقام معظم رهبری درباره جوانگرایی فرمودند، از دل همان بحث مدیریت جهادی و انقلابی با انگیزه بیرون می‌آید. کشوری که در حال جنگ اقتصادی است، کشوری که به هر جهت می‌خواهد هویت انقلابش را حفظ کند، نمی‌تواند با مدیریتی سرد و منجمد کارها را جلو ببرد.»

کوهکن گرچه از حضور جوانان در عرصه های کلان مدیریت کشور استقبال می کند اما این را هم تاکید دارد که«باید نیروی جوان در وسط میدان باشد و نیروی باتجربه در کنار او، تا روحیه‌ی جهادی را به سمت بیماری سوق ندهند و تجربه‌ای که به جوانان منتقل می‌شود در راستای انقلاب باشد.

او می گوید:«اگر یک فرد میانسال دارای روحیه جهادگری و خودباوری باشد، با وجود آن که سن جوانی را ندارد اما می تواند به مردم خدمت کند و  این روحیه در مدیریت‌ها، موفقیت بیشتری به همراه دارد.

جوانی شرط لازم برای مدیریت است اما کافی نیست

وی در پیش بینی اینکه آیا دولت آینده جوان خواهد بود یا نه، گفت: نباید دچار افراط و تفریط شویم، در گذشته این اتفاق افتاده است که بعضی وقت‌ها، می‌گوییم باید از وجود جوانان استفاده شود، این به معنی عدم استفاده از میانسالان و با تجربگان نیست. زمانی که از پختگان استفاده می‌کنیم سن آنان در تابعیت روحیه انقلابی و ایثارگری باشد. البته چنان‌چه دولتی بر سر کار بیاید که ترکیبی از این نیروها و دارای روحیه‌ قوی انقلابی باشد اتفاق مثبتی است.بنابراین جوانی شرط لازم است اما شرط کافی برای مدیریت کردن نیست.

۲۷۲۱۵

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 138



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها