دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی گفت: در این جشنواره تنها معرفی برگزیدگان اهمیت ندارد بلکه به دنبال حمایت از نمایشنامه نویسان هستیم.

به گزارش  سینماسینما، بهزاد صدیقی در نشست خبری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی که با حضور دبیران بخش‌های مختلف در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد با بیان اینکه ایده اولیه برگزاری یک جشنواره با نام اکبر رادی به جشنواره نمایشنامه‌خوانی باز می‌گردد، اظهار داشت: با برگزاری نشست های بسیار فراخوانی را در بهار آماده کردیم و بعد از رایزنی ها با نهادهای فرهنگی مختلف در شهریورماه منتشر کردیم.
وی با اشاره به اینکه جشنواره در شش بخش صحنه‌ای، نمایشنامه‌خوانی، مونولوگ، مقالات، لبخند باشکوه آقای رادی و اسناد تصویری برگزار می‌شود، تصریح کرد: نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به صورت کاملا خصوصی و با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی برای پاسداری از نام، یاد و اندیشه های اکبر رادی برگزار می شود.
صدیقی با بیان اینکه هدف جشنواره تاثیرگذاری بر نسل جوان است تا با هنرمندی چون اکبر رادی آشنایی بیشتری پیدا کنند افزود: به این ترتیب می توانیم از نمایشنامه نویسان معاصر حمایت کنیم و تنها قصد معرفی برگزیدگان را نداریم بلکه می خواهیم شرایطی فراهم شود تا این افراد در عرصه تئاتر موفق شوند.
به گفته وی، با تمام دشواری‌ها و نقصان هایی که یک جشنواره داراست تلاش می کنیم تا شرایطی ایده آل را رقم بزنیم.
دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با بیان اینکه بودجه ای تاکنون دریافت نکرده ایم، خاطرنشان کرد: برآورد برگزاری جشنواره را به شورای اسلامی شهر تهران و مرکز هنرهای نمایشی ارائه کردیم که هر دو نهاد مبلغی را تقبل کردند اما تاکنون چیزی در اختیار ما قرار نگرفته است.
صدیقی مبلغ مصوب از سوی مرکز هنرهای نمایشی را ۴۰۰ میلیون ریال و شورای اسلامی شهر تهران را ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و همچنین افزود: حامی مالی برنامه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بابت ساخت نشان اکبر رادی هزینه کرده است.
وی همچنین در خصوص بخش نمایشنامه‌خوانی با بیان اینکه ۶۱ اثر ثبت شد اما تنها ۵۲ فیلم ارسال شده است، اظهار داشت: بعد از بازبینی، هشت اثر به مسابقه راه یافتند و یک اثر نیز به عنوان میهمان حضور دارد.
وی افزود: از تعداد کل ۲۷ زن و ۳۴ مرد شرکت کننده و با احتساب یک مهمان، ۵ زن و ۴ مرد در این دوره نمایشنامه‌خوانی حضور خواهند داشت.
صدیقی در خصوص نمایشنامه‌نویسان معاصر نیز گفت: از ۲۷۸ اثر دریافت شده از سراسر کشور تنها یک نفر در این بخش به نشان اکبر رادی دست خواهد یافت.

** جشنواره تئاتر قلب و مغز تئاتر را مورد هدف قرار داده است
آرش رادی نیز در این نشست با بیان اینکه نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی برخلاف همایش‌ها و برنامه‌های تئاتر دیگر به حواشی نمی پردازد، اظهار داشت: اصل و بدل جای خود را عوض کرده اند و این روزها شاهد تئاتری نیستیم که بتوان آن را هویت محسوب کرد.
وی افزود: این جشنواره حلقه مفقوده ایست که قلب و مغز تئاتر را هدف قرار داده تا از کلیشه فاصله بگیریم؛ این جشنواره تئاتر هویت است.

منبع: ایرنا

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 27



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها