نوریاتو: شهرام فرزین سرشت یکی از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره عکس نورنگار که با مجموعه عکس «…واینک بذری که کاشتیم» توانست یکی از سه برنده بخش اصلی باشد، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره نورنگار را نسبت به جشنواره‌های رایج در سطح بالایی دانست.

 

سطح جشنواره نورنگار امسال چطور بود؟

 

من سال اولی بود که در جشنواره عکس نورنگار شرکت کردم. در ارزیابی این جشنواره با توجه به معیارهای استاندارد جشنواره خوب و قابل قبولی بود.

 

چقدر به برنده شدن فکر می کردید؟

 

من اصلاً برای برنده شدن در این جشنواره شرکت نکردم. هدف من از شرکت در این جشنواره، دیده شدن و به قضاوت گذاشته شدن آثارم بود.

 

جایگاه جشنواره نورنگار در دنیا عکاسی چگونه است؟

 

از جشنواره نورنگار در بخش خصوصی می توان با عنوان جشنواره بی رقیب نام برد. در غیاث با جشنواره های داخلی و غیرخصوصی مانند خیام و … می توان گفت که در صورت استمرار، می تواند به راحتی با آنها رقابت کند. علی الخصوص اضافه شدن بخش ارسال مجموعه عکس در این دوره از جشنواره و تغییر محتوا، آن را از نظر کیفی به سطح بسیار بالایی برده است.

 

نظرتان در مورد جوایز جشنواره؟

 

از نظر من این سطح از جایره در جشنواره های عکس ایران کم سابقه است. ضمناً با توجه به اینکه در برگزاری این جشنواره منفعت مالی در نظر گرفته نشده است بسیار عالی است و همین امر مرا مجاب کرده تا از امسال مبلغ جشنواره شما باشم.

 

آیا با دریافت ورودی برای جشنواره موافقید؟

 

بله، دریافت ورودی خوب است. دریافت ورودی سطح کلاس جشنواره را بالا برده و باعث می شود به دلیل عدم ارسال عکس های متفرقه وقت داوران و دبیرخانه کمتر تلف شود.

 

نظر آزاد؟

 

همه چیز عالی بود. انشالا که همین روند ادامه پیدا کند.

 

در ادامه مجموعه عکس این هنرمند را به همراه استیتمنت آن مشاهده می‌کنید.

 

 

استیتمنت: داستان انسان و طبیعت ، قصه تکراری غصه ای که مرز نمی شناسد. روایت تک نوازی ناشیانه ی آدمی در دل سمفونی باشکوه طبیعت ، کاری است دشوار اما درین مجموعه تلاش کردم با رویکردی متفاوت آن را به تصویر بکشم.

 

نوشته هدف من از شرکت در جشنواره نورنگار،دیده شدن و قضاوت آثارم بود اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnewsعکس5 سال پیش • dahio.com • 145



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها